Auteur Topic: Winterbanden worden dan toch niet verplicht in België  (gelezen 1758 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Winterbanden worden dan toch niet verplicht in België
« Gepost op: zaterdag 20 juli 2013 - 18:50:13 »
Citaat van: GVA
Winterbanden worden dan toch niet verplicht in België

Winterbanden worden niet verplicht in ons land. [...]

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid1422452/winterbanden-worden-dan-toch-niet-verplicht-in-belgie.aspx

Een droevige beslissing van Melchior Wathelet. Maar totaal niet verwonderlijk: hij heeft ze genomen op basis van een studie van het BIVV.

Volgens het onderzoek zouden winterbanden enkel bijdragen tot minder blikschade en een betere mobiliteit. Dat ze ook bijdragen tot minder verkeersslachtoffers, is in België uiteraard van geen enkel belang.

En dan een uitspraak die je zo gek niet kunt bedenken:

Citaat
Ze veranderen niets aan de veiligheid wanneer het tot een ongeval komt

Neen, uiteraard niet. Laten we dan meteen ook ABS, EPS en nog zovele andere actieve veiligheidsvoorzieningen maar afschaffen, want die dragen ook niet bij tot de passieve veiligheid.

Met een weinig gezond verstand valt een dergelijke studie niet te verklaren. Mogelijk hebben de bandenfabrikanten er te weinig smeergeld voor overgehad.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

• Meer dan expert
Re: Winterbanden worden dan toch niet verplicht in België
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 20 juli 2013 - 19:49:45 »
De enige die die studie dus mochten betalen zijn weer wij. :-X
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Winterbanden worden dan toch niet verplicht in België
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 20 juli 2013 - 22:40:57 »
En dan een uitspraak die je zo gek niet kunt bedenken:

Citaat
Ze veranderen niets aan de veiligheid wanneer het tot een ongeval komt

Idd maffe uitspraak. 

Ik dacht dat het gebruik van winterbanden er net op gericht was om de kans op een ongeval aanzienlijk te verkleinen,.  Om de gevolgen van een gebeurlijk ongeval minder ernstig te maken, bestaan volgens mij andere dingen.  (airbags, verstevigingsbalken, kreukelzones etc.)
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone