Auteur Topic: Vanaf 2014 trein trager dan in 1935  (gelezen 7373 keer)

Offline jo

• Meer dan expert
Re: Vanaf 2014 trein trager dan in 1935
« Reactie #15 Gepost op: vrijdag 13 december 2013 - 08:47:27 »
Om wakker te blijven zijn er allerlei middeltjes te koop maar het simpelste vergeten de meeste, of kennen het niet;
Water drinken, elke 10 minuten-kwartier een flinke slok.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
« Reactie #16 Gepost op: vrijdag 13 december 2013 - 09:24:48 »
Om wakker te blijven zijn er allerlei middeltjes te koop maar het simpelste vergeten de meeste, of kennen het niet;

Dit werkt inderdaad zeer goed! Waarschijnlijk heeft het te maken met uitdroging in de auto. Als de airco aanstaat is de lucht zeer droog zodat je veel water zal verliezen. Dehydratie maakt je minder alert, water drinken zal dus zeker helpen. Bij mij werkt het bruisend water het beste. Ik leg dan altijd een flesje klaar in de wagen, maar dit dient enkel om bij tekenen van vermoeidheid veilig op de volgende parking te geraken en daar ff een dutje te doen.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #17 Gepost op: vrijdag 13 december 2013 - 09:30:39 »
Je gaat die vermoeidheid tegen door op voorhand water te drinken.
Ik drink altijd in de wagen, zelfs bij het dagelijks fileflirten. :-*
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline e49Memling

• Meer dan expert
« Reactie #18 Gepost op: vrijdag 20 december 2013 - 14:46:26 »

Moet je sowieso al vaker eens stoppen...

Offline e49Memling

• Meer dan expert
« Reactie #19 Gepost op: vrijdag 20 december 2013 - 14:47:58 »
Beter dan onze Angie (Angela Merkel), die slaapt 5 uur per etmaal.
Een totaal ander zicht op hetgeen ze 'een schoonheidsslaapje' noemen.  ;D ;D ;D

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #20 Gepost op: vrijdag 20 december 2013 - 20:03:59 »
Een totaal ander zicht op hetgeen ze 'een schoonheidsslaapje' noemen.  ;D ;D ;D

Een schoonheidsslaapje? Naar het schijnt is dit zowat het ergste wat een man kan overkomen: dromen dat hij naast Claudia Schiffer slaapt en wakker worden naast onze Angie.  ;D

Stout, hé...
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

• Meer dan expert

Offline e49Memling

• Meer dan expert
« Reactie #22 Gepost op: dinsdag 18 februari 2014 - 13:10:07 »
Alléé, de miljarden die geïnvesteerd zijn om op de lijnen hogere snelheden toe te laten, nieuw materieel voor hogere snelheid te kopen, gaan eindelijk hun geld opbrengen...

Zet maar nieuwe CEO's aan de top die de kloten (sorry, voor mijn taalgebruik, maar het is hier écht van toepassing) verstand hebben van het hele specifieke gebeuren dat de spoorweg is, en dan maar stompzinnige maatregelen doordrukken die totaal voorbij gaan aan wat er structureel verkeerd is.

Hun 'zever' over de Noord-Zuid-verbinding... Voor de reorganisatie van 1984 (Wie was er toen minister van verkeer? Ik weet het niet meer, maar zijn zoon heet Alexander denk ik, Alzheimer, weet je...) reden er méér treinen door de N-Z-verbinding dan nu.
« Laatst bewerkt op: dinsdag 18 februari 2014 - 13:19:49 door e49Memling »

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #23 Gepost op: dinsdag 18 februari 2014 - 13:43:57 »
Hun 'zever' over de Noord-Zuid-verbinding... Voor de reorganisatie van 1984 (Wie was er toen minister van verkeer? Ik weet het niet meer, maar zijn zoon heet Alexander denk ik, Alzheimer, weet je...) reden er méér treinen door de N-Z-verbinding dan nu.

Maar je moet toch toegeven, Walter, dat het ook nu in Brussel-Centraal, met slechts 6 sporen, een ware heksenketel is.

Gezien de sporen in een bocht liggen, hebben ze er meestal 3 medewerkers nodig om de treinbegeleider duidelijk te maken dat de deuren kunnen gesloten worden en er niemand tussen het perron en de trein beland is.

De treinbegeleiders hebben er zelfs minder tijd dan elders om op de trein te springen nadat ze met hun sleutel in dat kastje gedraaid hebben om het vertrek toe te staan (sorry dat de technische benaming van die handeling me even ontgaat). Ik heb er meermaals een trein zonder de treinbegeleider zien vertrekken.

Ik denk dat ik het daar in het seinhuis niet lang zou volhouden.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
« Reactie #24 Gepost op: dinsdag 18 februari 2014 - 17:59:25 »
Alléé, de miljarden die geïnvesteerd zijn om op de lijnen hogere snelheden toe te laten, nieuw materieel voor hogere snelheid te kopen, gaan eindelijk hun geld opbrengen...

Zeker, na het Fyra fiasco is de bezetting van de Thalys naar 'Olland  stukken beter ... hoe zou dat komen ?
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline e49Memling

• Meer dan expert
« Reactie #25 Gepost op: woensdag 19 februari 2014 - 11:13:12 »
Maar je moet toch toegeven, Walter, dat het ook nu in Brussel-Centraal, met slechts 6 sporen, een ware heksenketel is.

Gezien de sporen in een bocht liggen, hebben ze er meestal 3 medewerkers nodig om de treinbegeleider duidelijk te maken dat de deuren kunnen gesloten worden en er niemand tussen het perron en de trein beland is.

De treinbegeleiders hebben er zelfs minder tijd dan elders om op de trein te springen nadat ze met hun sleutel in dat kastje gedraaid hebben om het vertrek toe te staan (sorry dat de technische benaming van die handeling me even ontgaat). Ik heb er meermaals een trein zonder de treinbegeleider zien vertrekken.

Dat is zo, zes sporen zijn te weinig, 12 sporen zijn nodig. Sinds het invoeren van het computergestuurd seinhuis is de capaciteit van de gehele N-Z-verbinding verminderd. Raar, maar waar, met het oude 'all-relais-seinhuis' kon een betere doorstroming bereikt worden dan nu. Wel met een hoop meer personeel in het seinhuis.(...)
« Laatst bewerkt op: woensdag 19 februari 2014 - 11:17:33 door e49Memling »

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #26 Gepost op: woensdag 19 februari 2014 - 13:50:29 »
Wel met een hoop meer personeel in het seinhuis.(...)

Ja, dat ken ik nog van toen ik als kind met mijn grootvader meeging. Die was seingever in het "Leives kabin twië" (Leuven).

Ene heb ik er niet veel meer zien doen dan een taart gaan kopen, en een andere die taart snijden. Tot ze dan tijdens het gezellig etentje plots de claxon hoorden van een locomotief waarvan de bestuurder het wachten beu was; dan was het van "Godver...".  ;D

Offline e49Memling

• Meer dan expert
« Reactie #27 Gepost op: woensdag 19 februari 2014 - 14:01:21 »
Ha, da was dus uw grootvader.  >:(

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #28 Gepost op: woensdag 19 februari 2014 - 14:27:53 »
Ha, da was dus uw grootvader.  >:(

Die had al omgeroepen dat de trein het station binnenreed terwijl het signaal nog op rood stond...  ;D