Auteur Topic: uitzending VOLT: verkeersgedrag aan de schoolpoort  (gelezen 4211 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
« Laatst bewerkt op: donderdag 05 september 2013 - 06:00:28 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: uitzending VOLT: verkeersgedrag aan de schoolpoort
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 05 september 2013 - 09:27:30 »

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: uitzending VOLT: verkeersgedrag aan de schoolpoort
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 05 september 2013 - 20:25:28 »
gisteren zag ik in het VTM nieuws dat ze ook bezig waren over het verkeer en schoolgaande kinderen
de beelden die ze toonden leggen meteen de vinger op de wonde
niemand volgt ook maar enigszins de wegcode
er is een zeebrapad en iedereen loopt ernaast de baan over
de fietsers fietsen op de drukke baan terwijl er een goed berijdbaar fietspad is
de autos parkeren overal

we zijn gewoon allemaal in fout
en als je iemand op zijn fout wijst, dan riskeer je verkeersagressie

ik vertel mijn kinderen steeds waar ze moeten op letten, en als ik dan mensen dingen zie doen die niet door de beugel kunnen toon ik dat aan mijn kinderen en zeg hun dat ze het zo zeker niet moeten doen
er zijn mensen die het beethebben, een paar vragen mij waar ik mij mee moei
het antwoord daarop is eenvoudig, "de veiligheid van mijn kinderen, daar moei ik mij mee"
daar weten ze dan niks op gezegd
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: uitzending VOLT: verkeersgedrag aan de schoolpoort
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 05 september 2013 - 20:59:26 »
Vanmorgend nog hetzelfde; vier richtingaanwijzers aan en half op het voetpad vlak voor de schoolpoort. Jammer genoeg stond meneer agent 100 meter verderop en keek hij eens toen ik claxonneerde, maar daar bleef het dan ook bij. Rechts was nog plaats in de parkeerstrook, maar dat was toch wel 20 meter verder.

Oppassen daarmee, die gasten zijn nog in staat om jou een bekeuring aan te smeren omwille van dat claxonneren .....   :D
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: uitzending VOLT: verkeersgedrag aan de schoolpoort
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 05 september 2013 - 22:41:21 »
Vanmorgend nog hetzelfde; vier richtingaanwijzers aan en half op het voetpad vlak voor de schoolpoort. Jammer genoeg stond meneer agent 100 meter verderop en keek hij eens toen ik claxonneerde, maar daar bleef het dan ook bij. Rechts was nog plaats in de parkeerstrook, maar dat was toch wel 20 meter verder.

Oppassen daarmee, die gasten zijn nog in staat om jou een bekeuring aan te smeren omwille van dat claxonneren .....   :D

En natuurlijk gaan ze anderen flitsen tijdens de lesuren, als je maar niet een paar kmh te snel rijdt hé (>36 kmh) dan zijn de kinderen die vanuit hun schoolbanken over de schoolpoort op straat vliegen veiliger.  ::)

Citaat
Politie gaat flitsen in zone 30 aan schoolpoort
maandag 2 sep 13

Tot nog toe wordt er zelden geflitst in een zone 30. Schooldirecteurs klagen al jaren over die straffeloosheid en worden nu gehoord. Er wordt niet geflitst tijdens de ochtend- en avondspits, dan verloopt het verkeer toch gestremd. De politie controleert vanuit een anoniem voertuig tijdens de lesuren.

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=dmf20130901_00717799

Dus de bestuurders die wslk helemaal niets te maken hebben met de onveiligheid en chaos aan de open schoolpoort zorgen wel voor de kassa, die straffeloosheid moet aangepakt worden, enkel die ? ... want je weet maar nooit met die "over de schoolpoort en -muur springende kinderen".  ::)
« Laatst bewerkt op: donderdag 05 september 2013 - 22:45:43 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: uitzending VOLT: verkeersgedrag aan de schoolpoort
« Reactie #5 Gepost op: vrijdag 06 september 2013 - 08:47:47 »
Citaat
Politie gaat flitsen in zone 30 aan schoolpoort
maandag 2 sep 13

Tot nog toe wordt er zelden geflitst in een zone 30. Schooldirecteurs klagen al jaren over die straffeloosheid en worden nu gehoord. Er wordt niet geflitst tijdens de ochtend- en avondspits, dan verloopt het verkeer toch gestremd. De politie controleert vanuit een anoniem voertuig tijdens de lesuren.

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=dmf20130901_00717799

Dus de bestuurders die wslk helemaal niets te maken hebben met de onveiligheid en chaos aan de open schoolpoort zorgen wel voor de kassa, die straffeloosheid moet aangepakt worden, enkel die ? ... want je weet maar nooit met die "over de schoolpoort en -muur springende kinderen".  ::)
Niet te geloven, wat een bende debielen hebben het hier voor het zeggen ?  Arm, debiel Vlaanderen  :'(

Offline Paprieka

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 292
Re: uitzending VOLT: verkeersgedrag aan de schoolpoort
« Reactie #6 Gepost op: vrijdag 06 september 2013 - 09:19:27 »
Vanmorgen ook bizar: een parkeerplaats vlakbij de school is vreemd genoeg vrij, maar blijkbaar zijn de ouders dat niet gewoon want toch parkeert iemand op het trottoir er vlak voor ipv daar. 

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: uitzending VOLT: verkeersgedrag aan de schoolpoort
« Reactie #7 Gepost op: dinsdag 17 september 2013 - 21:23:50 »
2 constanten :

Flikken doen niks.
Flikken staan er bij en kijken er naar ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: uitzending VOLT: verkeersgedrag aan de schoolpoort
« Reactie #8 Gepost op: zondag 08 december 2013 - 16:48:03 »
Niet te geloven, wat een bende debielen hebben het hier voor het zeggen ?  Arm, debiel Vlaanderen  :'(

Sorry, dat is een schoentje die mij, en meerderen op dit forum, niet past.