Auteur Topic: Ryanair-piloten vinden dat maatschappij veiligheid moet onderzoeken  (gelezen 6376 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Ryanair-piloten vinden dat maatschappij veiligheid moet onderzoeken
« Reactie #15 Gepost op: donderdag 22 augustus 2013 - 01:53:47 »
JC waarom geen Hainan airlines? Heb er 4 keer mee gevlogen  Zaventem-Beijin en omgekeerd.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Ryanair-piloten vinden dat maatschappij veiligheid moet onderzoeken
« Reactie #16 Gepost op: donderdag 22 augustus 2013 - 10:15:59 »
JC waarom geen Hainan airlines? Heb er 4 keer mee gevlogen  Zaventem-Beijin en omgekeerd.

Ik ben met Hainan 1x keer naar Beijing gevlogen vanuit Zaventem. Dat was een complete ramp. We waren met 3, ik mijn vrouw en mijn dochter van net geen 2. Kinderen onder de 2 jaar reizen goedkoop maar hebben geen zetel in het vliegtuig. Vermits we niet in het hoogseizoen reisden was dit geen probleem, het vliegtuig was maar voor zo'n 2/3 bezet. Ze hebben ons drie keer van plaats verwisseld in het vliegtuig en uiteindelijk zaten we dan op verschillende rijen. Complete chaos van wie waar moest zitten, ze hebben ons zelfs 2x andere boardingpassen gegeven.
Bij de terugvlucht gebeurde exact hetzelfde. Mijn dochter moest op de grond slapen terwijl er naast ons een chinees over de 4 middelste stoelen lag te slapen, de zetels die zo ons eerst beloofd hadden. Ook hier was het vliegtuig voor maar zo'n 2/3 gevuld.

Trouwens, de service aan boord is barslecht! Vlieg eens met de andere airlines op dit traject en je ziet direct een groot verschil. Mijn voorkeur is nu veruit Lufthansa. Ze zijn goedkoop, hebben een goede service en de A380 is in economy zeer comfortabel. Finnair is zeker niet slecht en wellicht ga ik die maatschappij de volgende keer terug nemen omdat ze in de zomer rechtstreeks op Xi'an vliegen. Toen ik met hen naar Beijing vloog in 2006 had ik geen opmerkingen, behalve misschien de toen al gedateerde MD11. De hebben ze ondertussen vervangen door A340's.

In China heb ik meerdere binnenlandse vluchten gemaakt met Hainan. In 2011 waren we naar Hainan gevlogen met Hainan Airlines. Twee dagen voor ons vertrek terug naar Xi'an belden ze ons op dat de vlucht was gecancelled. We moesten de volgende dag maar vertrekken. De extra kosten hierdoor moesten we zelf op ons nemen. Pas na veel telefoons zijn we dan met een andere maatschappij kunnen vertrekken op de geplande dag. Dat blijkt een beetje een gewoonte te zijn van Hainan. Halen ze niet voldoende bezetting in China dan cancellen ze gewoon de vlucht. Zo werkt het natuurlijk niet!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519