Auteur Topic: De lijn  (gelezen 30974 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Daffodil31LE

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 465
  • Geslacht: Man
  • Pienter Pookje
Re: De lijn
« Reactie #15 Gepost op: vrijdag 01 augustus 2014 - 21:47:19 »
8 ongevallen op 100,000 km ... iemand nog verrast ?

Verrast dat het er zo weinig zijn, ja.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: De lijn
« Reactie #16 Gepost op: zaterdag 02 augustus 2014 - 11:39:25 »
8 ongevallen op 100,000 km ... iemand nog verrast ?

Verrast dat het er zo weinig zijn, ja.

Inderdaad. Het zou interessant zijn om te weten hoe dikwijls op 100.000 km andere weggebruikers zich extra hebben moeten inzetten om te vermijden dat een bus van De Lijn weeral een ongeval veroorzaakt.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: De lijn
« Reactie #17 Gepost op: zaterdag 02 augustus 2014 - 17:37:08 »
Wel, voor die sjarels bij De Lijn: >>> deze chauffeur dacht ook dat hij rijden en bellen kon combineren .....

Blijf vooral kijken tot het einde, dan pas wordt duidelijk hoe grellig de ravage was.

« Laatst bewerkt op: zaterdag 02 augustus 2014 - 17:40:16 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: De lijn
« Reactie #18 Gepost op: vrijdag 08 augustus 2014 - 11:13:38 »
Boenk !

http://www.gva.be/cnt/dmf20140807_01208973/lijnbus-rijdt-in-op-vrachtwagen

Volgens streetview heeft de Oosterweelsteenweg voorrang ...

Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: De lijn
« Reactie #19 Gepost op: vrijdag 08 augustus 2014 - 17:00:22 »
Boenk !

http://www.gva.be/cnt/dmf20140807_01208973/lijnbus-rijdt-in-op-vrachtwagen

Volgens streetview heeft de Oosterweelsteenweg voorrang ...

Zelfs voor de aanhangwagen van de vrachtwagen heeft de buschauffeur niet meer kunnen stoppen.

Deze keer is het eens niet goed afgelopen voor de buschauffeur. Tegenover een ander zwaargewicht kun je zelf met een bus maar beter wat opletten.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: De lijn
« Reactie #20 Gepost op: dinsdag 12 augustus 2014 - 16:50:26 »
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: De lijn
« Reactie #21 Gepost op: dinsdag 12 augustus 2014 - 16:55:21 »
Nog even, en deze draad neemt de proporties aan van een andere beruchte draad op dit forum.

Citaat
‘Het gaat om een menselijke fout, maar we weten niet waar die gemaakt werd. Iemand heeft een belbus gereserveerd in Kruishoutem en heeft daarbij zijn klantennummer meegedeeld. Vraag is of die persoon zich van nummer heeft vergist of dat een personeelslid van De Lijn het nummer verkeerd genoteerd heeft.

Moet je bij het klantennummer dan je naam vermelden of niet?  

Zo ja, dan had de medewerker toch meteen moeten zien dat naam en klantennummer niet overeenkomen ....
Zo nee, dan deugt het systeem niet.  Dan kan iedereen met een fictieve nummer een nep-oproep doen ....
« Laatst bewerkt op: dinsdag 12 augustus 2014 - 17:23:25 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: De lijn
« Reactie #23 Gepost op: zondag 24 augustus 2014 - 13:28:38 »
Erg is dat, NIEMAND op de bus durft tussenbeide komen.

ik pak de bus niet  :P


Het kan overigens nog straffer :

Hier loopt het ganse metrostel leeg omdat er éne flauw valt !
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/2000712/2014/08/20/Man-valt-flauw-in-metrostel-en-iedereen-vlucht-weg.dhtml
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: De lijn
« Reactie #24 Gepost op: zondag 24 augustus 2014 - 20:56:28 »
http://www.gva.be/cnt/blsva_01230008/buschauffeur-ontslagen-na-geweld-tegen-jonge-vrouw?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=gva&utm_content=article&utm_campaign=seeding

Erg is dat, NIEMAND op de bus durft tussenbeide komen.

Durft niemand? Of wil niemand?

Wat een samenleving waar niemand tussenkomt als een woesteling fysiek herhaaldelijk geweld uitoefent tegen een zwangere vrouw met een kind.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: De lijn
« Reactie #25 Gepost op: maandag 25 augustus 2014 - 09:38:12 »
Waarom verschiet ik er niet van? http://www.hln.be/hln/nl/957/binnenland/article/detail/2006907/2014/7/25/de-lijn-negeerde-al-klacht-over-chauffeur.dhtml
Ofwel vinden ze de juiste bus niet (zogezegd) ofwel hebben ze de feiten aan de buschauffeur gevraagd en die zijn neus bloed.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: De lijn
« Reactie #26 Gepost op: maandag 25 augustus 2014 - 11:02:25 »
Een paar dagen geleden; Een weg max 50 km/u, ik respecteer die, toegegeven, op die plaats absurd lage snelheid; bus van de lijn achter mij die die sneller wil en dat duidelijk maakt door op nog geen 4 meter achter mij te komen rijden...

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: De lijn
« Reactie #28 Gepost op: woensdag 03 september 2014 - 21:40:28 »
Een paar dagen geleden; Een weg max 50 km/u, ik respecteer die, toegegeven, op die plaats absurd lage snelheid; bus van de lijn achter mij die die sneller wil en dat duidelijk maakt door op nog geen 4 meter achter mij te komen rijden...

Vertragen tot 20 km/h, zodat je niet sterk moet afremmen als er een hindernis opduikt, en er aldus geen ongeval ontstaat doordat de bus je aanrijdt wegens te weinig afstand:

Citaat
AR 10.1.1° Elke bestuurder moet zijn snelheid regelen zoals vereist wegens de aanwezigheid van andere weggebruikers [...]
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."