Auteur Topic: Jozef vs Bert  (gelezen 3366 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Jozef vs Bert
« Reactie #15 Gepost op: woensdag 16 oktober 2013 - 04:03:18 »
Bert,

Reeds in bericht #3 schreef je dat je mij het laatste woord zou laten. Dat je die toezegging niet zou nakomen, was uiteraard, jou kennende, niet moeilijk te voorspellen.

Ik heb jou in deze draad nu al mijlen te ver laten gaan. Omdat je kennelijk oververhit was, heb ik je even laten afkoelen. Maar ik ben van oordeel dat het nu hoog tijd is om je terug te fluiten.

Ik wens enkel de doelstellingen van dit forum te vrijwaren, doch zal geenszins aarzelen om daartoe de maatregelen te treffen die zich opdringen.

De doelstellingen van Christophoros houden het bevorderen van een sociaal, hoffelijk, vlot en veilig wegverkeer in. Op dit forum heb ik de deelnemers altijd de ruimst wettelijk mogelijke vrijheid van meningsuiting verleend om daarover van gedachte te wisselen.

Het is evenwel volstrekt in strijd met deze doelstellingen als een nota bene beroepsmatig vrachtwagenbestuurder en rijschoolinstructeur, die dan ook nog een bestuurslid is van GRO Forum, dat voornamelijk door argeloze jongeren bezocht wordt, hier verkondigt dat het gerechtvaardigd zou zijn om, met de witte zoeklichten achteraan op een vrachtwagen, een achteropkomende bestuurder van een personenwagen te verblinden omdat hij zijn grootlichten ontstoken heeft. Berichten van welke deelnemer dan ook, die niet gericht zijn op een gedachtenwisseling, doch louter van een dergelijke verregaande agressieve en verkeersonveilige ingesteldheid getuigen, zal ik voortaan dan ook niet meer dulden.

Tot de doelstellingen van dit forum behoren verder zakelijke gedachtenwisselingen in een serene sfeer met respect voor elkaar, ongeacht uiteenlopende standpunten en meningen. Je hebt mij in deze draad herhaaldelijk met grove leugens extreem zwaar beledigd. Voortaan zal ik geen enkel bericht meer dulden dat de desbetreffende forumregels dermate met de voeten treedt. Dit forum is geen beschutte werkplaats voor mentaal gehandicapten met een onmiskenbare persoonlijkheidsstoornis.

Je kunt me nu weer volkomen ten onrechte een dictator achten, louter omdat ik, onder meer in het belang van de forumdeelnemers die te goeder trouw zijn, een goede gang van zaken hier wens te vrijwaren. Je bent evenwel verwittigd: dit is een gele kaart die ik jou toon, en als je er op staat om je als een slachtoffer van die vermeende boze Jozef te kunnen voordoen, dan toon ik jou probleemloos de rode kaart van de eerste keer dat je nog een forumregel overtreedt.
« Laatst bewerkt op: woensdag 16 oktober 2013 - 04:12:51 door jozef »
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Jozef vs Bert
« Reactie #16 Gepost op: woensdag 16 oktober 2013 - 09:10:55 »
Bert,

Reeds in bericht #3 schreef je dat je mij het laatste woord zou laten. Dat je die toezegging niet zou nakomen, was uiteraard, jou kennende, niet moeilijk te voorspellen.

Daarin heb je gelijk.  Ik had slimmer moeten zijn en woord moeten houden: blijven zwijgen en mezelf niet verdedigen, en vooral jou niet tegenspreken.

De doelstellingen van Christophoros houden het bevorderen van een sociaal, hoffelijk, vlot en veilig wegverkeer in. Op dit forum heb ik de deelnemers altijd de ruimst wettelijk mogelijke vrijheid van meningsuiting verleend om daarover van gedachte te wisselen.

Een resem banvloeken, (niet enkel tav leden van gro-forum), bewijzen iedereen genoegzaam het tegendeel van dat laatste.

Het is evenwel volstrekt in strijd met deze doelstellingen als een nota bene beroepsmatig vrachtwagenbestuurder en rijschoolinstructeur, die dan ook nog een bestuurslid is van GRO Forum, dat voornamelijk door argeloze jongeren bezocht wordt, hier verkondigt dat het gerechtvaardigd zou zijn om, met de witte zoeklichten achteraan op een vrachtwagen, een achteropkomende bestuurder van een personenwagen te verblinden omdat hij zijn grootlichten ontstoken heeft. Berichten van welke deelnemer dan ook, die niet gericht zijn op een gedachtenwisseling, doch louter van een dergelijke verregaande agressieve en verkeersonveilige ingesteldheid getuigen, zal ik voortaan dan ook niet meer dulden.

Wel, ik nodig je uit om hier een keer de test te komen doen in het donker, met een achterligger die met z'n grootlichten op mijn spiegels schijnt.  We zullen proefondervindelijk aantonen of je 't bij het rechte eind hebt, dan wel of je kennis van fysica je niet in de steek gelaten heeft.  Veel beter dan 1.000 woorden, is het aan den lijve ondervinden, denk je niet ?  Ik verwed er m'n kop op, dat je het niet zult aandurven.

Overigens ben ik niet degene, die pas een rijvaardigheidstraining aan m'n partner aanbood NA een schadegevalletje bij het oprijden van de oprit in de sneeuw.

En waarom het levensgevaarlijk kan zijn (en derhalve terecht verboden), om te versnellen wijl je ingehaald wordt, en derhalve een achterligger aan te zetten tot overdreven snelheden (ook al verboden), heb ik hier al herhaaldelijk uitgelegd.  Je hebt evenveel keer geprobeerd je eruit te praten.  Helaas, ben je er niet 1x in geslaagd ook maar enigszins te ontkrachten hoe LEVENSGEVAARLIJK dergelijk agressief rijgedrag wel is.

En ik lees dus wat je schrijft.  En ik kan niet anders dan objectief vaststellen, dat je dus inderdaad andermaal schrijft dat jij zaken niet meer duldt, dat jij alleen beslist wat er gepost mag worden, en wat niet en dat  jij alleen beslist wie er een banvloek over zich heen krijgt.  Daarmee is genoegzaam en objectief zwart op wit bewezen wie hier bijzonder autoritair de scepter zwaait, en voor wie de visie van de andere moderatoren vierkant gestolen kan worden.  Maar neen hoor, van een verregaande dictatuur is natuurlijk geen sprake.  Laat me niet lachen.  Een beetje serieus blijven, hé.

Tot de doelstellingen van dit forum behoren verder zakelijke gedachtenwisselingen in een serene sfeer met respect voor elkaar, ongeacht uiteenlopende standpunten en meningen. Je hebt mij in deze draad herhaaldelijk met grove leugens extreem zwaar beledigd.


Jij beschuldigt mij dus van leugens ?  Ga je nog langer blijven beweren dat je me nooit gevraagd hebt om een site (in casu het forum) te beheren en te onderhouden ?  Durf je het aan om publiekelijk bekend te maken wat je in je laatste mail aan mij gevraagd hebt ?  Natuurlijk niet, je gaat weer beginnen schermen met het briefgeheim, is het niet ?  Iets doet mij namelijk vermoeden dat je weer 1 en ander te verbergen zal hebben.  En dat je weer te allen prijze zal willen vermijden dat alle forumdeelnemers hier zwart op wit te weten komen wie van ons beiden er hier staat te liegen dat hij zwart ziet, of wel erg kort is van geheugen !  

Dus ja, verban mij maar gauw, als je het weer wat te warm onder je voetjes krijgt.

Voortaan zal ik geen enkel bericht meer dulden dat de desbetreffende forumregels dermate met de voeten treedt.

Dit forum is geen beschutte werkplaats voor mentaal gehandicapten met een onmiskenbare persoonlijkheidsstoornis.

Is dit wat jij verstaat onder "serene sfeer" en "respect voor elkaar" ?  Jij mag overduidelijk je eigen regels zwaar met de voeten treden door onmiskenbaar te insinueren dat ik een mentaal gehandicapte met een onmiskenbare persoonlijkheidsstoornis ben, wiens plaats niet hier doch in een beschutte werkplaats is.  Klasse !

Ik ben écht benieuwd hoe je je eigen woorden ditmaal weer zodanig gaat draaien en keren, opdat jij mij hier zogezegd niet beledigd zou hebben.

Je kunt me nu weer volkomen ten onrechte een dictator achten, louter omdat ik, onder meer in het belang van de forumdeelnemers die te goeder trouw zijn, een goede gang van zaken hier wens te vrijwaren.


Nee, ik zal deze keer niet schrijven dat je een dictator bent.  Dat heb je zélf al ten overvloede zwart op wit bewezen.  

WIE degene is die beslist wat er gepost mag worden en wat niet, WIE de beslissing tot het uitvaardigen van een ban neemt en de wijze waarop, zal namelijk geen enkele forumdeelnemer ontgaan zijn.  Ze zijn allen ongetwijfeld verstandig genoeg.  En je mag gerust spartelen als een visje op het droge, en met ellenlange epistels proberen te voorkomen dat ze zélf hun conclusies terzake trekken.  Het is ronduit zielig.  

Je bent evenwel verwittigd: dit is een gele kaart die ik jou toon, en als je er op staat om je als een slachtoffer van die vermeende boze Jozef te kunnen voordoen, dan toon ik jou probleemloos de rode kaart van de eerste keer dat je nog een forumregel overtreedt.

Dat is dan jouw keuze.  Je kan inderdaad de lafaard uithangen, en mij de mond snoeren.  Zo kan je hier ongestoord mij en andere leden van GRO en GRO forum blijven beledigen.  En dan loop je inderdaad niet langer het risico dat ik je voor de voeten zou lopen, en het aandurf om jou tegen te spreken.  Bye bye vrije meningsuiting dan (nog maar eens).  

Maar weet je, ik ben niet onder de indruk.  Ik lig er eerlijk gezegd hoegenaamd niet van wakker, als jij je met alle geweld tot dat niveau wil verlagen, m'n beste.  Verban mij maar gerust.  Waarop wacht je nog ?  
« Laatst bewerkt op: woensdag 16 oktober 2013 - 11:42:30 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Jozef vs Bert
« Reactie #17 Gepost op: woensdag 16 oktober 2013 - 16:47:29 »
Bert,

Ik dank je voor jouw bericht, en dat meen ik oprecht. Want ook al zou ook deze toon op menig ander forum (en dan al zeker op GRO-Forum) niet geduld worden, ben je op deze manier voor mij een graag geziene deelnemer aan dit forum.

Ik had slimmer moeten zijn en woord moeten houden: blijven zwijgen en mezelf niet verdedigen, en vooral jou niet tegenspreken.

Je hebt hier uiteraard het volste recht om je te verdedigen en mij daarbij zo nodig tegen te spreken. Maar het kan ook jou niet ontgaan zijn dat je dat op een ietwat respektvollere manier had kunnen doen, hoewel ik er begrip voor heb dat een mens (ook ik) in het vuur van de strijd wel eens wat tekort door de bocht gaat.

Citaat
De doelstellingen van Christophoros houden het bevorderen van een sociaal, hoffelijk, vlot en veilig wegverkeer in. Op dit forum heb ik de deelnemers altijd de ruimst wettelijk mogelijke vrijheid van meningsuiting verleend om daarover van gedachte te wisselen.

Een resem banvloeken, (niet enkel tav leden van gro-forum), bewijzen iedereen genoegzaam het tegendeel van dat laatste.

Je hoeft me niet te geloven, maar ik kan je verzekeren dat ik bij de oprichting van het forum gehoopt had om er nooit iemand te moeten verbannen. Sommigen hebben mij evenwel helaas geen andere keuze gelaten, zoals Benny Stinkens met de manier waarop hij hier tekeerging en Eugeen die hier met misdrijven tegen Christophoros kwam dreigen (Eugeen heeft zich daar achteraf voor verontschuldigd, en ik reken het hem dan ook niet meer aan).

Nooit werd een verbanning doorgevoerd zonder dat er al geruime tijd sprake was van zware overtredingen van de forumregels. Wanneer, in tegenstelling tot mijn verbanning van GRO Forum, een verbanning doorgevoerd wordt op basis van dergelijke overtredingen, is dit uiteraard geen dictatoriale maatregel.

Soms werd er hier van een verbanning gesproken, terwijl het enkel maar om een kortstondige schorsing van het schrijfrecht ging.

Bovendien, en ook weer in tegenstelling tot GRO forum, werd hier nog nooit iemand definitief verbannen. Er is al zeer geruime tijd geen enkele verbanning meer in voege.

Citaat
Wel, ik nodig je uit om hier een keer de test te komen doen in het donker, met een achterligger die met z'n grootlichten op mijn spiegels schijnt.  We zullen proefondervindelijk aantonen of je 't bij het rechte eind hebt, dan wel of je kennis van fysica je niet in de steek gelaten heeft.  Veel beter dan 1.000 woorden, is het aan den lijve ondervinden, denk je niet ?  Ik verwed er m'n kop op, dat je het niet zult aandurven.

Het heeft niets met aandurven te maken, Bert. Ik begeef me nog maar uiterst zelden naar België, en heb er goede redenen voor om mijn verblijf daar dan zo kort mogelijk te houden. Drie dagen tijd en bijna 1.000 Euro besteden om eens een proef met jou te komen uitvoeren lijkt me wat buiten proportie; als ik nog in België zou wonen, kwam ik beslist eens langs.

Ik heb zelf nooit met een vrachtwagen in de duisternis gereden terwijl er achter mij een personenwagen met zijn grootlichten reed. Ik kan me dus enkel op de wetten van de fysica baseren. Ik sluit het niet uit dat ik mij daarbij kan vergissen, maar dan zou ik graag vernemen waar mijn redenering spaak loopt.

Desondanks lijkt het mij nog altijd een gevaarlijke overtreding te zijn om de achterligger dan maar met zoeklichten te verblinden. Ik vind het bijzonder spijtig dat geen enkele andere forumdeelnemer hieromtrent zijn mening geeft.

Citaat
Overigens ben ik niet degene, die pas een rijvaardigheidstraining aan m'n partner aanbood NA een schadegevalletje bij het oprijden van de oprit in de sneeuw.

Mijn partner heeft hoegenaamd geen schadegeval gehad bij het oprijden van de oprit.

Zelfs zonder sneeuw vereist het rijden hier in de bergen vaardigheden die niet aangeleerd worden tijdens de rijopleiding in België en, zoals we ondervonden hebben, zelfs niet iedere gebrevetteerde Belgische rijschoolinstructeur lijkt te beheersen. Mij was het niet bekend dat de rijopleiding in België dermate armzalig is, dat de leerlingen blijkbaar niets leren over wat ze moeten doen als de wagen in een slip geraakt.

Citaat
Jij beschuldigt mij dus van leugens ?  Ga je nog langer blijven beweren dat je me nooit gevraagd hebt om een site (in casu het forum) te beheren en te onderhouden ?  Durf je het aan om publiekelijk bekend te maken wat je in je laatste mail aan mij gevraagd hebt ?

Dat durf ik zeer zeker aan, Bert. Enige tijd geleden heb ik jou inderdaad niet alleen gevraagd of je het forum wou beheren en onderhouden, maar zelfs of je Christophoros wilde overnemen. De reden daarvoor heb ik aangegeven: ik woon al meer dan 5 jaar niet meer in België, en heb daardoor te weinig voeling met hoe het Belgisch wegverkeer intussen geëvolueerd is

Maar daar ging het deze keer niet over. Deze keer ging het erover dat ik jou gevraagd heb of je misschien zou willen medewerken aan het bijhouden van de verkeerswetgeving op de site, meer niet.

Citaat
Dit forum is geen beschutte werkplaats voor mentaal gehandicapten met een onmiskenbare persoonlijkheidsstoornis.

Is dit wat jij verstaat onder "serene sfeer" en "respect voor elkaar" ?  Jij mag overduidelijk je eigen regels zwaar met de voeten treden door onmiskenbaar te insinueren dat ik een mentaal gehandicapte met een onmiskenbare persoonlijkheidsstoornis ben, wiens plaats niet hier doch in een beschutte werkplaats is.  Klasse !

Ik ben écht benieuwd hoe je je eigen woorden ditmaal weer zodanig gaat draaien en keren, opdat jij mij hier zogezegd niet beledigd zou hebben.

Dat ga ik niet doen, Bert, want dat zou niet fair zijn.

Ik ben uitgegaan van de indruk die je wekt met je standpunten inzake mijn ziekte, en welke uiterst kwetsend zijn voor mij, wat jou niet kan ontgaan zijn. Ik moet evenwel erkennen dat ik niet bevoegd ben om jouw mentale gezondheidstoestand te beoordelen, en hier dan ook zelf in de fout gegaan ben, waarvoor ik je oprecht mijn verontschuldigingen aanbied.

Ik meen aldus dat we alle twee wat te ver gegaan zijn, Bert, en ik stel je dan ook voor om elkaar alvast figuurlijk welgemeend de hand te drukken, zand over onze uitschuivers te doen, en ze elkaar niet meer aan te rekenen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Jozef vs Bert
« Reactie #18 Gepost op: woensdag 16 oktober 2013 - 19:03:37 »
Hé, 1.000 euro moeten betalen ?  Wie heeft het daarover ?  Gewoon naar de plaats komen waar we wisselen van chauffeur, een auto erachter zetten en de grootlichten aansteken, volstaat al.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Jozef vs Bert
« Reactie #19 Gepost op: woensdag 16 oktober 2013 - 19:52:55 »
Hé, 1.000 euro moeten betalen ?  Wie heeft het daarover ?  Gewoon naar de plaats komen waar we wisselen van chauffeur, een auto erachter zetten en de grootlichten aansteken, volstaat al.

Heen en weer van hier naar Hemiksem is ongeveer 2.000 km. Tegen 0,30 Euro per kilometer is dat 600 Euro. Daar moet ik nog maaltijden voor 3 dagen en logement bijtellen. Dat bedoelde ik.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline eugeen

  • Gevorderde
  • ***
  • Berichten: 169
  • Geslacht: Man
    • GRATIS RIJBEWIJS ONLINE
Re: Jozef vs Bert
« Reactie #20 Gepost op: woensdag 16 oktober 2013 - 22:03:03 »
Jozef, je hebt in deze draad al een paar keer mijn naam genoemd. Ik wil ook graag iets zeggen. Als het niet mag, dan verwijder je het maar.

Ik vind het heel heeeel spijtig dat, om de zoveel tijd, telkens weer oude koeien door jou naar boven worden gehaald.

Neem bijvoorbeeld de animatie van De Rijprof. De Rijprof heeft zoveel interessante animaties gemaakt, die door zeer velen gewaardeerd worden. Inderdaad, er is ooit een animatie geweest die niet correct was en die hij heeft aangepast. Maar moet je dat dan, na zoveel jaren, telkens weer opnieuw vermelden?

En Benny, die heeft ooit kilometers gereden om jou als vriend te komen bezoeken. Hij heeft je toen verteld dat hij het met zijn wagen op een bepaald stuk in de bergen moeilijk had. Doet jou dat nu echt plezier als je dat, om de zoveel tijd, in het foum kunt aanhalen?

En ikzelf, ja ik heb meer dan eens een forumvraag foutief beantwoord. En zodra ik er attent op gemaakt werd, heb ik zo'n foute posting verwijderd. Is dat nu zo een ramp dat je dat voor de zoveelste keer hier neerpent?

En wat het team van GRO-forum betreft, kan ik je echt gemeend zeggen dat er daar geen dictatuur is. Er is een bestuur (waar ik geen deel meer van uitmaak) en er zijn enkele vaste medewerkers. Wel ik kan je zeggen dat dit een zeer fijne ploeg is. Een of tweemaal per jaar komen we allemaal samen. En als er bepaalde beslissingen moeten genomen worden, dan gebeurt dat in overleg, waarbij iedereen vrij zijn mening kan zeggen en de meerderheid beslist.

Als je nu deze draad eens rustig overleest, dan moet je eens nagaan en eens noteren over wie allemaal JIJ de voorbije dagen denigrerend en afbrekend hebt geschreven. Mensen die met het onderwerp helemaal niets te maken hebben. Waarom doe je dat toch? Wat win je daar nu bij? Welke meerwaarde geeft dat aan deze draad of aan dit forum?

Je zegt tegen Bert dat hij je "extreem zwaar" heeft beledigd. Ga ook eens na met welke woorden jij in deze draad over mensen, die met de draad niets te maken hebben, hebt geschreven.

Jozef, eerlijk, ik begrijp het niet. Neem mij deze posting niet kwalijk en als ze stoort, mag je ze verwijderen.


« Laatst bewerkt op: woensdag 16 oktober 2013 - 22:14:43 door eugeen »

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Jozef vs Bert
« Reactie #21 Gepost op: woensdag 16 oktober 2013 - 22:56:55 »
Ik ga, eventueel tijdelijk, een slotje op deze draad zetten. Dit gaat Jozef en Bert de kans geven om hun geschillen te regelen, maar dan niet in een openbare draad. Een pb is misschien aangewezen of eventueel een gesprek (Skype, ...).
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519