Auteur Topic: HST Strook  (gelezen 2353 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Paprieka

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 292
HST Strook
« Gepost op: dinsdag 24 september 2013 - 09:57:20 »
http://www.gva.be/regio-antwerpen-noord/brecht/leerlingen-maria-middelares-brengen-scholiertjes-veiliog-naar-school.aspx

Citaat
HST staat voor 'Hup Salut en Tot straks' en dat legt meteen de bedoeling uit van de gearceerde strook voor de schoolpoort in de Hogebaan

Ik dacht dat je daar niet op mocht rijden ...

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: HST Strook
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 24 september 2013 - 16:22:57 »
Ik dacht dat je daar niet op mocht rijden ...

Juist.

En om dit zoveelste fantasietje aan te duiden, gebruikt men verkeersborden die door de wegcode niet voorzien zijn, en derhalve verboden zijn.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: HST Strook
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 24 september 2013 - 16:31:06 »

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: HST Strook
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 25 september 2013 - 10:16:28 »
Bij mij was de HST-strook toch iets héélemaal anders.  ;D ;D ;D

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: HST Strook
« Reactie #4 Gepost op: woensdag 25 september 2013 - 12:08:27 »
En om dit zoveelste fantasietje aan te duiden, gebruikt men verkeersborden die door de wegcode niet voorzien zijn, en derhalve verboden zijn.
Het probleem is dat blauwe verkeersborden met witte tekst wel mogen en voorzien zijn ...

71.2. De voornaamste aanwijzingsborden worden hierna afgebeeld. Andere rechthoekige aanwijzingsborden met een wit opschrift of symbool op blauwe achtergrond mogen in bijzondere gevallen gebruikt worden.

Je moet wel een volslagen idioot zijn om daar dan een verdrijvingsvlak aan te leggen.
3de graads overtreding ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: HST Strook
« Reactie #5 Gepost op: woensdag 25 september 2013 - 12:10:43 »
Je mag niet stilstaan, rijden of parkeren op een verdrijvingsvak, maar hetgeen ik op de foto zie is niet geldig als verdrijvingsvak (19.3) Lijkt me dus gewoon een gelijkgrondse berm binnen de bebouwde kom waar je op mag parkeren.

Voor een weggebruiker is het een verdrijvingsvlak.

Voor de wegbeheerder is het een overtreding in de manier waarop deze dit moet aanbrengen.

77.4. Verkeersgeleiders en verdrijvingsvlakken mogen op de grond worden aangebracht  door witte evenwijdige schuine strepen.

Voor de wggebruiker voldoen deze strepen dus aan de vereisten voor een verdrijvingsvlak ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: HST Strook
« Reactie #6 Gepost op: woensdag 25 september 2013 - 12:14:26 »
Wachten op het eerste ongeval op hun HST strook zeker ?

Dan zal er wel ene achter komen dat men daar niet mocht rijden, en gaan de poppen aan het dansen.


Er is dringend nood aan een loodzware repressie van dit soort fantaserende gemeentebesturen  >:(
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder