Auteur Topic: De lijn  (gelezen 48364 keer)

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
Re: De lijn
« Reactie #60 Gepost op: donderdag 30 april 2015 - 19:19:51 »
Dat is toch al jàren gekend dat De Lijn de rij/rust tijden niet naleeft ?

Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #61 Gepost op: donderdag 30 april 2015 - 19:35:25 »
Dat is toch al jàren gekend dat De Lijn de rij/rust tijden niet naleeft ?

Net zoals het al jàren gekend is, dat de directie belooft er het nodige voor te doen .....
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #62 Gepost op: vrijdag 01 mei 2015 - 15:23:21 »
Je gaat mij niet zeggen dat met een bus rijden minder belastend is als met een vrachtwagen, die 3/4uur pauze is toch echt een minimum

Als ik mag kiezen, geef mij dan toch maar een bus, dan moet ik niet laden en lossen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #63 Gepost op: vrijdag 01 mei 2015 - 15:28:19 »
Je gaat mij niet zeggen dat met een bus rijden minder belastend is als met een vrachtwagen, die 3/4uur pauze is toch echt een minimum

Als ik mag kiezen, geef mij dan toch maar een bus, dan moet ik niet laden en lossen.
Welke chauffeur mag er zijn vrachtwagen nog laden-lossen? enige dat je meestal nog mag doen is de lading vast maken.
Maar de stress die een bus chauffeur heeft is wel een pak groter daar ben ik van overtuigd.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #64 Gepost op: vrijdag 01 mei 2015 - 18:59:16 »
Welke chauffeur mag er zijn vrachtwagen nog laden-lossen?

De meesten  zeker.

Wie lost er bij leveringen aan particulieren? Ik heb nog nooit zelf mijn pakjes uit de vrachtwagen van DHL moeten halen of de slang van de stookolievrachtwagen moeten aankoppelen.

Wie lost er bij leveringen aan winkels, supermarkten, garages, enz.? Of haalt bij jullie de beenhouwer misschien zelf de varkens uit de vachtwagen?

"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #65 Gepost op: vrijdag 01 mei 2015 - 20:19:05 »

De meesten  zeker.

Dat zou ik nog niet durven zeggen.  De chauffeurs die met zeecontainers rijden, komen op veel fabrieken die container alvast niet in van zodra hij tegen de laadkade staat.

Niet laden/lossen ?

Wie denk je dat er verantwoordelijk is voor het oordeelkundig laden van bagage als je met een autocar toeristen vertrekt ?  Wat als er onderweg in de laadruimte verboden zaken aangetroffen worden en de euh .... eigenaar is handig genoeg om te zwijgen ?  Wie is er bij een liftbus verantwoordelijk voor, dat alles/iedereen veilig op de autocar geraakt, en de rolstoelen ea. veilig verankerd zijn ?

En verder: ieder zijne stiel.  De chauffeurs die elke zondag met een autocar vol ladderzatte voetbalhooligans rijden .... ze mogen 't wat mij betreft hebben.
« Laatst bewerkt op: vrijdag 01 mei 2015 - 20:30:35 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #66 Gepost op: vrijdag 01 mei 2015 - 23:55:44 »

De meesten  zeker.

Wie lost er bij leveringen aan particulieren? Ik heb nog nooit zelf mijn pakjes uit de vrachtwagen van DHL moeten halen of de slang van de stookolievrachtwagen moeten aankoppelen.

Wie lost er bij leveringen aan winkels, supermarkten, garages, enz.? Of haalt bij jullie de beenhouwer misschien zelf de varkens uit de vachtwagen?
De DHL aan je huis is amper een vrachtwagen te noemen, de echte DHL vrachtwagen die aan een hub aankomt daar komt de chauffeur echt niet in zijn laadruimte.
En wie aan een winkel levert dat zijn trolleys of paletten die met een BT gelost worden, net achter de vrachtwagen want het magazijn mag je niet in, trouwens bij Carrefour of Delhaize mag je ook niet laden of lossen, dat is eerder LIdl en consoorten.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #67 Gepost op: zaterdag 02 mei 2015 - 17:40:37 »
Wie denk je dat er verantwoordelijk is voor het oordeelkundig laden van bagage als je met een autocar toeristen vertrekt ?

Ik had het dan ook over een bus (categorie M3 klasse I), niet over een autocar (categorie M3 klasse III).

Citaat
Wat als er onderweg in de laadruimte verboden zaken aangetroffen worden en de euh .... eigenaar is handig genoeg om te zwijgen ?

Dat geldt niet alleen voor de laadruimte. Momenteel wil er hier geen enkele taxichauffeur uit het nabije Oostenrijk nog naar Duitsland rijden. De reden is dat de Duitse Polizei enkele weken geleden een Oostenrijkse taxibestuurder opgepakt heeft omdat zijn klant niet naar Duitsland mocht komen, en de taxibestuurder dus een illegaal het land binnengesmokkeld heeft. De taxibestuurder riskeert tot 10 jaar gevangenisstraf. De illegaal werd door de Polizei terug over de Oostenrijkse grens afgezet, waar hij keurig verzorgd wordt, want hij vraagt asiel, en dat kan hij enkel krijgen in het land langs waar hij de EU binnengekomen is (Oostenrijk mag het uitzoeken).

Citaat
De chauffeurs die elke zondag met een autocar vol ladderzatte voetbalhooligans rijden .... ze mogen 't wat mij betreft hebben.

Dergelijk vervoer zou ik ook niet graag doen.

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #68 Gepost op: zaterdag 02 mei 2015 - 17:45:59 »
En wie aan een winkel levert dat zijn trolleys of paletten die met een BT gelost worden, net achter de vrachtwagen want het magazijn mag je niet in, trouwens bij Carrefour of Delhaize mag je ook niet laden of lossen, dat is eerder LIdl en consoorten.

Bij Colruyt heb ik altijd de vrachtwagenbestuurder alles netjes op zijn plaats zien lossen.

Kort geleden zag ik hier een vrachtwagen van VW onderdelen komen leveren aan een VW-dealer. Het was al laat op de avond, er was niemand meer in de garage. De vrachtwagenbestuurder heeft alles naar het magazijn gebracht.

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #69 Gepost op: zaterdag 04 juli 2015 - 10:28:05 »
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150703_01762389?_section=47235766&utm_source=nieuwsblad&utm_medium=newsletter&utm_campaign=regio-nb&M_BT=234764254219&adh_i=f6dec9403c380f84b2af2a95c5210443&imai=a58689c9-7de7-40f0-a35e-8b7107b3b1ba
Nu gaan ze net als de politie voor een verbod om hun te filmen.
Als het te gortig is geworden moet je natuurlijk iets doen.
Ben wel benieuwd wat ze gaan doen als er toch iemand gaat filmen.

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #70 Gepost op: zaterdag 04 juli 2015 - 10:37:46 »
De vakbonden natuurlijk. Altijd de eersten om in de bres te springen voor werknemers die het uithangen.

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #71 Gepost op: zaterdag 04 juli 2015 - 14:52:48 »
Ach wat, het was toch voor de gesloten overweg dat hij bijna ingedommeld was.  Kan toch geen kwaad, zeker ?  Dat hij daarna nog verder moet met dat gevaarte (een bus voor passagiers),  in het hectische verkeer van vandaag.  Who cares ?  De vakbonden liggen er alvast niet van wakker. 

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #72 Gepost op: vrijdag 14 augustus 2015 - 21:56:16 »
Zit hier al een week in Nantes, nog maar 1 keer de wagen gepakt, anders altijd de bus en de tram.
nooit moet je meer dan 5 minuten wachten aan een halt, deftige voertuigen en deftig bestuurd ook.
ja laat de lijn maar op stage komen.

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #73 Gepost op: donderdag 07 januari 2016 - 10:42:54 »
't Was hier een tijdje rustig in deze draad :

http://www.gva.be/cnt/dmf20160107_02053561/snelbus-blokkeert-e313-twee-uur-file-richting-antwerpen?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=gva&utm_content=article&utm_campaign=seeding

Wielbouten die afbreken en loskomen, zei u ?  Euh ..... kan volgens mij alleen maar als het onderhoud wel zéér gebrekkig is.  En ik kan mij vergissen, maar iets zegt mij, dat de betrokken chauffeur z'n voertuig ook niet al te grondig gecontroleerd heeft vooraleer hij ermee vertrok.

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #74 Gepost op: donderdag 07 januari 2016 - 17:32:21 »
Wanneer de wielbouten met teveel kracht aangetrokken worden, hebben ze niet genoeg elasticiteit meer over om schokken op te vangen. Er ontstaan dan eerst microscheurtjes in de wielbouten, die je met het blote oog maar amper kunt waarnemen. Door latere schokken worden deze microscheurtjes barsten, welke uiteindelijk tot een breuk leiden.