Auteur Topic: VAB flatert op facebook  (gelezen 1575 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
VAB flatert op facebook
« Gepost op: zondag 11 augustus 2013 - 10:03:27 »
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=439687616139139&set=a.379765425464692.88983.378500292257872&type=1&theater&notif_t=photo_reply

Aanvankelijk werd hier gevraagd, of ik die bus mocht inhalen.  M'n collega, wees hen er dan -terecht- op, dat men een gestopte bus niet kan inhalen.  Reactie van VAB: "U heeft gelijk, we passen het aan".  Intussen werd de vraag dus aangepast naar: "Mag ik deze bus voorbijsteken" ?  Even later geven ze dan zelf het antwoord, maar verwijzen ze naar .... 16.4, en vervangen daarin dan maar eigenhandig de term INHALEN door VOORBIJSTEKEN.

Goed aangepast, toch ? Ik kon het toch effe niet laten, er een antwoordeke te placeren.

Nu moet je weten, dat de grote algemene directrice daar, ook een jurylid is bij de brevettenexamens.  Wààg het eens om tijdens een brevettenexamen de foute termen te gebruiken, als je haar als jurylid hebt .....
« Laatst bewerkt op: zondag 11 augustus 2013 - 10:09:23 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: VAB flatert op facebook
« Reactie #1 Gepost op: zondag 11 augustus 2013 - 10:19:09 »
 M'n collega, wees hen er dan -terecht- op, dat men een gestopte bus niet kan inhalen.

Collega van Bartel? Was ook mijn collega treinbestuurder.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: VAB flatert op facebook
« Reactie #2 Gepost op: zondag 11 augustus 2013 - 11:49:22 »
Collega van Bartel? Was ook mijn collega treinbestuurder.

Ja, maar weliswaar in een andere vestiging.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: VAB flatert op facebook
« Reactie #3 Gepost op: zondag 11 augustus 2013 - 16:17:09 »
M'n collega, wees hen er dan -terecht- op, dat men een gestopte bus niet kan inhalen.

Citaat
AR 16.1.  Het inhalen geldt slechts ten aanzien van bestuurders die in beweging zijn.

Het volstaat dus dat de bestuurder in beweging is. Het voertuig hoeft niet in beweging te zijn. Of klopt er hier iets niet?  ;D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: VAB flatert op facebook
« Reactie #4 Gepost op: zondag 11 augustus 2013 - 16:19:54 »
Het volstaat dus dat de bestuurder in beweging is. Het voertuig hoeft niet in beweging te zijn. Of klopt er hier iets niet?  ;D

Dus als die buschauffeur met zijn armen in beweging is om een ticketje te verkopen, is er weer sprake van inhalen ?  :D
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: VAB flatert op facebook
« Reactie #5 Gepost op: zondag 11 augustus 2013 - 21:46:53 »
Het volstaat dus dat de bestuurder in beweging is. Het voertuig hoeft niet in beweging te zijn. Of klopt er hier iets niet?  ;D

Dus als die buschauffeur met zijn armen in beweging is om een ticketje te verkopen, is er weer sprake van inhalen ?  :D

Misschien kun je dan die bestuurder wel inhalen, maar zijn bus niet?  ;D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: VAB flatert op facebook
« Reactie #6 Gepost op: zondag 11 augustus 2013 - 21:49:18 »
Het volstaat dus dat de bestuurder in beweging is. Het voertuig hoeft niet in beweging te zijn. Of klopt er hier iets niet?  ;D

Dus als die buschauffeur met zijn armen in beweging is om een ticketje te verkopen, is er weer sprake van inhalen ?  :D

Misschien kun je dan die bestuurder wel inhalen, maar zijn bus niet?  ;D

Als iedereen op- en afgestapt is, en die bestuurder is ticketjes aan het verkopen, dan moet hij trouwens zijn bushalte verlaten, want dan is zijn bus geen stilstaand voertuig meer, en parkeren aan een bushalte mag niet.  ;D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: VAB flatert op facebook
« Reactie #7 Gepost op: dinsdag 20 augustus 2013 - 23:49:50 »
Als iedereen op- en afgestapt is, en die bestuurder is ticketjes aan het verkopen, dan moet hij trouwens zijn bushalte verlaten, want dan is zijn bus geen stilstaand voertuig meer, en parkeren aan een bushalte mag niet.  ;D

Al die lijnbussen op de Rooseveltplaats .... allemaal foutgeparkeerd  :D

Kan hij trouwens überhaupt die bushalte ooit reglementair bedienen op minder dan 20 meter voor dat verkeersbord, aangezien zijn voertuig hoger is dan 2 meter ?
==> Natuurlijk wel.  De wegcode verbiedt immers enkel het onnodig hinderlijk stilstaan en parkeren.  Als het dus nodig is om te hinderen, bijvoorbeeld om de halte bedienen, dan mag hij dat.  Want blijkbaar niet verboden door de wegcode).  :D

Als iedereen op- en afgestapt is, en die bestuurder is ticketjes aan het verkopen, dan moet hij trouwens zijn bushalte verlaten, want dan is zijn bus geen stilstaand voertuig meer, en parkeren aan een bushalte mag niet.  ;D

Het éne hoeft het andere niet noodzakelijk uit te sluiten.  Het is bvb perfect mogelijk dat hij vooraan ticketjes verkoopt, terwijl achteraan nog bejaarde reizigers of reizigers met een kinderwagen nog volop bezig zijn met uitstappen.
« Laatst bewerkt op: dinsdag 20 augustus 2013 - 23:57:06 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone