Auteur Topic: Binnen 5 jaar is autorijden een privilege?  (gelezen 3599 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Binnen 5 jaar is autorijden een privilege?
« Gepost op: donderdag 22 maart 2007 - 17:34:39 »
« Laatst bewerkt op: dinsdag 09 augustus 2011 - 21:41:18 door jozef »

Offline Bertje

  • Gevorderde
  • ***
  • Berichten: 246
  • Geslacht: Man
Re: Binnen 5 jaar is autorijden een privilege?
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 22 maart 2007 - 20:13:53 »
Het klasseverschil zal er niet zozeer zijn tussen mensen die een auto kunnen betalen en mensen die dat niet kunnen, maar tussen mensen die met piepkleine, afzichtelijke stukjes plastic speelgoed rondrijden en mensen die rijden met wat we vandaag de dag een auto noemen.

Mijn motor verbruikt gelukkig net iets minder dan 5 liter.

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Binnen 5 jaar is autorijden een privilege?
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 22 maart 2007 - 20:20:34 »

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Binnen 5 jaar is autorijden een privilege?
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 22 maart 2007 - 20:57:29 »
Lijkt echt wel op paniekvoetbal. Maar de soep zal wel niet zo heet gegeten worden als ze opgediend wordt.

En wees gerust, Rafael: als dat er doorkomt, zal dat in de eerste plaats voor nieuwe wagens zijn. Eigenaars van bestaande wagens krijgen dan nog 10 jaar tijd of zo om zich in regel te stellen.  ;)
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Binnen 5 jaar is autorijden een privilege?
« Reactie #4 Gepost op: vrijdag 23 maart 2007 - 12:16:31 »

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Binnen 5 jaar is autorijden een privilege?
« Reactie #5 Gepost op: vrijdag 23 maart 2007 - 12:58:06 »
Als je een substantiële hoeveelheid brandstof wil uitsparen dan moet je niet naar die druppeltjes in de autosport kijken. Er zijn ander zaken waar duizenden tonnen brandstof worden verspilt.
Bijvoorbeeld in de transportsector worden producten over grote afstanden getransporteerd waar dit eigenlijk niet nodig is. Het beste voorbeeld zijn de garnalen die gepeld worden in Cueta en Melila. Verder is er het transport van landbouwproducten over zeer grote afstanden per vliegtuig bv. Victoriabaars uit Tanzania, tonijn uit Indonesië, rozen en bonen uit Kenia, lamsvlees uit Nieuw-Zeeland, ... Als verzwarend feit komt hierbij dat de Freighters die hiervoor gebruikt worden toestellen zijn van een oudere generatie, toestellen die veel meer brandstof verbruiken dan de laatste versies.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline BBB

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.247
  • Geslacht: Man
  • Hirsch Ballin
Re: Binnen 5 jaar is autorijden een privilege?
« Reactie #6 Gepost op: vrijdag 23 maart 2007 - 16:06:29 »
Allicht een domme opmerking, maar waarom wordt er eigenlijk niets gedaan aan de autosport? Formule 1? Rallys? Die krengen zuipen volgens mij benzine, en hun uitstoot lijkt me ook niet zacht. Maar, daar zit een budget achter, en wie geld heeft...?
Inderdaad, die 'krengen' zuipen enorm maar het is maar een minimaal aandeel in de totale uitstoot.
Bovendien zou je veel mensen iets afpakken wat voor hen enorm belangrijk is.

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Binnen 5 jaar is autorijden een privilege?
« Reactie #7 Gepost op: vrijdag 23 maart 2007 - 19:16:44 »
Als je een substantiële hoeveelheid brandstof wil uitsparen dan moet je niet naar die druppeltjes in de autosport kijken. Er zijn ander zaken waar duizenden tonnen brandstof worden verspilt.
Bijvoorbeeld in de transportsector worden producten over grote afstanden getransporteerd waar dit eigenlijk niet nodig is. Het beste voorbeeld zijn de garnalen die gepeld worden in Cueta en Melila. Verder is er het transport van landbouwproducten over zeer grote afstanden per vliegtuig bv. Victoriabaars uit Tanzania, tonijn uit Indonesië, rozen en bonen uit Kenia, lamsvlees uit Nieuw-Zeeland, ... Als verzwarend feit komt hierbij dat de Freighters die hiervoor gebruikt worden toestellen zijn van een oudere generatie, toestellen die veel meer brandstof verbruiken dan de laatste versies.


Ja ik kan voorbeelden genoeg geven van ladingen waar ik tot 2x toe naar het buitenland moest mee rijden en enkele dagen later terughalen. Dit enkel en alleen omdat er daar 1 of andere gewiekste boekhouder ofzo een middeltje had gevonden om er (belastings)profijt uit te halen. :-\