Iets in deze aard: op een rijbaan met minstens drie rijstroken in jouw richting is het toegestaan om op de tweede rijstrook te blijven zolang je ongeveer de maximum toegelaten snelheid rijdt.
Wat is 'ongeveer de maximum toegelaten snelheid'? Voor jou kan dat 100 km/u zijn als er 120 km/u toegelaten is, terwijl dat voor Jan 110 km/u is, voor Piet 90 km/u en voor mij 115 km/u.
Ik bedoel natuurlijk dat je de maximum snelheid rijdt, maar ja niet iedereen zijn teller staat hetzelfde dus zeg ik 'ongeveer'. Maar anders zetten we er toch gewoon iets bij als 'minimum 90% van de max snelheid'.
Hierdoor moet je je niet meer ergeren aan middenvakklevers: jij zou immers daar ook al rijden en dus gewoon inhalen op de linkse rijstrook.
En je verliest 1/3 capaciteit. Waarom nog een derde rijstrook aanleggen dan?
Niet echt, de trage rijders zitten nog op het rechtse rijvak en als het drukker wordt gebruik je terug het rechtse rijvak. Let op dat je niet MOET in het midden rijden en dat het niet meer geldt als het verkeer vertraagd.
Invoegen op de autostrade wordt eenvoudiger want op de rechtse rijstrook zullen minder en tragere voertuigen rijden.
Invoegers moeten niet meer hulp krijgen. Ik krijg het een beetje op mijn zenuwen van onnozelaars die direct de snelweg op knallen aan 70 km/u terwijl ze nog een kilometer oprit voor zich hebben. Dat stukje asfalt ligt daar om snelheid te maken, gebruik het dan ook. Met het nodige inzicht moet het toch lukken om op de meeste opritten uit de problemen te blijven?
Dus je ergert je aan mensen die aan 70 per uur invoegen op de autostrade, mijn voorstel zou dat probleem oplossen voor jou en je vindt het niet goed?
Je moet niet heel de tijd zitten slalommen om vrachtwagens en tragere auto's in te halen, wat toch telkens een gevaar inhoudt.
Elk manoeuvre is gevaarlijk. Als je 1 rijstrook maakt met links en rechts betonblokken moet niemand nog inhalen, enige gevaar is dan een kop-staart botsing, of een betonblok raken. Als je goed spiegelt en je hoofd ook eens draait, is er weinig gevaar aan het inhalen. Dat slalommen is ook de schuld van de middenklevers, ik rij netjes rechts en moet wettelijk gezien helemaal naar de linkse rijstrook om hen in te halen. Door hen moet ik een 2x extra wisselen van rijstrook, terwijl dat niet nodig was als zij de regels leerden en volgden. Het zou dus veiliger zijn als we de middenklevers fikse boetes opsturen, dan leren ze het misschien af
Idem met de spitsstrook op de E313; dat was gisteren weer mijn privé rijstrook 
Met slalommen bedoel ik het telkens inhalen van een trager voertuig dat gewoon rechts rijdt.
Je zegt dat elk manoeuvre gevaarlijk is, mijn voorstel vermindert het aantal, en toch ben je tegen?
Je ergert je aan middenvakklevers, mijn voorstel lost dat op, en toch ben je tegen?
Ik denk niet dat die spitsstrook wettelijk was? Dus ik zou dat niet te hard roepen hier