Tsja, het alternatief zijn takelwagens die zich hopeloos mee vastrijden in de file omdat ze niet over de pechstrook mogen. En je gaat de flikken nu 's niet niet moe maken, door van hen te verwachten dat ze er mee voor zorgen dat de takelwagen sneller terplekke kan geraken.
Neem ik als voorbeeld de Liefkenshoektunnel afgelopen vrijdag. Reeds om 9.00 u, hoor ik op de radio vermelden, dat de brandweer bezig was een oliespoor te verwijderen in de koker richting Beveren. 's Avonds, was het verkeer daar compleet in de soep gedraaid. File van voor Stabroek, de ganse Tijsmanstunnel en zo tot in de Liefkenshoektunnel. Om 17.45 (neen, 'k zwans niet), rijdt de civiele bescherming mij met veel toeters en bellen voorbij, om dat oliespoor te komen opruimen. De Noorderlaan, was geen alternatief. Iedereen kent die, dus die zat ook vast (een collega had 't tevergeefs geprobeerd). Vanuit Kalmthout, is de omweg naar de Ring en de Kennedytunnel ook al geen alternatief, die zit ook muurvast. Dus sta je in de file, die toch te vermijden was geweest, als er een paar iets rapper actie genomen hadden. Ik vraag mij af, of in het buitenland zoveel moedwil en incompetentie getolereerd zouden worden ....