En zijn er al juridische gevolgen opgedoken sinds euhm 1 dec 1975 ? Waarom niet ?
Geen idee ... en in de cassatie rechtspraak gaan zoeken is niet echt my idea of fun...
Waarom niet ?
Zo'n courante situatie is het niet.
Iemand moet er dan ook nog eens voor geverbaliseerd worden.
Die moet het dan nog laten voorkomen ipv zonder meer te betalen, wat 95% van de "brave" belgskes doen.
En dan moet het nog eens tot voor Cassatie geraken wil je een finaal antwoord ... naar Belgisch recht.
Het heeft ook lang geduurd voor er een arrest kwam over de C43 voor F1, en dat is véél couranter ...
Er is ook nergens iets dat bepaalt dat een F5 die beperking beeindigt.
Als een F1 dat doet volgens HvC, waarom zou een F5 dat niet doen ?
Omdat de formulering in de wegcode anders is in beide gevallen.
Omdat er daar nadrukkelijk bij staat dat een C43 blijft gelden.
Ik lees dat echt nergens dat een bord vóór de F5 na de F5 ook van toepassing blijft, enkel dat -alle- C43´s op de autosnelweg van toepassing blijven. Wat anders ?
Ik lees letterlijk in de wegcode dat een C43 buiten de BBK van toepassing blijft ...
Jij stelt dat die C43 daarvoor ook OP de snelweg moeten staan.
Ik lees dat er nergens in ...
Bij de BBK zou je het zo nog kunnen draaien - wat Cassatie ook deed - maar erbuiten lijkt me dat niet verenigbaar met de nadrukkelijke bepaling dat een C43 blijft gelden.
Aangezien de bepaling eigenlijk overbodig is omdat een C43 toch altijd boven snelheidsregels gaat, waarom staat ze er dan nadrukkelijk