Auteur Topic: gek vijst wielbouten los  (gelezen 1486 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
gek vijst wielbouten los
« Gepost op: zaterdag 07 september 2013 - 20:31:51 »
« Laatst bewerkt op: zaterdag 07 september 2013 - 20:35:26 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: gek vijst wielbouten los
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 07 september 2013 - 22:25:21 »

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: gek vijst wielbouten los
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 07 september 2013 - 23:09:57 »
Zou het niet eerder zijn dat het om de velgen te doen was maar dat ze gestoord zijn in hun bezigheid?

Maar als ik lees ; merkte het door het stuur dat aan het trillen was, hoe rap reden die dan al, zijn die doof? zet uw wielbouten een kwartslag los en je hoort direct vanaf een paar per uur dat er iets is, een diep brommen zoals een kapotte aandrijfas.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: gek vijst wielbouten los
« Reactie #3 Gepost op: zondag 08 september 2013 - 08:32:06 »
Zou het niet eerder zijn dat het om de velgen te doen was maar dat ze gestoord zijn in hun bezigheid?

En dat zou hen dan verschillende keren overkomen zijn?
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: gek vijst wielbouten los
« Reactie #4 Gepost op: zondag 08 september 2013 - 16:31:33 »
was nochtans zo'n "antidiefstal" bout die verdwenen was

Ach, jij en ik kunnen probleemlos via het Internet een doosje met de set sleutels voor die bouten van VW kopen, het zijn er niet zoveel verschillende. Op mijn Volvo zijn ze daar al van afgestapt, die heeft nu 5 gewone bouten per wiel. Het antidiefstalsysteem van de wagen komt wel in actie als hij opgekrikt wordt (kan afgezet worden als de wagen op een veerboot moet), maar wie let daar nog op?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: gek vijst wielbouten los
« Reactie #5 Gepost op: zondag 08 september 2013 - 16:37:12 »
zet uw wielbouten een kwartslag los en je hoort direct vanaf een paar per uur dat er iets is, een diep brommen zoals een kapotte aandrijfas.

Er zijn nu eemmaal mensen die op niets letten.

Ik heb hier enkele jaren geleden, in de periode waarin zomerbanden vervangen worden door winterbanden, in een bocht een voorwiel van een SUV zien afbollen.

Niets gebroken, de 5 bouten lagen ongeschonden op het wegdek, en het wiel kon er opnieuw mee bevestigd worden.

Het wiel is tegen een gevel geknald, en dan terug de weg overgerold tot ver in een weide. Enkele minuten tevoren stond ik op die plaats bij die gevel naar een uitstalraam te kijken. Soms moet een mens wat geluk hebben...
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."