Auteur Topic: Autokeuring controleert voortaan ook verzekeringsbewijs  (gelezen 2018 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Autokeuring controleert voortaan ook verzekeringsbewijs
« Gepost op: vrijdag 01 november 2013 - 14:43:12 »
Citaat van: GVA
Autokeuring controleert voortaan ook verzekeringsbewijs

Voortaan wordt tijdens de autokeuring niet enkel de staat van het voertuig onderzocht, maar zal ook gecontroleerd worden of er een geldig verzekeringsbewijs aan boord is. [...]

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid1481820/autokeuring-controleert-voortaan-ook-verzekeringsbewijs.aspx
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline e49Memling

• Meer dan expert
Re: Autokeuring controleert voortaan ook verzekeringsbewijs
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 01 november 2013 - 19:28:03 »
Goed begin.

Offline sniper

• Meer dan expert
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 01 november 2013 - 20:51:17 »
probleem is dat de meeste die onverzekerd rijden, ook niet gekeurd rijden
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 01 november 2013 - 22:36:17 »
Het probleem situeert zich ergens anders. Ik heb nu al net iets meer dan 25 jaar mijn rijbewijs en ben in die tijd nog maar zelden gecontroleerd. Ik kan me maar zo'n 4-tal controles herinneren en bij slechts 2 van die controles werd naar mijn papieren gevraagd. De pakkans is zodanig klein dat je het risico kan nemen om onverzekerd te rijden. Voer de pakkans serieus op en je bent zo van het probleem af. Dat er daar te weinig politie voor is durf ik te betwijfelen.
-
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
« Reactie #4 Gepost op: vrijdag 01 november 2013 - 22:39:17 »
En wat later "toevallig" een voorstel tot verzekering van Touring in de bus ?

Keuring moet controleren, maar meer dan een vermelding op het keuringsbewijs is er niet.

Laat het dan ineens zo hé.

Ik steek mijn groene kaart wel op zak.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #5 Gepost op: zaterdag 02 november 2013 - 02:11:32 »
Keuring moet controleren, maar meer dan een vermelding op het keuringsbewijs is er niet.

Toch wel. Uit het artikel:

Citaat
Er wordt op regelmatige basis een lijst met voertuigen die niet in orde waren overgemaakt aan de FOD Mobiliteit en Vervoer en het Belgisch Gemeenschappelijk Motorwaarborgfonds.

Ertegen optreden kan daardoor uiteraard geen van beide.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline krid

• Starter
  • *
« Reactie #6 Gepost op: maandag 04 november 2013 - 12:03:45 »
Er zal wel snel een handeltje opgestart worden met vervalste groene papierekes, heel makkelijk om te doen.

Heb ook gehoord dat als men je tegenhoud en men stelt vast dat je niet in orde bent, je nog 4 dagen tijd hebt om alles in orde te brengen !
Dus ....... 3 a 4 jaar of nog veel meer rondbollen, om dan met "tegenslag" gesnapt te worden, wordt dan wel vrij goekoop he  :(

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #7 Gepost op: maandag 04 november 2013 - 16:12:41 »
Er zal wel snel een handeltje opgestart worden met vervalste groene papierekes, heel makkelijk om te doen.

Inderdaad. Het zou daarom veel beter zijn dat er een centrale database van al dan niet verzekerde voertuigen kan geraadpleegd worden.

Citaat
Heb ook gehoord dat als men je tegenhoud en men stelt vast dat je niet in orde bent, je nog 4 dagen tijd hebt om alles in orde te brengen !

Dat is zeker geen algemene regel. Normaal gaat de auto onmiddellijk de takelwagen op.

Citaat
Dus ....... 3 a 4 jaar of nog veel meer rondbollen, om dan met "tegenslag" gesnapt te worden, wordt dan wel vrij goekoop he  :(

Tenzij je natuurlijk intussen een ongeval veroorzaakt waarvoor je aansprakelijk gesteld wordt, en je dan de rest van je leven mag gaan werken om de schade te vergoeden.

Offline krid

• Starter
  • *
« Reactie #8 Gepost op: dinsdag 05 november 2013 - 09:17:48 »
Citaat
Dat is zeker geen algemene regel. Normaal gaat de auto onmiddellijk de takelwagen op.
Hopelijk

Citaat
Tenzij je natuurlijk intussen een ongeval veroorzaakt waarvoor je aansprakelijk gesteld wordt, en je dan de rest van je leven mag gaan werken om de schade te vergoeden.
Ja, maar .... er zijn zo van die ?Keiien? waar je geen vel meer kan afstropen he, of die gewoon nadien onvindbaar zijn.
De anderen ja die hebben "pech", in hun ogen dan toch. Maar wel dik verdiend.

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #9 Gepost op: dinsdag 05 november 2013 - 16:18:19 »
Ja, maar .... er zijn zo van die ?Keiien? waar je geen vel meer kan afstropen he, of die gewoon nadien onvindbaar zijn.

Inderdaad. Daarom denk ik dat voorkomen beter is dan genezen.

Citaat
De anderen ja die hebben "pech", in hun ogen dan toch. Maar wel dik verdiend.

De slachtoffers worden dan vergoed door het Motorwaarborgfonds. Om dat te spijzen, betalen alle brave verzekeringsnemers mee.