Ivm de kilometers: tja, voor zover ik er ervaring mee heb, merk ik toch dat je vanaf 100.000 km kosten begint te hebben, een en ander begint te kwakkelen ...
Nieuwe Citroën 2CV: al bij 25.000 km een ongeval veroorzaakt door lekkage van remvloeistof op de remvoeringen.
Nieuwe Morris Marina: al bij 40.000 km verkocht van de miserie.
Tweedehands Jaguar XJ6 met 70.000 km op de teller: verkocht bij 105.000 km omdat ik toen, in een vrije werkplaats die veel goedkoper was dan een dealer, al voor meer dan 10.000 Euro kosten gehad had.
Tweedehands Mercedes 200D met 160.000 km op de teller: verkocht bij 343.000 km wegens niet tegen te houden roest. Defekten: uitlaat, dempertje van het gaspedaal. Had mechanisch nog heel lang probleemloos kunnen rijden.
Tweedehands Mercedes 250D met 130.000 km op de teller: nooit op onderhoud mee kunnen gaan zonder dat er ook wel één of ander moest hersteld worden (was een ex-leasingwagen).
Nieuwe VW Bora: verkocht na 11 jaar en 200.000 km wegens dubbel gebruik. 1 defekt gehad: luchtdebietmeter.