Auteur Topic: PV - overschrijving?  (gelezen 8346 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: PV - overschrijving?
« Reactie #30 Gepost op: zaterdag 14 december 2013 - 22:22:05 »
Wel eigenlijk niet. Ik ken wel iemand bij de brandweer die geflitst is toen hij onderweg was naar de kazerne voor een dringende oproep: die mocht het toch gaan uitleggen op de politierechtbank ...

Die vrijwillige brandweerlieden, dat is inderdaad een probleem. Het zich naar de kazerne spoeden is een onderdeel van hun dringende opdracht, maar ze moeten zich daarbij aan alle verkeersregels houden (inclusief de flikken doorlaten die prioritair frieten of pizza gaan halen).
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
« Reactie #31 Gepost op: zondag 05 januari 2014 - 16:00:35 »
Ik heb blijkbaar op een busbaan gereden: niet flink natuurlijk ... maar heel slecht aangeduid.

Onvoldoende - of verkeerd - aangeduid is anders een reden om weggebruikers vrij te pleiten ... Artikel 5 wegcode.

Binnenkort staan deze dubieuze PV allemaal als Absolute Waarheid in je dossiertje in een databank.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
« Reactie #32 Gepost op: zondag 05 januari 2014 - 18:56:10 »
Binnenkort staan deze dubieuze PV allemaal als Absolute Waarheid in je dossiertje in een databank.

Ja, dat vind ik allesbehalve.

Als het niet tot een strafvordering komt omdat je een OI of een voorstel tot verval van strafvordering mits betaling van een geldsom (zogenaamde "minnelijke schikking") betaalt, waarom wil men daar dan later nog rekening kunnen mee houden?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."