Auteur Topic: Vanaf 2014 trein trager dan in 1935  (gelezen 7433 keer)

Offline jo

• Meer dan expert
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline e49Memling

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
Re: Vanaf 2014 trein trager dan in 1935
« Reactie #1 Gepost op: zondag 08 december 2013 - 16:59:19 »
Ongelooflijk, welke overbetaalde idioten zitten aan top van dat bedrijf en nemen zo'n maatregelen, of laten toe dat het gebeurd? Het probleem is structureel, met deze maatregel verandert er niets. De schijnbeweging door van 3 naar 2 'bedrijven' te gaan (Infrabe + NMBS, minus NMBS holding) zal ook geen aarde aan de dijk brengen.

PS: goed dat dit bij humor staat ....

Offline e49Memling

• Meer dan expert
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 10 december 2013 - 18:47:17 »
Eigenlijk:

In 1980 reed ik sneller naar Oostenrijk (en terug) met mijn golfje 50 pk V max 143 km/u dan nu met mijn HDI 110 pk V max 187 km/u...
De treinen volgen de tendens van de 'veranderde' mobiliteitssnelheid. 

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 10 december 2013 - 20:32:46 »
Stamp die HDI dan maar eens flink op zijn staart, het kan nog wel. In 2010 reed ik met een C5 HDI 136 pk terug van bij Jozef, dat is pakweg 1000 km. Ik heb wel 's nachts gereden, maar was op zo'n 7,5 u thuis, rustpauzes inbegrepen.  ;D
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #4 Gepost op: dinsdag 10 december 2013 - 21:39:58 »
Stamp die HDI dan maar eens flink op zijn staart, het kan nog wel. In 2010 reed ik met een C5 HDI 136 pk terug van bij Jozef, dat is pakweg 1000 km. Ik heb wel 's nachts gereden, maar was op zo'n 7,5 u thuis, rustpauzes inbegrepen.  ;D

Je zult nog wel eens zoveel gas geven, dat je je tenen verbrandt aan de motor!  ;D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline e49Memling

• Meer dan expert
« Reactie #5 Gepost op: dinsdag 10 december 2013 - 21:42:16 »

Ik mocht stampen wat ik wou (mijn 307 HDI 1.6 SW 110 haalt gemakkelijk 190) maar met al dat verkeer en de 'baustellen' op de 'autobahn' heb ik er toch veel langer over gedaan vanuit Jozef en Leslie's prachtige 'heimat'' naar mijn 'heimat' in het pajottenland.(inderdaad, wel overdag)
Met mijn golfje D 1500 50 pk van 1979 met 3 man +bagage  reed ik van Steeg-Lechtal naar mijn Pajottenland in minder dan 8 uur. (in de krokusvakantie). Probeer dat nu maar eens.

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #6 Gepost op: dinsdag 10 december 2013 - 21:47:50 »
Mijn tenen heb ik nog niet verbrand door het gasgeven, iets wat trouwens makkelijk te vermijden is met cruise-control!  ;D

Ik heb wel eens bijna mijn vingers verbrand met veel gas geven. Met een eerste auto die ik bezat, een Rover 416 Gsi 16V, heb ik dit eens voorgehad. Dit was een prachtig wagentje met de kwaliteit van een Honda (identiek aan een Honda Concerto indertijd). Toen ik op vakantie reed met een stevige caravan aan de trekhaak moest die 1600 cc stevig werken op de snelweg. Deze motor geen zeer vlot in de toeren en op alle hellingen op de snelweg kon ik makkelijk 100 km/u aanhouden, mijn typische kruissnelheid met een aanhanger (trouwens nu 20 jaar later is dat nog altijd zo).
Na een langere helling wou ik een nieuwe cassette nemen die ergens in de buurt van de handrem lag. Blijkbaar moet er daar ook één of andere bevestigingsbout van de knalpot in de buurt hebben gezeten, want er was één plek onder de handrem die gloeiend heet stond. Vroeger was me dit niet opgevallen, het grote vermogen dat ik vroeg, bij een relatief lage snelheid, moet minder koeling opgeleverd hebben waardoor de zaken wel erg warm werden! Op dat moment had die auto zo'n 30 000 km. Uiteindelijk heeft die wagen de kaap van de 300 000 km gerond zonder noemenswaardige problemen.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #7 Gepost op: dinsdag 10 december 2013 - 21:54:52 »

Ik mocht stampen wat ik wou (mijn 307 HDI 1.6 SW 110 haalt gemakkelijk 190) maar met al dat verkeer en de 'baustellen' op de 'autobahn' heb ik er toch veel langer over gedaan vanuit Jozef en Leslie's prachtige 'heimat'' naar mijn 'heimat' in het pajottenland.(inderdaad, wel overdag)
Met mijn golfje D 1500 50 pk van 1979 met 3 man +bagage  reed ik van Steeg-Lechtal naar mijn Pajottenland in minder dan 8 uur. (in de krokusvakantie). Probeer dat nu maar eens.

Die baustelles zijn inderdaad een ramp en kelderen je gemiddelde snelheid direct. Niet zelden zijn die dingen zo'n 15 km lang en om daar met zo'n 80 km/u door te rijden, dat duurt een eeuwigheid! Gelukkig zijn er stukken waar er nog stevig kan doorgereden worden. Maar je moet regelmatig richting 200 km/u en sneller om nog een deftig gemiddelde neer te zetten. Die C5 ging zo'n 210 km/u (met wind vanachter), in Beieren was ik daarmee 's nachts slechts een gemiddelde chauffeur. Met een andere wagen (BMW 320d) werd ik tussen Ingolstad en München ooit zeer vlot voorbij gestoken terwijl ik zelf zo'n 230 km/u reed, de eerste keer dat je zoiets ziet kan je dat moeilijk geloven. Ik weet nu dat dit perfect normaal is, 's nachts, in de driekhoek Ingolstad - Munchen - Stuttgart.

Offline e49Memling

• Meer dan expert
« Reactie #8 Gepost op: woensdag 11 december 2013 - 11:31:43 »
Misschien 's nachts. Ik hou niet van 's nachts te rijden. Te donker  ;D
Ik lig liefst 's nachts in mijn bed (Ik heb 35 jaar onregelmatig werk gedaan en vele, vele nachten gewerkt. Nu ik het niet meer moet doe ik het niet meer als het niet nodig is)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #9 Gepost op: woensdag 11 december 2013 - 21:15:50 »
Die C5 ging zo'n 210 km/u (met wind vanachter), in Beieren was ik daarmee 's nachts slechts een gemiddelde chauffeur. Met een andere wagen (BMW 320d) werd ik tussen Ingolstad en München ooit zeer vlot voorbij gestoken terwijl ik zelf zo'n 230 km/u reed, de eerste keer dat je zoiets ziet kan je dat moeilijk geloven. Ik weet nu dat dit perfect normaal is, 's nachts, in de driekhoek Ingolstad - Munchen - Stuttgart.

;D ;D ;D

Er was zo eens een toerist die, toen er zo eentje voorbijgesjeesd kwam, dacht dat hij zelf stilstond. Hij stapte uit, en sloeg natuurlijk op zijn smikkel.  :D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline e49Memling

• Meer dan expert
« Reactie #10 Gepost op: woensdag 11 december 2013 - 21:33:31 »
Er was zo eens een toerist die, toen er zo eentje voorbijgesjeesd kwam, dacht dat hij zelf stilstond. Hij stapte uit, en sloeg natuurlijk op zijn smikkel.  :D

Nen Ollander?

Offline e49Memling

• Meer dan expert
« Reactie #11 Gepost op: woensdag 11 december 2013 - 21:36:56 »
Ik weet nu dat dit perfect normaal is, 's nachts, in de driekhoek Ingolstad - Munchen - Stuttgart.

A9. Heeft ook heel brede rechte stukken (tot 4 rijstroken dacht ik). Ik ben ook langs daar gereden richting Schönau.

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #12 Gepost op: woensdag 11 december 2013 - 22:08:30 »
Misschien 's nachts. Ik hou niet van 's nachts te rijden. Te donker  ;D
Ik lig liefst 's nachts in mijn bed (Ik heb 35 jaar onregelmatig werk gedaan en vele, vele nachten gewerkt. Nu ik het niet meer moet doe ik het niet meer als het niet nodig is)

Ik heb een soortgelijke redenering. Ik heb eerst 6 jaar gependeld tussen Pulle en Brussel, elke dag file. Nu ik in Mechelen woon zijn de verplaatsingen al stukken kleiner geworden, maar de meeste ritten zijn in file of fel vertraagd. Als ik dan eens op vakantie ga wil ik graag een lege snelweg waar ik goed kan doorrijden.

Het is trouwens iets dat ik niet lichtzinnig doe. Vooreerst ben ik iemand die heel weinig slaap nodig heeft, al meer dan 10 jaar kom ik met 4 u slaap in de week en 6 u in het weekend meer dan toe! Als ik een lange rit 's nacht ga rijden dan pas ik me al enkele dagen voordien aan. Ik zorg voor meer nachtrust als gewoonlijk. De dag voor ik vertrek is alles klaar zodat ik wat kan relaxen, eventueel een klein middagdutje.
Tijdens de rit zorg ik voor een licht muziekje, niet te warm in de auto, en dan heerlijk cruisen. Bij de eerste tekenen van vermoeidheid ga ik onmiddellijk aan de kant. Ik herken die dan ook onmiddellijk, licht prikkende ogen is het eerste signaal. Het is ook altijd opletten geblazen bij het eerste schemer, meestal zet ik me dan aan de kant voor een ontbijt. Dit lukt altijd prima en na één langere nacht ter plaatse voel ik er niks meer van.

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #13 Gepost op: donderdag 12 december 2013 - 12:05:45 »
Nen Ollander?

Neen, voor de Ollanders is er op elke Raststätte een gratis standje. Er hangt een bordje boven: "Luft - Wasser".  ;)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #14 Gepost op: donderdag 12 december 2013 - 12:06:53 »
Vooreerst ben ik iemand die heel weinig slaap nodig heeft, al meer dan 10 jaar kom ik met 4 u slaap in de week en 6 u in het weekend meer dan toe!

Beter dan onze Angie (Angela Merkel), die slaapt 5 uur per etmaal.