Auteur Topic: Wim Bosman sluit volgend jaar wegens aanhoudende files  (gelezen 2051 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Wim Bosman sluit volgend jaar wegens aanhoudende files
« Gepost op: woensdag 30 oktober 2013 - 14:48:24 »
Citaat van: GVA
Wim Bosman sluit volgend jaar wegens aanhoudende files

Het Nederlandse transportbedrijf Wim Bosman zal volgend jaar zijn vestiging in Wommelgem sluiten. [...]

Als de mobiliteit ergens te erbarmelijk wordt, trekken de bedrijven er nu eenmaal weg.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline KV

• Meer dan expert
Re: Wim Bosman sluit volgend jaar wegens aanhoudende files
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 30 oktober 2013 - 15:23:08 »
Yep, en er zullen er nog volgen.

Het voordeel is dan natuurlijk, dat er minder nood zal zijn aan mobiliteit  :-X

Elk nadeel heb zen voordeel  :'(

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 30 oktober 2013 - 20:12:27 »
Als de mobiliteit ergens te erbarmelijk wordt, trekken de bedrijven er nu eenmaal weg.

Moest ik niet weten dat je in Beieren woont, zou ik je kunnen vragen: Hoe zou je zelf zijn ?
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 01 november 2013 - 22:47:45 »
De Nederlanders hebben hun files gehalveerd, terwijl ze hier volop toenemen.

Hoe ?
Door eigenlijk net het tegenovergestelde te doen als de regering van Echternach errr... Vlaanderen.

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/videozone/programmas/koppen/EP_131031_Koppen?video=1.1768088

De oplossing is in essentie simpel : ophouden met het verkeer te hinderen.

Ophouden bestaande 2x2 wegen te castreren.
Ophouden verkeerslichten bij neer te poten.
Ophouden om die niet te synchroniseren - ze eindelijk beginnen synchroniseren dus.
Missing links bouwen, die waren niet  voor niets voorzien in de jaren 70.

Accepteren dat er intussen ongeveer 1miljoen meer mensen in B en (pakweg 65% daarvan in) VL wonen, en dat die zich logischerwijs met meer verplaatsen ...
Dat is meer dan een stad als Antwerpen extra er bij ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #4 Gepost op: zaterdag 02 november 2013 - 02:21:59 »
Accepteren dat er intussen ongeveer 1miljoen meer mensen in B en (pakweg 65% daarvan in) VL wonen, en dat die zich logischerwijs met meer verplaatsen ...

Velen van die nieuwkomers hebben gelukkig meestal andere uren. Hun bestemmingen zijn immers niet zozeer werkgevers, doch veeleer geneesheren, ziekenfondsen, werklozencontroles en OCMWs.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #5 Gepost op: zaterdag 02 november 2013 - 05:43:18 »
De bedrijven doen ook niets om de files te ontwijken.
Op al mijn vorige jobs gezien en bij mijn huidige job net zo, om 8 uur bij de klant zijn en daar passen ze dan het vertrekuur naar aan.
Waarom niet om 7 of om 6 uur afspreken met de klant dan zit ik niet en 's morgens en 's avonds in de file.
Dacht je dat ik het nog niet voorstelde? Antwoord was dan : niet alle klanten willen dat.
Ok niet alle klanten willen dat maar stel dat 1/2 of 3/4 dat wel zien zitten.....
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
« Reactie #6 Gepost op: woensdag 06 november 2013 - 13:51:32 »
En het wordt er enkel erger op ...

Citaat van: Nieuwsblad.be
Brussel is de negende filegevoelige stad van Europa, terwijl de congestie in Antwerpen dit jaar sterker steeg dan in onze hoofdstad en Luik.

Bron en © : Nieuwsblad.be

De nefaste Trager-Trager en Meer Hinder politiek gaat intussen onverminderd verder.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #7 Gepost op: woensdag 06 november 2013 - 15:03:54 »
Wacht maar tot alle maatregelen in Brussel genomen zijn. Ze plannen nog een capaciteitsvermindering op de meeste doorgangswegen, 2x2 naar 2x1 en dergelijke.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #8 Gepost op: woensdag 06 november 2013 - 16:55:20 »
Meer dan dertig maatregelen worden volgend jaar getroffen in het Antwerpse om de file's sterk terug te dringen. Was vandaag op de radio, ik ben benieuwd.
Gevonden : http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=dmf20131106_00826450&_section=47235766&utm_source=nieuwsblad&utm_medium=newsletter&utm_campaign=pm
« Laatst bewerkt op: woensdag 06 november 2013 - 17:02:07 door jo »
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien