Auteur Topic: Hilarisch ...  (gelezen 1711 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Hilarisch ...
« Gepost op: maandag 07 oktober 2013 - 19:59:44 »

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid1467258/zeven-op-tien-jongeren-voorstander-van-extra-test-na-verkeersovertreding.aspx

Blijkbaar beseffen die jonge snaken niet hoeveel "zware" overtredingen ze zelf wel maken ...

En ze weten blijkbaar niet eens dat de "zware" overtredingen afgeschaft zijn.


Welkom in het land waar de "zware" overtredingen zonder enig gevolg, intussen zwaarder bestraft worden dan het veroorzaken van een ongeval met (licht)gewonden ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Hilarisch ...
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 08 oktober 2013 - 09:25:24 »
Hmm, en over zijn statistieken heb ik toch ook mijn twijfels.

Hij claimt op een bepaald ogenblik dat jongeren in 't weekeinde betrokken raken in 25 % van de ongevallen, terwijl zij slechts 10 % van het aantal bestuurders uitmaken.  Ja, maar hoe liggen de verhoudingen dan in functie van het aantal gereden kilometers ?
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: Hilarisch ...
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 08 oktober 2013 - 10:45:17 »
Misschien de leeftijd voor het besturen van een voertuig niet absoluut maken, zoals nu, maar, inderdaad, laten afhangen van psychologische testen. Er zijn mensen die (technisch gezien, en door kennis van de wegcode, het enigste waarvoor je nu getest wordt ) 'bekwaam' zijn een auto te besturen. Maar niet 'bekwaam' zijn zich in het verkeer te begeven (waar ook anderen zijn).

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Hilarisch ...
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 09 oktober 2013 - 16:26:51 »
Gereden km liggen vaak zelfs nog laag, Bert ...


Wat betreft tests : not enough shrinks , en gelukkig maar ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Hilarisch ...
« Reactie #4 Gepost op: woensdag 09 oktober 2013 - 20:49:19 »
Gereden km liggen vaak zelfs nog laag, Bert ...

Dat kan, maar mij lijkt deze parameter iets relevanter.  Ma bon, wie ben ik, als volslagen wiskunde-leek ?
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone