Auteur Topic: Roep om maatregelen aan Kennedytunnel  (gelezen 7304 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Roep om maatregelen aan Kennedytunnel
« Reactie #15 Gepost op: zondag 25 augustus 2013 - 17:19:25 »
En kun je dat dan vermijden door slechts 20 meter afstand te laten? Durven de Natalias er dan misschien niet meer tussenkruipen?

Neen, want voor dat soort kamikaze-piloten is 20 meter nog ruim genoeg om ff een Natalia-ke te doen.  En als er helemaal géén opening zou zijn, dan zouden ze er desnoods hardhandig zélf wel 1 maken.  En omgekeerd kan je het evenmin vermijden, door nog 100 meter afstand tot je voorligger te laten.  En ook al is er dan een zee van ruimte achter je, toch moet en zàl 't vlak voor je neus gebeuren.

Nog zo'n geweldige klassieker: een invoegstrook gebruiken WADDISDA ? DAKENNEWAAINI ZENNEEEJ !  Aan een slakkegangetje zich vlak voor je neus ertussen wringen, terwijl er GVD een gigantische invoegstrook ligt en er voor mij ruim voldoende plaats is.  Gelegenheid zat dus om voldoende snelheid te maken.  Maar neen, zelfs B1 die aangeeft dat er voorrang verleend moet worden, mag daarbij vooral de pret niet drukken.  Die vrachtwagenchauffeur moet maar zien dat hij 't oplost.
« Laatst bewerkt op: zondag 25 augustus 2013 - 17:29:06 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Roep om maatregelen aan Kennedytunnel
« Reactie #16 Gepost op: zondag 25 augustus 2013 - 17:36:40 »
Dat is nog zo'n klassieker, komen ze de snelweg op en hebben ze met hun auto de mogelijkheid om ofwel even in te houden en achter je in te voegen, ofwel even gas te geven en ruim voor je in te voegen.
Nee denken ze dat je met je vrachtwagen even opschuift zoals je bij andere vrachtwagens doet.
Goed gelachen, voor geen enkele auto doe ik dat, die hebben de beperking van een vrachtwagen niet dus mogen ze het zelf oplossen.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Roep om maatregelen aan Kennedytunnel
« Reactie #17 Gepost op: zondag 25 augustus 2013 - 17:39:46 »
Trouwens de Kennedy vergelijken met andere tunnels, hebben die in beide richtingen ook op en afritten vlak voor en na de tunnel?
Dat is nog zoiets waarom er vrachtwagens op het middenvak zitten.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Roep om maatregelen aan Kennedytunnel
« Reactie #18 Gepost op: zondag 25 augustus 2013 - 21:06:21 »
Trouwens de Kennedy vergelijken met andere tunnels, hebben die in beide richtingen ook op en afritten vlak voor en na de tunnel?
Dat is nog zoiets waarom er vrachtwagens op het middenvak zitten.

Het is zelfs erger: twee linkse opritten (verkeer komende van Linkeroever en van de E34/N49),  vlak VOOR de Kennedytunnel, en een afslag naar de A12 richting Brussel vlak NA de tunnel.  En geen kat van de zelfverklaarde verkeersspecialisten die snapt hoe het toch zou komen dat het verkeer thv de Kennedytunnel elke dag in de soep draait.  Volgens mij iets met "weef" en "bewegingen".
« Laatst bewerkt op: zondag 25 augustus 2013 - 21:08:07 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Roep om maatregelen aan Kennedytunnel
« Reactie #19 Gepost op: zondag 25 augustus 2013 - 22:10:42 »
Trouwens de Kennedy vergelijken met andere tunnels, hebben die in beide richtingen ook op en afritten vlak voor en na de tunnel?
Dat is nog zoiets waarom er vrachtwagens op het middenvak zitten.

Zeker niet, wie bouwt nu zoiets idioots ... -tot daartoe-... MAAR laat het vele jaren zo zonder er ooit struktureels iets aan te veranderen ?  :o
tip: http://nl.wikipedia.org/wiki/Evaluatie

Op- en afritten horen rechts van de rijbaan te liggen (zonder überhaupt aan een tunnel en-of versmalling (flessehals) te denken).
« Laatst bewerkt op: zondag 25 augustus 2013 - 22:16:58 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Roep om maatregelen aan Kennedytunnel
« Reactie #20 Gepost op: maandag 26 augustus 2013 - 01:17:40 »
In de andere richting niet veel beter, heb je de oprit van de A12 en Antwerpen centrum vlak voor de tunnel.
Na de tunnel afrit L.O., N49 (en oprit) en Zwijndrecht in de eerste km.
Waarom zou je toch op dat middenvak willen rijden met een vrachtwagen?
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Roep om maatregelen aan Kennedytunnel
« Reactie #21 Gepost op: maandag 26 augustus 2013 - 13:14:27 »
Op een ander als ze willen kan het dus : http://www.standaard.be/cnt/dmf20130825_00707741
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Roep om maatregelen aan Kennedytunnel
« Reactie #22 Gepost op: maandag 26 augustus 2013 - 13:22:08 »
Op- en afritten horen rechts van de rijbaan te liggen (zonder überhaupt aan een tunnel en-of versmalling (flessehals) te denken).

En dan liefst eerst de afrit en verderop de oprit, niet omgekeerd.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Roep om maatregelen aan Kennedytunnel
« Reactie #23 Gepost op: maandag 26 augustus 2013 - 15:50:32 »
Op- en afritten horen rechts van de rijbaan te liggen (zonder überhaupt aan een tunnel en-of versmalling (flessehals) te denken).

En dan liefst eerst de afrit en verderop de oprit, niet omgekeerd.
Idd, en ze doen er niets aan...

Daarnast bestaat er nog een raar fenomeen in prutsland:
- logische bestaande vlotte en veilige rechtse afritten die in opritten van 2|+|2 overgaan, én die zeker 20 jaar zo gebruikt werden, afsluiten met bvb betonblokken:
(in volgorde langs de E314...)
http://goo.gl/maps/VJana  : E314 afrit die overgaat in een vlotte oprit met de N74 = 2|+|2  (90 kmh limiet)

- idem, afsluiten met een doorlopende lijn:

http://goo.gl/maps/Wq7YX   : volgende  E314 afrit die overgaat in een vlotte oprit met de N76 = 2|+| 2 (90 kmh limiet)

zulke rariteiten (of asfalt voor racesprinkhanen) zijn er zeker nog, ongezien op Europese snelwegen...

nemen we dan de volgende rechtse afrit van de E314 die ook met een 2|+|2 N75 (90 kmh limiet) ongelijkvloers kruist:
hier wordt de E314 af- N 75- oprit niet afgesloten, zie je het gaat toch   ;D :  http://goo.gl/maps/mBvSQ  
« Laatst bewerkt op: maandag 26 augustus 2013 - 16:20:05 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Roep om maatregelen aan Kennedytunnel
« Reactie #24 Gepost op: donderdag 29 augustus 2013 - 19:57:43 »
hoe ik het zie dat het veiliger zou kunnen

de snelheid naar 90 km/u (op heel de ring)
vrachtwagens toelaten op alle rijstroken (op heel de ring)
in de tunnel veranderen van rijstrook verbieden
meer controle op onaangepaste snelheid (zowel te snel als te traag)
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Roep om maatregelen aan Kennedytunnel
« Reactie #25 Gepost op: vrijdag 30 augustus 2013 - 10:58:58 »
De Oosterweelverbinding had veel leed kunnen voorkomen. Een gepensioneerde reclamemaker met een potlood en een kaart legde het echter plat. De oorspronkelijke planning was dat die nu ongeveer klaar moest zijn. Het is nu al meer dan 10 jaar geleden dat men over het tracé een beslissing heeft genomen en er is nog geen spade in de grond gestoken, arm Belziek! Het enige dat men heeft uitgevoerd is de natuurontwikkeling ter hoogte van Middenvijver op Antwerpen Linkeroever.

Even ter herinnering, het was de bedoeling dat alle vrachtverkeer de Oosterweelverbinding zou nemen, de Kennedytunnel zou dan exclusief voor het niet-vrachtvervoer zijn. Met nog wat extra studiewerk was de knoop ter hoogte van het sportpaleis zeker te ontwarren, want dat was het enige (bekende) probleem in deze plannen.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Roep om maatregelen aan Kennedytunnel
« Reactie #26 Gepost op: zondag 01 september 2013 - 03:21:47 »
Zou het geen oplossing zijn om alles met minder dan 5 wielen, die het wegdek raken, te verbieden van 500 meter voor tot 500 meter na de tunnel en de huidige filesmakende en ongevalveroorzakende snelheidsbeperkingen te verwijderen?
Ook twijfelachtig met de huidige toevloed van het niet West-Europees verkeer.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Roep om maatregelen aan Kennedytunnel
« Reactie #27 Gepost op: zondag 01 september 2013 - 03:42:51 »
Zou het geen oplossing zijn om alles met minder dan 5 wielen, die het wegdek raken, te verbieden van 500 meter voor tot 500 meter na de tunnel en de huidige filesmakende en ongevalveroorzakende snelheidsbeperkingen te verwijderen?
Ook twijfelachtig met de huidige toevloed van het niet West-Europees verkeer.

Je zou dus willen dat alle voertuigen met minder dan 5 wielen die het wegdek raken verboden worden in de Kennedytunnel?

Personenwagens met een aanhangwagen, welke in België, als één van de weinige Europese landen, aan geen specifieke snelheidsbeperking onderworpen zijn, zouden er dus nog wél in mogen?

Neen, ik denk niet dat een dergelijke maatregel een oplossing zou zijn. Veeleer zou ik er, met het oog op het algemeen welzijn inzake mobiliteit, alles met 5 of meer wielen die het wegdek raken, verbieden.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Roep om maatregelen aan Kennedytunnel
« Reactie #28 Gepost op: zondag 01 september 2013 - 08:26:49 »
Nog een nieuw verkeersbord meer uitvinden? Zijn ze goed in hier.

Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Roep om maatregelen aan Kennedytunnel
« Reactie #29 Gepost op: zondag 15 september 2013 - 15:16:25 »
Vooral de flitspalen voor de tunnel + de absurde snelheidsbeperiking zorgen voor problemen imho
Inderdaad, maar de overheidspers mag de overheidsmaatregelen natuurlijk niet aan de kaak stellen.
Nu moeten er camera's komen na elke - doorgaans illegaal gebruikt - dynamische snelheidsbord ...

Toen ze met die zever aan de KT af kwamen, heb ik al gesteld dat het NIET ging helpen.
Dat de "vastgestelde dalingen" nadien louter statistische cherrypicking was.
Voordien gebeurde er ook niet zo vaak een zwaar ongeval aan de KT.

Ondertussen is het duidelijk dat de gebruikte maatregelen geen oplossing hebben geboden.
De reden is simpel : de hoofdreden waarom die ongevallen gebeuren, is er nog steeds.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder