Even corrigeren Jozef. Het materieel van de Beneluxtreinen is Nederlands (NS) en niet Belgisch. Alleen de loc kan een Belgische zijn.
Bedankt voor de correctie. Maar dan begrijp ik het niet meer.
“Het incident gebeurde tussen Brussel-Zuid en Brussel-Noord”, bevestigt Bart Crols, woordvoerder van de NMBS.
Wat heeft de NMBS ermee te maken? Waarom geen verklaring van Infrabel of de NS?
De begeleider is poolshoogte gaan nemen en besloot daarop om alle reizigers aan te manen het stel te verlaten en elders plaats te nemen.
De begeleider, dus een personeelslid van de NMBS, want in Nederland hebben ze geen treinbegeleiders, daar zijn dat conducteurs.
In de namiddag is de trein teruggekeerd naar Brussel. Daar is het stel dan in herstelling gegaan.
Een trein waarvan ze weten dat er ramen uitvallen, wordt niet in Nederland hersteld, doch mag voor herstelling nog terugkeren naar Brussel... vreemd.
De Franstalige socialistische spoorvakbond spreekt intussen schande [...] "Wij vervoeren mensen. We zijn verantwoordelijk voor hun leven".
"Wij", dat zijn dus Belgen. Zijn Belgen dan verantwoordelijk voor een trein van de NS waar een raam uitvalt?
Onze technici zoeken uit hoe dit precies is kunnen gebeuren.[/b]
Dat zegt Bart Crols van de NMBS. Belgische technici moeten uitzoeken waarom er een raam uit een wrak van de NS valt (hebben ze dan niet gezien dat er onderweg een Belgische olifant met zijn slurf tegen dat raam gemept heeft?).