Auteur Topic: Welk merk is aan te raden?  (gelezen 23807 keer)

Offline Rafael

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
Re: Welk merk is aan te raden?
« Reactie #75 Gepost op: zondag 29 september 2013 - 20:48:34 »

Offline e49Memling

• Meer dan expert
« Reactie #76 Gepost op: zondag 29 september 2013 - 21:05:48 »
Mijn vader zijn passagiersspiegel is eens vervangen, zonder de kleur kap, die was nog heel en kon herbruikt worden. Heeft die toen laten vervangen in de garage, was rond de € 300 kwijt toen inclusief plaatsing. Elektrisch verstelbaar, elektrisch verwarmd, ingebouwde richtingaanwijzer. Ford Focus.

Waarschijnlijk meer dan 10 maal duurder dan op de 'parallelmarkt'.

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #77 Gepost op: zondag 29 september 2013 - 21:34:54 »
Nieuwe spiegel voor de Berlingo 110€ bij de dealer (losse verkoop),
'parallelmarkt' 29€ + 10€ verzendkosten, thuis geleverd en identiek behalve het citroen logo, op die plaats was een blank rondje te bespeuren.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
« Reactie #78 Gepost op: maandag 30 september 2013 - 14:50:02 »
kostprijs voor het  vervangen van louter het glas van je linkerspiegel: de goedkoopste was een kleine 9 euro, de duurste (de erkende opel-verdelers): ruim 122 euro .....

Ik heb ooit gelezen dat een Volvo dealer een of zelfs een paar werkuren aanrekende voor het vervangen van een dimlicht lamp in een S40 of V50.

Zelf verving ik beide in minder dan 5 minuten ... de eerste keer in minder dan 10 (waar 5 minuten in het handboek snollen bij was).
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline e49Memling

• Meer dan expert
« Reactie #79 Gepost op: maandag 30 september 2013 - 16:30:24 »
Altijd oppassen met dealers...  ;D

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #80 Gepost op: dinsdag 01 oktober 2013 - 14:45:21 »
Altijd oppassen met dealers...  ;D

Zeker niet alleen met dealers!
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline rozeke

• Expert
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #81 Gepost op: zaterdag 19 oktober 2013 - 18:56:34 »
Oei, ik heb door mijn vakantie blijkbaar een deel van de discussie gemist!

Enfin: we hebben uiteindelijk gekozen voor een Volvo S40. Gekocht bij een particulier, een collega van me blijkbaar :) . Morgen mogen we hem gaan ophalen.

We hebben er lang over gepraat ook ivm de grootte van de wagen, maar hebben uiteindelijk de bedenking gemaakt dat onze Corsa ook geen jaren meer zal meegaan en dan kunnen we afhankelijk van hoe de situatie (cq vooral de gezinsgrootte ;) ) dan is, nog altijd kiezen om die te vervangen door een groter exemplaar. Een S60 zijn we ook gaan bekijken maar die vonden we dan weer erg groot, toch voor nu.

Hopelijk valt het mee!

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #82 Gepost op: zaterdag 19 oktober 2013 - 19:07:55 »
Proficiat, Rozeke, en veel geluk ermee!

We hebben er lang over gepraat ook ivm de grootte van de wagen, maar hebben uiteindelijk de bedenking gemaakt dat onze Corsa ook geen jaren meer zal meegaan en dan kunnen we afhankelijk van hoe de situatie (cq vooral de gezinsgrootte ;) ) dan is, nog altijd kiezen om die te vervangen door een groter exemplaar.

Aha... is de ooievaar op komst? Of ben je alleen nog maar aan het oefenen?  :D

"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline rozeke

• Expert
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #83 Gepost op: zaterdag 19 oktober 2013 - 19:15:58 »
Zelfs dat nog niet ;) maar ik ben er 33: 10 jaar moeten we dus ook niet meer wachten ;) .

Offline e49Memling

• Meer dan expert
« Reactie #84 Gepost op: donderdag 02 januari 2014 - 18:46:27 »
Mijn 307 SW 1,6 HDI 110 2004 is mijn eerste en tevens mijn laatste Franse wagen. Confortabel, rijeigenschappen, motorvermogen alles Ok, aangenaam om in te rijden ook. Maar technisch ondermaats: Minstens al 3 problemen gehad die in bepaalde situaties een zwaar ongeval had kunnen veroorzaken. Dan spreken we nog niet van de 'vriendelijkheid' in de garage van Anderlecht, eens de auto betaald was.

교회는 307SW 교체 삼개월 내에서 최근에 볼 (또는 무언가)에 있습니다.
De kerk is door de kogel (of zoiets) ten laatste binnen drie maand wordt die 307SW vervangen.
Dus, Sep, Liesl en Boyke, als er ooit in de hamersteelstraat een auto van een Koreaans merk met 3 letters, met een belzieke nummerplaat stopt, kan ik dat zijn.
Overigens allemaal een goed en gezellig, gezond 2014, en daarna ook nog natuurlijk

Offline e49Memling

• Meer dan expert
« Reactie #85 Gepost op: zondag 05 januari 2014 - 22:23:38 »
Weet iemand of nieuwe auto's met een minimum aan brandstof moeten geleverd worden? Destijds met mijn 307 was het net genoeg voor een 10-tal kilometer, gelukkig woon ik niet verder van de garage en kon ik daar vullen. Ik meen ooit gelezen te hebben dat dat veranderd is.

Offline Rafael

• Meer dan expert
« Reactie #86 Gepost op: zondag 05 januari 2014 - 23:50:10 »

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #87 Gepost op: maandag 06 januari 2014 - 08:39:07 »
Dus, Sep, Liesl en Boyke, als er ooit in de hamersteelstraat een auto van een Koreaans merk met 3 letters, met een belzieke nummerplaat stopt, kan ik dat zijn.

Je bent meer dan welkom, Walter, we kijken er al naar uit. Maar wacht niet te lang, zodat je Koreaan er nog bij kan, want zoals Joeri enkele dagen geleden gezien heeft, blijft dat wagenpark hier maar uitbreiden.

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #88 Gepost op: woensdag 08 januari 2014 - 15:14:04 »
Mijne was een kleine 4 jaar geleden wel tot net buiten het rood gevuld, goed voor een 80 km toen.
Bij ons ook iets boven reserve, levering sep 2012. 
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline e49Memling

• Meer dan expert
« Reactie #89 Gepost op: woensdag 08 januari 2014 - 17:26:06 »
Je bent meer dan welkom, Walter, we kijken er al naar uit. Maar wacht niet te lang, zodat je Koreaan er nog bij kan, want zoals Joeri enkele dagen geleden gezien heeft, blijft dat wagenpark hier maar uitbreiden.

Nog geen Koreaan in uw verzameling dus?  ;)