- E-auto´s stijgen met 42 % maar is totaal verwaarloosbaar.
Op 1 augustus van het jaar 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2013/2012%
Totaal voertuigenpark (met inbegrip van motorrijwielen) 6.158.742 6.251.428 6.362.161 6.482.033 6.574.789 6.689.065 6.861.777 6.920.791 6.993.767 +1,05
Personenwagens 4.918.544 4.976.286 5.048.723 5.130.578 5.192.566 5.276.283 5.407.015 5.443.807 5.493.472 +0,91
- rijdend op benzine 2.422.338 2.330.471 2.247.799 2.161.807 2.092.472 2.035.578 2.005.481 1.981.861 1.992.418 +0,53
- rijdend op diesel 2.416.818 2.570.671 2.730.958 2.903.238 3.038.521 3.181.431 3.341.480 3.400.646 3.438.030 +1,10
- rijdend op gas 60.413 56.189 51.026 46.587 42.485 37.463 33.594 29.542 25.362 -14,15
- met elektrische motor 22 13 8 10 10 36 162 647 919 +42,04
- niet nader bepaald 18.953 18.942 18.932 18.936 19.078 21.775 26.298 31.111 36.743 +18,10
http://statbel.fgov.be/nl/statistieken/cijfers/verkeer_vervoer/verkeer/voertuigpark/#.Ujxpysa9VAo
Waarom het aantal E-auto´s in Be niet van de grond zal komen:
http://europa.eu/rapid/press-release_IP-13-40_nl.htmbekijk de vergelijkende tabel van laadstations in "dieselland-Be" onderaan, al hopeloos achter in 2011 tov vergelijkbare landen, zelfs
als planning hebben ze geen cijfers.
ik citeer ze p/c:
BE doet zich voor als ex-Oostblokland, terwijl het de 2e dichtbevolkste staat is in Europa en bij uitstek geschikt is om tenminste in de Vlaamse ruit een degelijk E-net op te bouwen, onbegrijpelijk ... maar dat zijn we gewend zeker...milieu watisda ? Na het autogasdebakel (CNG-pompen) zal zeker het E-stationsdebakel volgen.
Elektrische laadpunten/voertuigen per lidstaat
Lidstaten / Bestaande infrastructuur (laadpunten) 2011/ Voorgestelde doelstellingen inzake openbaar toegankelijke infrastructuur tegen 2020 1/ Plannen van de lidstaten voor het aantal elektrische voertuigen tegen 2020
Oostenrijk 489 12 000 250 000
België 188 21 000 --
Bulgarije 1 7 000 --
Cyprus - 2 000 --
Tsjechië 23 13 000 --
Duitsland 1 937 150 000 1 000 000
Denemarken 280 5 000 200 000
Estland 2 1 000 --
Griekenland 3 13 000 --
Finland 1 7 000 --
Frankrijk 1 600 97 000 2 000 000
Hongarije 7 7 000 --
Ierland 640 2 000 350 000
Italië 1 350 125 000 130 000 (tegen 2015)
Litouwen - 4 000 --
Luxemburg 7 1 000 40 000
Letland 1 2 000 --
Malta - 1 000 --
Nederland 1 700 32 000 200 000
Polen 27 46 000 --
Portugal 1 350 12 000 200 000
Roemenië 1 10 000 --
Spanje 1 356 82 000 2 500 000
Slowakije 3 4 000 --
Slovenië 80 3 000 14 000
Zweden - 14 000 600 000
Verenigd Koninkrijk 703 122 000 1 550 000
Men zou moeten omrekenen
per miljoen inwoners (en-of bevolkingsdichtheid),
doe ik even.
BE zit in 2011 aan 17 laadstations per miljoen inwoner,
de landen in ´t vet doen allemaal veel beter als BE, zelfs de zeer grote landen doen het minstens 50 % beter (UK valt wel uit de rol zoals BE en Lux).
Zelfs landen als Oostenrijk, Denemarken, Ierland, zelfs Portugal met (soms veel) minder inwoners als BE steken er los bovenuit met minstens 3 x meer laadstations in 2011.
Nederland/Portugal/Ierland hebben respectievelijk
6/7/8 maal meer laadstations als BE per milj. inwoners.