Auteur Topic: De lijn  (gelezen 31046 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: De lijn
« Reactie #90 Gepost op: zondag 22 mei 2016 - 21:16:22 »
Voorts begin ik dan ook op zelfstandige basis, niet in dezelfde stiel, ben er al volop mee bezig....

Proficiat, jo, en veel succes met alles wat je onderneemt! Hou ons op de hoogte hé.

Tijdens mijn legerdienst zag ik op een dag René, een bevriende beroepsonderofficier, misnoegd rondlopen. Ik vroeg hem wat er was. Waarop René mij antwoordde: "Ik ben het hier beu bij het leger. Ik ga een geweer kopen en op mijn eigen beginnen."
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: De lijn
« Reactie #92 Gepost op: zaterdag 16 juli 2016 - 21:51:56 »
Word een dure zaak, want geen schade aan derden.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: De lijn
« Reactie #94 Gepost op: zaterdag 26 november 2016 - 22:39:37 »
http://www.gva.be/cnt/dmf20161126_02593503/buschauffeur-de-lijn-vertrekt-met-kinderwagen-in-bus-terwijl-moeder-nog-op-perron-staat

Ongelooflijk.

Dat die kerel vertrokken is zonder te zien dat de moeder nog niet op de bus was, is al moeilijk te begrijpen. Maar dat hij dan, als hij erop gewezen wordt, haltes overslaat en nog 2 km verder rijdt, daarvoor moet je echt toch wel uitschot zijn.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: De lijn
« Reactie #95 Gepost op: maandag 28 november 2016 - 11:09:08 »
http://www.gva.be/cnt/dmf20161126_02593503/buschauffeur-de-lijn-vertrekt-met-kinderwagen-in-bus-terwijl-moeder-nog-op-perron-staat

Ongelooflijk.

Dat die kerel vertrokken is zonder te zien dat de moeder nog niet op de bus was, is al moeilijk te begrijpen. Maar dat hij dan, als hij erop gewezen wordt, haltes overslaat en nog 2 km verder rijdt, daarvoor moet je echt toch wel uitschot zijn.

Duidelijk verkeerd beroep gekozen, als dat je kwalificatie is... ;)

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: De lijn
« Reactie #96 Gepost op: dinsdag 29 november 2016 - 14:38:31 »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: De lijn
« Reactie #97 Gepost op: woensdag 30 november 2016 - 07:35:37 »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: De lijn
« Reactie #98 Gepost op: woensdag 30 november 2016 - 10:36:49 »
De Lijn biedt aan de mama haar excuses aan.  De chauffeur krijgt een sanctie, maar wordt niet ontslagen

Meer zelfs: hij mag buschauffeur blijven. Ze hebben er bij de Lijn nochtans ook nodig om de bussen uit te keren.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: De lijn
« Reactie #99 Gepost op: woensdag 30 november 2016 - 10:42:05 »
Hopla, de volgende :

http://www.gva.be/cnt/blbpr_02598374/chauffeur-zet-17-jarig-meisje-kilometers-voor-laatste-halte-uit-de-bus

Hier is verleden week nog het omgekeerde gebeurd. Het was de laatste rit van de dag, daarna reed de bus naar de stelplaats. Iemand wilde uitstappen aan de eindhalte. "Moet je nog ver gaan?" vroeg de chauffeur. "Nog 2 km" zei de man. "Ach, die kunnen er nog wel bij, ik breng je tot thuis" zei de buschauffeur.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: De lijn
« Reactie #100 Gepost op: maandag 27 februari 2017 - 10:22:56 »
Citaat van: GVA
Peperdure trams worden enkel gebruikt voor onderdelen

http://www.gva.be/cnt/dmf20170226_02752634/peperdure-trams-worden-enkel-gebruikt-voor-onderdelen?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=gva&utm_content=article&utm_campaign=seeding

ANTWERPEN - In de stelplaats Punt aan de Lijn in Antwerpen staan twee spiksplinternieuwe Albatrossen die momenteel alleen worden gebruikt om te worden ontmanteld voor de onderdelen. Een van die nieuwe trams vervoerde zelfs nog geen enkele passagier. Prijskaartje van zo’n Albatros: 3,15 miljoen euro.

 ::)

- Trams van 3,15 miljoen euro
- Een kwart van die peperdure trams staat al aan de kant voor herstelling
- Eén van de trams raakte zelfs al tijdens de eerste proefrit zwaar beschadigd, en heeft nog niet één passagier vervoert.  En dient samen met een andere tram als veredeld magazijn van spare parts om andere kapotte trams mee te herstellen.

Stelt dan niemand van de directie van De Lijn zich daar vragen over ?  Aanvaarden zij dat botweg of hoe zit dat ?  Wordt de fabrikant dan niet in gebreke gesteld ?  Wordt die Albatros de Fyra van de trams misschien ?  Ontgaat het de directie misschien, dat als je binnen een tweetal jaar die nieuwe Noorderlijn in gebruik wil nemen, er naast het nodige personeel ook nog betrouwbare trams nodig zijn ?  Of moet de reiziger maar blijven voortsjokkelen met tot op de draad versleten PCC tramstellen waar je met een kinderwagen, rolstoel, of rollater niet eens (deftig) op kan ?  In het andere geval: overvolle en laattijdige trams omdat er voortdurend tramritten geanulleerd moeten worden doordat de pannes stomweg niet bij te houden zijn aan de nieuwe stellen ?  Neen, ZO ga je de mensen écht de overstap niet laten maken van de auto naar het openbaar vervoer me dunkt.

Toch plezant als je met belastinggeld kan smossen dat het gene naam meer heeft, en je je blijkbaar zelden of nooit moet verantwoorden.  >:(

« Laatst bewerkt op: maandag 27 februari 2017 - 10:52:36 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: De lijn
« Reactie #101 Gepost op: maandag 27 februari 2017 - 21:44:17 »
Toch plezant als je met belastinggeld kan smossen dat het gene naam meer heeft, en je je blijkbaar zelden of nooit moet verantwoorden.  >:(

En dan nog te bedenken dat ze de tarieven verhogen met de regelmaat van de klok... wellicht om meer door deuren en vensters te kunnen smijten.

Tot op de draad versleten tramstellen? Waarom is er geen verplichte periodieke technische keuring van de trams? Omdat de NMBS met treinstellen mag rondrijden waar vensters uitvallen tijdens de rit? http://www.gva.be/cnt/dmf20170227_02753900/drama-nipt-vermeden-nadat-raam-uit-rijdende-trein-dondert
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: De lijn
« Reactie #102 Gepost op: dinsdag 28 februari 2017 - 11:33:59 »
Toch plezant als je met belastinggeld kan smossen dat het gene naam meer heeft, en je je blijkbaar zelden of nooit moet verantwoorden.  >:(

En dan nog te bedenken dat ze de tarieven verhogen met de regelmaat van de klok... wellicht om meer door deuren en vensters te kunnen smijten.

Tot op de draad versleten tramstellen? Waarom is er geen verplichte periodieke technische keuring van de trams? Omdat de NMBS met treinstellen mag rondrijden waar vensters uitvallen tijdens de rit? http://www.gva.be/cnt/dmf20170227_02753900/drama-nipt-vermeden-nadat-raam-uit-rijdende-trein-dondert

Even corrigeren Jozef. Het materieel van de Beneluxtreinen is Nederlands (NS) en niet Belgisch. Alleen de loc kan een Belgische zijn.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: De lijn
« Reactie #103 Gepost op: dinsdag 28 februari 2017 - 22:14:19 »
Even corrigeren Jozef. Het materieel van de Beneluxtreinen is Nederlands (NS) en niet Belgisch. Alleen de loc kan een Belgische zijn.

Bedankt voor de correctie. Maar dan begrijp ik het niet meer.

Citaat
“Het incident gebeurde tussen Brussel-Zuid en Brussel-Noord”, bevestigt Bart Crols, woordvoerder van de NMBS.

Wat heeft de NMBS ermee te maken? Waarom geen verklaring van Infrabel of de NS?

Citaat
De begeleider is poolshoogte gaan nemen en besloot daarop om alle reizigers aan te manen het stel te verlaten en elders plaats te nemen.

De begeleider, dus een personeelslid van de NMBS, want in Nederland hebben ze geen treinbegeleiders, daar zijn dat conducteurs.

Citaat
In de namiddag is de trein teruggekeerd naar Brussel. Daar is het stel dan in herstelling gegaan.

Een trein waarvan ze weten dat er ramen uitvallen, wordt niet in Nederland hersteld, doch mag voor herstelling nog terugkeren naar Brussel... vreemd.

Citaat
De Franstalige socialistische spoorvakbond spreekt intussen schande [...] "Wij vervoeren mensen. We zijn verantwoordelijk voor hun leven".

"Wij", dat zijn dus Belgen. Zijn Belgen dan verantwoordelijk voor een trein van de NS waar een raam uitvalt?

Citaat
Onze technici zoeken uit hoe dit precies is kunnen gebeuren.[/b]

Dat zegt Bart Crols van de NMBS. Belgische technici moeten uitzoeken waarom er een raam uit een wrak van de NS valt (hebben ze dan niet gezien dat er onderweg een Belgische olifant met zijn slurf tegen dat raam gemept heeft?).
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: De lijn
« Reactie #104 Gepost op: dinsdag 20 februari 2018 - 13:58:27 »
Amai, als ze bij De Lijn iets doen, dan doen ze 't ineens ook goed.  Een lijnbus die frontaal op een tram knalt, en amper een kilometer daarvandaan ontspoort én kantelt een rijtuig van een gekoppelde PCC tram :


Citaat van: GVA
Bus botst frontaal op tram op kruispunt: twintig gewonden

DEURNE - Op het kruispunt van de August Van de Wielelei en de Ruggeveldlaan in Deurne zijn dinsdagochtend een bus en een tram frontaal op elkaar gereden. Een twintigtal personen raakten gewond. De weg was er een hele tijd volledig versperd.

http://www.gva.be/cnt/dmf20180220_03367128/bus-en-tram-botsen-tegen-elkaar-op-kruispunt

Citaat van: GVA
Tram ontspoort en kantelt aan rotonde Wommelgem: vier gewonden

WOMMELGEM - Op de keerlus aan de rotonde van het op- en afrittencomplex van de E313 in Wommelgem is dinsdag rond 9 uur een tram gekanteld. De hulpdiensten zijn momenteel bezig met het wegtakelen van het treinstel. Eerder op de ochtend vond er ook al een zwaar ongeval tussen een tram en een bus plaats in Deurne.

http://www.gva.be/cnt/dmf20180220_03367177/tram-ontspoort-en-kantelt-aan-rotonde-wommelgem?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=gva&utm_content=article&utm_campaign=seeding


En dan nog een even stom als tragisch ongeluk :

Citaat van: GVA
Oudere dame in levensgevaar na aanrijding door bus

DEURNE - Op de Turnhoutsebaan in Deurne is dinsdagvoormiddag een oudere dame aangereden door een bus.

http://www.gva.be/cnt/dmf20180220_03367279/oudere-dame-in-levensgevaar-na-aanrijding-door-tram?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=gva&utm_content=article&utm_campaign=seeding

Alleen heb ik hier enigszins moeite met de manier waarop de krantenkop geformuleerd is.  Het kan aan mij liggen, maar de titel lijkt te suggereren dat de lijnbus de dame omver gereden heeft.  Maar als ik dan het artikel lees, dan lees ik dat de bewuste dame in al haar haast en spoed om de bus nog nét te halen, van het halteplatform gevallen is en zodoende onder de bus (die net vertrok) beland is.

En de dame heeft het ongeval helaas niet overleefd :

Citaat van: GVA
Vrouw (86) bezweken aan verwondingen na aanrijding door bus

DEURNE - Op de Turnhoutsebaan in Deurne is dinsdagvoormiddag een oudere dame aangereden door een bus. Ze werd in levensgevaar afgevoerd naar het ziekenhuis waar ze aan haar verwondingen is bezweken. Het gaat om een 86-jarige buurtbewoonster.

http://www.gva.be/cnt/dmf20180220_03367279/oudere-dame-in-levensgevaar-na-aanrijding-door-tram
« Laatst bewerkt op: dinsdag 20 februari 2018 - 16:01:03 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone