Auteur Topic: De lijn  (gelezen 30971 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: De lijn
« Reactie #105 Gepost op: dinsdag 20 februari 2018 - 19:38:35 »
Dat van die bus en die tram die op elkaar gebotst zijn, kan ik begrijpen. Tram 10 is daar plots linksaf gedraaid waar hij het normaal nooit doet, dat had de buschauffeur dus niet verwacht. Moedwillig trambestuurderke: gewoon doorrijden, ook al ziet hij dat de bus niet meer kan stoppen. Zo snel zal hij immers niet gereden hebben bij het linksaf draaien, anders was hij omgekipt zoals zijn collega.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Chauffeur van gekantelde tram ontslagen: “Onaangepaste snelheid”
« Reactie #106 Gepost op: dinsdag 20 maart 2018 - 11:47:44 »
Citaat van: Nieuwsblad
Chauffeur van gekantelde tram ontslagen: “Onaangepaste snelheid”

WOMMELGEM / DEURNE - De chauffeur van De Lijn die een maand geleden de gekantelde tram in Wommelgem bestuurde, is ontslagen. De chauffeur reed volgens de vervoersmaatschappij te snel in de keerlus.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180320_03419256?utm_source=twitter&utm_medium=dlvr&utm_campaign=twitterfeed
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: De lijn
« Reactie #107 Gepost op: dinsdag 20 maart 2018 - 18:10:58 »
Nu het De Lijn een pak geld gekost heeft om die man de gevolgen van te snel rijden te leren, gooien ze hem buiten...  :D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: De lijn
« Reactie #109 Gepost op: donderdag 22 augustus 2019 - 20:47:20 »
Ook een fraaie:

https://www.tvoost.be/nieuws/lijnbus-trekt-spoor-van-vernieling-tussen-eksaarde-en-sint-niklaas-83531?fbclid=IwAR04-uRd7flcF49CVkcKn7-Qg7yZyjoLDZ-SqFDY4Vo58hvcb9y9EvGTEAc


Diverse ongevallen, waaronder een fietser die wellicht zijn heup gebroken heeft na een valpartij.
Hopelijk worden alle ongevallen goed en nauwkeurig in kaart gebracht,
anders komen ze er nog mee weg, wegens geen bewezen oorzakelijk verband tussen de mazoutlek en de ongevallen.

Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: De lijn
« Reactie #110 Gepost op: vrijdag 23 augustus 2019 - 14:18:50 »
Hopelijk worden alle ongevallen goed en nauwkeurig in kaart gebracht,
anders komen ze er nog mee weg, wegens geen bewezen oorzakelijk verband tussen de mazoutlek en de ongevallen.

En dan nog... het volstaat dat er daar ergens ene van De Lijn "stoemelings" een gevaarsdriehoek, een A15 of een  A51 neergepoot heeft...
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: De lijn
« Reactie #111 Gepost op: zaterdag 24 oktober 2020 - 20:26:35 »
Citaat van: GVA
Vastgereden Lijnbus zorgt tijdlang voor hinder in centrum Deurne

DEURNE - In het centrum van Deurne is zaterdag verkeershinder ontstaan door een bus van De Lijn die zich had vastgereden op een verkeerseiland. Intussen is het kruispunt weer vrijgemaakt.
https://www.gva.be/cnt/dmf20201024_95044904?utm_campaign=seeding&utm_content=article&utm_medium=social&utm_source=facebook&utm_term=gva&fbclid=IwAR0gIxQjR7J7p87aNCEqXoY7es7LhYIUcrDwf9wbcMAMEneYVHi6Bx9dh6I

In ben er vrij zeker van, dat het hier zal zijn :
https://www.google.com/maps/@51.220197,4.4552873,3a,75y,140.12h,91.04t/data=!3m6!1e1!3m4!1sVPIxD69lVQMDtASZwIAtUQ!2e0!7i13312!8i6656

Komende vanuit de het Rodekruisplein (= verlengde van de Lakborslei) in Deurne,
en dan links de Turnhoutsebaan willen oprijden.

Ik ken dat kruispuntje daar tamelijk goed.
Dat is een tamelijk vies kruispuntje.
Onze vaste vrachtwagen, is 9m40 lang.  En zelfs daarmee moet ik m'n leerlingen al aardig voldoende rechts laten rijden, of we halen dat bochtje nooit heelhuids.
Een lijnbus zal zowat 12 meter zijn, nog een kleine 3 meter langer dus.

De aspirant moet alles nog leren. 
Dit is niet het type bochtje, waar je de leerling kan laten begaan en in de fout kan laten gaan.
Dus bij de minste twijfel of de aspirant tijdig en correct àlle ruimte zal benutten, moet je ingrijpen.
Hier wil je dat écht niet te laat doen, dan rij je ofwel schade, ofwel leg je de halve buurt daar lam (en neem je andere onnodige risico's) om er weer weg te geraken.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Thomas Claes

  • Starter
  • *
  • Berichten: 3
Re: De lijn
« Reactie #112 Gepost op: dinsdag 27 april 2021 - 10:16:39 »
Dag,
Misschien is de reden het gebrek aan een gevoel van veiligheid, lees hier https://www.wearetravellers.nl/reistips/inbraakpreventie-tips-vakantie/ >:D