Auteur Topic: De lijn  (gelezen 31155 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: De lijn
« Reactie #45 Gepost op: donderdag 26 maart 2015 - 15:26:29 »
;D ;D ;D

Jij vond het misschien ook ooit leuk om met twee man en een hele lange ladder voortdurend de weg over te steken...  :D

Die waren tenminste toch geleerd ....
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: De lijn
« Reactie #46 Gepost op: vrijdag 27 maart 2015 - 12:33:25 »
Hoe een woord toch verschillende betekenissen kan hebben. Het is zoals die vrouw die leren pijpen had, al naargelang pijpen een werkwoord of een zelfstandig naamwoord is.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: De lijn
« Reactie #47 Gepost op: zaterdag 28 maart 2015 - 07:36:51 »
Doet me denken aan dat grapje van die buitenlander, die een kledingzaak binnenwandelt om een lange jeansbroek te kopen.

- Strakke pijpen, meneer ?
- Jaja, straks.  Eerst broek passen.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: De lijn
« Reactie #48 Gepost op: woensdag 22 april 2015 - 18:44:37 »
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/2295199/2015/04/22/Bellende-chauffeur-De-Lijn-De-pot-op.dhtml?utm_source=hootsuite&utm_medium=Social&utm_campaign=socialredactie&utm_content=nieuws
Druipt de arrogantie er nog vanaf ook.
Schending van de privacy? Als hem daaraan belang zou hechten moet hem niet met een openbare bus gaan rijden.
Kijk als er ene zot doet met zijne moto dan post je dat op het net en de politie pikt dat direct op om die een boete te geven, misschien kunnen ze eens proberen om hetzelfde te doen bij deze sukkel.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: De lijn
« Reactie #49 Gepost op: woensdag 22 april 2015 - 22:14:35 »
Citaat van: hln
De buschauffeur roept wel verzachtende omstandigheden in. Zo wordt hij naar eigen zeggen al een tijdje gepest door jongeren op de buslijn en reageerde hij daarom zo bot.

Ach zo. Morgen ben ik onbeschoft tegen de eerste de beste chauffeur van De Lijn die ik tegenkom. En als hij mij vraagt waarom ik onbeschoft ben, roep ik als verzachtende omstandigheid in dat ik al een tijdje gepest wordt door chauffeurs van De Lijn die mijn leven in gevaar brengen door te bellen terwijl ze rijden.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: De lijn
« Reactie #50 Gepost op: woensdag 22 april 2015 - 22:51:50 »
En je vergeet nog dat hij een dringend familiaal gesprekje moest voeren.
Sorry agent, ja gsm, familiaal gesprekje.
Die zijn baas heeft al evenveel iq door hem daarmee te willen verdedigen.

Weet je hoe dat bij ons op het werk gaat?
-Jo waarom pak je niet op als ik bel?
-Omdat ik aan het rijden was.
-Ja maar je kunt dat instellen he Jo (Bluetooth)
-Euh wat versta je niet aan "ik was aan het rijden"?

Het is een keuze die je hebt en o zo makkelijk : ik bel nooit eenders hoe als ik aan het rijden ben.
« Laatst bewerkt op: woensdag 22 april 2015 - 23:00:10 door jo »
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: De lijn
« Reactie #51 Gepost op: donderdag 23 april 2015 - 14:45:37 »
En helaas geen alleenstaand geval:

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/2296186/2015/04/23/Elke-dag-15-klachten-over-buschauffeurs.dhtml

Dagelijks 15 klachten, jawel !  Tel daar nog de nodige incidentjes bij, waarbij betrokkenen het sop de kool niet waard achten om er stappen mee te ondernemen en je weet het wel....

Maar De Lijn vindt het vooral niet nodig om actie te ondernemen.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: De lijn
« Reactie #52 Gepost op: donderdag 23 april 2015 - 17:08:59 »
Dagelijks 15 klachten, jawel !  Tel daar nog de nodige incidentjes bij, waarbij betrokkenen het sop de kool niet waard achten om er stappen mee te ondernemen en je weet het wel....

Juist, die zullen ruimschoots het aantal compenseren van diegenen die klacht indienen en niet helemaal gelijk hebben.

Citaat
Maar De Lijn vindt het vooral niet nodig om actie te ondernemen.

Natuurlijk niet: 64% reizigers zijn tevreden. 64%, dat is toch geslaagd met de hoogste onderscheiding, niet?

We zouden eens slechts 64% van de prijs van een ticket moeten betalen...
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: De lijn
« Reactie #53 Gepost op: donderdag 23 april 2015 - 18:03:47 »
Dagelijks 15 klachten, jawel !  Tel daar nog de nodige incidentjes bij, waarbij betrokkenen het sop de kool niet waard achten om er stappen mee te ondernemen en je weet het wel....

Juist, die zullen ruimschoots het aantal compenseren van diegenen die klacht indienen en niet helemaal gelijk hebben.

Citaat
Maar De Lijn vindt het vooral niet nodig om actie te ondernemen.

Natuurlijk niet: 64% reizigers zijn tevreden. 64%, dat is toch geslaagd met de hoogste onderscheiding, niet?

We zouden eens slechts 64% van de prijs van een ticket moeten betalen...
vanmorgen op de radio : stel dat een restaurant een enquête doet en 64% van de klanten is tevreden .........
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: De lijn
« Reactie #54 Gepost op: donderdag 23 april 2015 - 19:43:00 »
Komt nog bij dat de eventuele OI of MS terugbetaald worden door of de Lijn, of de vakbond ...

Logisch dat het verkeersgedrag van nogal wat busbestuurders bij De Lijn  beneden alles is ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: De lijn
« Reactie #55 Gepost op: vrijdag 24 april 2015 - 12:11:14 »
64% reizigers zijn tevreden. 64%, dat is toch geslaagd met de hoogste onderscheiding, niet?

We zouden eens slechts 64% van de prijs van een ticket moeten betalen...
vanmorgen op de radio : stel dat een restaurant een enquête doet en 64% van de klanten is tevreden .........

't Is maar wat ze ons (en vooral: zichzelf) willen wijsmaken.  Moeten we pronken met 64 % tevreden klanten, of moeten we knokken om in de toekomst het grote aantal ontevreden klanten alsnog tevreden te stemmen ?

 36 % ontevreden klanten, is niet niks ....

Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: De lijn
« Reactie #56 Gepost op: vrijdag 24 april 2015 - 14:56:27 »
vanmorgen op de radio : stel dat een restaurant een enquête doet en 64% van de klanten is tevreden .........

De Lijn verdient dan ook geen sterren (tenzij misschien staartsterren).
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: De lijn
« Reactie #57 Gepost op: vrijdag 24 april 2015 - 14:58:31 »
't Is maar wat ze ons (en vooral: zichzelf) willen wijsmaken.

Juist. Ik geloof ook alleen maar de statistieken die ik zelf vervalst heb.

Citaat
36 % ontevreden klanten, is niet niks ....

... die moet je elke dag opnieuw verdienen!
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: De lijn
« Reactie #58 Gepost op: donderdag 30 april 2015 - 11:28:12 »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: De lijn
« Reactie #59 Gepost op: donderdag 30 april 2015 - 17:50:37 »
Je gaat mij niet zeggen dat met een bus rijden minder belastend is als met een vrachtwagen, die 3/4uur pauze is toch echt een minimum
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien