Auteur Topic: Nog maar eens een treinreis: Mechelen - Oostende en terug  (gelezen 708 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Nog maar eens een treinreis: Mechelen - Oostende en terug
« Gepost op: zondag 15 december 2013 - 19:24:33 »
Nog altijd door de capaciteitsproblemen van mijn auto door het bezoek van de schoonfamilie moet er gedeelte van het gezelschap de trein nemen. Vandaag ging het dus naar Oostende. Met een reistijd van 1u45min is dit ook weer behoorlijk wat trager dan met de auto. Toen mijn vrouw nog even een bevestiging van het traject vroeg aan het loket (Mechelen - Brussel-zuid - Oostende) beweerde de loketbediende dat het via Sint-Niklaas sneller was! Pure onzin, de eerste trein naar Sint Niklaas vertrok pas binnen 45 min, op dat moment zou ze al op de IC van Brussel naar Oostende zitten. De loketbediende gaf totaal verkeerde informatie, zeg dan gewoon dat je het niet weet!

De terugrit kostte me met de auto 1u12min, gemiddeld verbruik 5,4 l/100 km, afstand 130 km. Mijn vrouw komt met de dochter ongeveer een half uur later aan.

Het kostprijs van het ticket was dan wel weer een meevaller, exact 10 €, een zg. weekendbiljet. Daar kan je dus met de auto niet voor rijden. Enkel voor de diesel heb ik dubbel zoveel nodig en dan rijd ik al relatief zuinig. Sleet voor de auto, afschrijving, ... maken de kostprijs voor de auto een stuk hoger, ik schat die kost voor mijn wagen rond de 0.5 €/km, heen en terug kost me dus 130 €. De trein zou hier gunstiger geweest zijn als we allemaal met de trein waren gereden, iets om even bij stil te staan!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519