Auteur Topic: Ketting  (gelezen 2248 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Maximiliaan

  • Starter
  • *
  • Berichten: 1
Ketting
« Gepost op: dinsdag 03 december 2013 - 18:30:50 »
Na het nieuws vandaag zit ik met een vraag.

Hoe wordt er opgetreden tijdens een kettingbotsing.

Hoe kunnen deze politiemensen hun proces-verbaals opstellen?

Opc welke artikels beroepen zij zich, want na het lezen van de wegcode en de verkeerswet ben ik niets wijzer geworden.

Praktisch voorbeeld:

Tijdens een kettingbotsing ben je capabel om te stoppen voor het voorliggende voertuig. Maar het voertuig dat zich achter het jouwe bevindt rijd knal in op jou en je knalt tegen het voertuig voor jou. Wie is dan in fout en hoe te bewijzen??

Iemand die hier een antwoord kan op geven?

Dank bij voorbaat :-)

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Ketting
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 03 december 2013 - 18:33:50 »

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Ketting
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 03 december 2013 - 19:37:24 »
Seponering of een jarenlange juridisch getouwtrek voor de onduidelijke gevallen.

De politie stelt een PV op met wie waar stond, hoe, en adhv opmetingen en foto's wordt er gezien wie op wie inreed.
Voor zover dat nog mogelijk is.
Maar ze hebben er precies wel hun tijd voor genomen.


Als je die commentaren leest / hoort : "Het was alsof je door een witte muur reed."

Zou je anders door een witte muur rijden aan volle snelheid ???

Om 9u30 is het licht hé, dan ZIE je die witte muur.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Ketting
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 04 december 2013 - 05:11:02 »
Zo'n opgesteld PV is altijd wel lachen (of net niet), niet dat ik al veel PV's heb moeten laten opmaken maar elke keer wel moeten zeggen : "Wilt u nu eens opschrijven wat ik zeg zonder een oordeel te vellen?"
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline marc

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 714
Re: Ketting
« Reactie #4 Gepost op: woensdag 04 december 2013 - 10:50:14 »
Na het nieuws vandaag zit ik met een vraag.

Hoe wordt er opgetreden tijdens een kettingbotsing.

Hoe kunnen deze politiemensen hun proces-verbaals opstellen?

Opc welke artikels beroepen zij zich, want na het lezen van de wegcode en de verkeerswet ben ik niets wijzer geworden.

Praktisch voorbeeld:

Tijdens een kettingbotsing ben je capabel om te stoppen voor het voorliggende voertuig. Maar het voertuig dat zich achter het jouwe bevindt rijd knal in op jou en je knalt tegen het voertuig voor jou. Wie is dan in fout en hoe te bewijzen??

Iemand die hier een antwoord kan op geven?

Dank bij voorbaat :-)

Ik verwijs naar de recentelijke uitspraken van de heer Wouter Robyns, woordvoerder voor de verzekeringssector. Wellicht hadden meerdere personen hun bedenkingen bij zijn uitspraken over het steeds invullen van het aanrijdingsformulier. Momenteel heb ik geen idee op welke wijze zwaar gewonden of een overleden personen kunnen voldoen aan zijn advies ter snellere afhandeling van de schadevergoeding.

Om een reactie te geven op uw vraag.

Over de opstelling van processen verbaal en de gebrekkige inhoud ervan heb ik mij in het verleden meermaals uitgesproken.

Welke verkeersverbeteringen zijn er gekomen naar aanleiding van het zwaar mistongeval in 2009 te Nazareth (E19) en het ongeval op de E19 te Sint Job in 't Goor, waar wij aanbevelingen hebben gegeven na onderzoek?

Tot op heden 0,0. We zijn inmiddels 14 jaar verder.

De Gouverneur sprak gisteren zijn medeleven uit met weliswaar een waarschuwing naar de autobestuurders toe.

Iets gehoord over eventuele verbeteringen aan de infrastructuur en de gebreken die zich rond de plaats van het ongeval zich situeren?

In zulke zware ongevallen worden foto opnames gemaakt en de voertuigen genummerd. Alle betrokken voertuigen worden in beslag genomen en overgebracht naar een terrein. Aldaar terug samengesteld. Aan de hand van schadebeelden, tacho schijven en alle overige gebruikelijke foto opnames van remsporen, schuif en duwsporen kan men meestal reconstruerend het ontstaan en de aansprakelijkheid aantonen.

Helaas komt de aansprakelijkheid van de wegbeheerder helaas niet of nauwelijks in aanmerking.

U kan desgewenst verdere informatie van mijnentwege terug vinden op dit forum met de nodige foto opnames over de kettingbotsing van 2009 bv....

Wat uw laatste vraag betreft. Meestal zal er geen remspoor nagelaten worden door het aangereden voertuig maar een duwspoor. Bij vrachtwagens is dit bv duidelijk te merken aan een opwaartse naaldbeweging bij de aangereden vrachtwagen die opgeduwd wordt vanuit stilstand.
De Belgische verkeersveiligheid, een VERWAARLOOSDE ZIEKTE.
"Kakelen kan iedereen" zei de boer tot zijn advocaat, "maar eieren leggen..."

www.mattys-music.be

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Ketting
« Reactie #5 Gepost op: woensdag 04 december 2013 - 19:13:59 »
Welkom terug, Marc !  :)
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline marc

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 714
Re: Ketting
« Reactie #6 Gepost op: woensdag 04 december 2013 - 22:03:00 »
Bedankt Inazuma. Trouwens ook mijn dank voor uw berichten die we opmerkten en die naar ons verwezen wat we jaren geleden al verkondigden. Over de jaren heen denk ik niet dat we destijds onwaarheden verkondigden. Over de kettingbotsing hoorden we wederom, snelheid, snelheid, snelheid.

We zijn immers nog steeds op Belgisch grondgebied wat de gebrekkige rijopleidingen betreft. Het is dus echter niet overbodig de nodige infrastructuur aan te passen dat hopelijk de aandacht van de bestuurders trekt.

Ik nodig de Gouverneur van West Vlaanderen uit om mij te contacteren. Onze verslagen berusten trouwens op de dienst wegverkeer dd. 2009/201O.

Wat kwam er NIET ter spraak in de recentelijke nieuwsjournalen? Wat er kan onderzocht worden om zulke aanrijdingen op de welbekende risicoplaatsen te vermijden, of te beperken door ordentelijke infrastructuur. Onder voorbehoud dat deze infrastructuur dan ook met de nodige zorgvuldigheid en aandacht bediend wordt. Kwestie van de geloofwaardigheid van de aankondigingen te behouden.

De Belgische verkeersveiligheid, een VERWAARLOOSDE ZIEKTE.
"Kakelen kan iedereen" zei de boer tot zijn advocaat, "maar eieren leggen..."

www.mattys-music.be

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Ketting
« Reactie #7 Gepost op: donderdag 05 december 2013 - 09:58:23 »
Onder voorbehoud dat deze infrastructuur dan ook met de nodige zorgvuldigheid en aandacht bediend wordt. Kwestie van de geloofwaardigheid van de aankondigingen te behouden.

Duidelijk geen taak voor het Vlaams verkeer(d)centrum!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Ketting
« Reactie #8 Gepost op: zondag 05 januari 2014 - 16:07:47 »
Bedankt Inazuma. Trouwens ook mijn dank voor uw berichten die we opmerkten en die naar ons verwezen wat we jaren geleden al verkondigden. Over de jaren heen denk ik niet dat we destijds onwaarheden verkondigden. Over de kettingbotsing hoorden we wederom, snelheid, snelheid, snelheid.

De "Belgische ziekte" is IMO zelfs erger dan ooit Marc .


Belabberde staat van de rij-opleiding.

Belabberde staat van de wegen met ingebouwde onveiligheid door de manier van aanleggen van die wegen en wat er op en rond hangt.

Belabberde naleving van de verkeerswetgeving door de weg-wan-beheerders zelf.
En vaak een pertinente onwil om hun overtredingen ongedaan te maken.

Doe daar nog een vervolgingsbeleid met oogkleppen bij, en de stage is set : meer dan dubbel aantal verkeersdoden als NL, D, GB, S ...
Maar wij zijn toch goed bezig รจ !
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder