Auteur Topic: PS wil hogere boetes voor rijden met meer dan toegelaten gewicht  (gelezen 1404 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
PS wil hogere boetes voor rijden met meer dan toegelaten gewicht
« Gepost op: donderdag 17 oktober 2013 - 19:57:17 »
Citaat van: GVA
PS wil hogere boetes voor rijden met meer dan toegelaten gewicht

De boetes voor vrachtwagens die rondrijden met meer dan het toegelaten gewicht moeten fors omhoog tot 3.000 euro. [...]

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid1473241/ps-wil-hogere-boetes-voor-rijden-met-meer-dan-toegelaten-gewicht.aspx
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
Re: PS wil hogere boetes voor rijden met meer dan toegelaten gewicht
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 17 oktober 2013 - 20:21:43 »
Gaan ze dan verhoudingsgewijs ook hetzelfde doen met overladen aanhangers achter wagens, volgepropte kerrevens (vaak uit Nederland), bestelwagens van koereurbedrijven etc ?
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 17 oktober 2013 - 21:36:24 »
Voor die sleurhutten uit NL zijn er al speciale controles. Elk jaar worden die wel eens gecontroleerd en die zijn dikwijls overladen. Een gemiddelde caravan heeft zelden een laadvermogen groter dan 200 kg en daar ben je snel aan.

Denk maar aan:

- 10 kg aan gasflessen
- 20 kg voortent
- ettelijke kilo's keukengerei (potten, pannen)
- enkele fietsen
- 10 kg bintjes
- ettelijke flessen frisdarnk
- kleding
- stoeltjes
- ...

"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 18 oktober 2013 - 23:36:21 »
Gaan ze dan verhoudingsgewijs ook hetzelfde doen met overladen aanhangers achter wagens, volgepropte kerrevens (vaak uit Nederland), bestelwagens van koereurbedrijven etc ?

Of overladen mobilhomes / commandovoertuigen van de  politie ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder