Auteur Topic: Eén op de drie rijdt zonder of met slechte lichten  (gelezen 1041 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Eén op de drie rijdt zonder of met slechte lichten
« Gepost op: maandag 09 december 2013 - 19:00:19 »
Citaat van: GVA
Eén op de drie rijdt zonder of met slechte lichten

Het is dramatisch gesteld met de verlichting van onze auto’s. [...]

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid1502134/een-op-de-drie-rijdt-zonder-of-met-slechte-lichten.aspx
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Eén op de drie rijdt zonder of met slechte lichten
« Reactie #1 Gepost op: maandag 09 december 2013 - 20:16:04 »
Bij een controle met één defect of fout afgesteld licht betaal je minstens 55 euro staat er, is dat zo?
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: Eén op de drie rijdt zonder of met slechte lichten
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 10 december 2013 - 19:00:45 »
Je kan best vertrekken met goeie lichten en 100 meter verder er één kapot hebben zonder dat je dat direct ziet. Ik denk dat ze meestal een waarschuwing geven.
Ik reed, een jaar of 15 geleden, bij regenachtig weer met de dimlichten aan (strikt genomen was ik niet verplicht met lichten aan te rijden). Een paar dagen later krijg ik een brief in de bus dat ik mij moest aanbieden bij de politie, er was vastgesteld dat één van mijn dimlichten niet werkte. Ik  zet er een nieuwe lamp in en rij naar de gemeentepolitie, en toon de waarschuwing. Die bekijkt dat, krabt eens in zijn haar, en gaat uiteindelijk mee. "Zet u in uw auto en duw eens op de rem", zegt hij, terwijl hij achteraan mijn wagen de werking van mijn remlichten naziet. "Alles in orde!" zegt hij, en ik mocht verder...

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Eén op de drie rijdt zonder of met slechte lichten
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 10 december 2013 - 20:39:07 »
Mijn vader werd ooit (was half jaren 70) bij valavond aan de kant gezet omdat hij geen lichten ontstoken had.
Die man begint een PV op te stellen en vraagt of mijn vader wilt tekenen.
Ja zegt mijn vader als je erbij schrijft dat je dit PV hebt opgemaakt zonder kunstlicht.
"Slimme, voor ene keer maakt dat ge weg zijt." ;D
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Eén op de drie rijdt zonder of met slechte lichten
« Reactie #4 Gepost op: dinsdag 10 december 2013 - 21:38:00 »
@ Walter:

Vandaar dat de flikken op wijlen het Wegcode Forum eens boos waren toen ik hen geschreven had: "Dimmen jongens!" Ze dachten waarschijnlijk dat ze moesten remmen...  ;D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Eén op de drie rijdt zonder of met slechte lichten
« Reactie #5 Gepost op: zondag 05 januari 2014 - 18:57:59 »
Bij een controle met één defect of fout afgesteld licht betaal je minstens 55 euro staat er, is dat zo?
Ziet het er naar uit dat er veel op gecontroleerd wordt ?

Het kàn zo zijn.
Wil nog niet zeggen dat het ook gebeurt ...


81.1.3. De uitrusting en organen van die voertuigen moeten altijd in goede staat van werking en voortreffelijk onderhouden en geregeld zijn.

eerstegraads overtreding.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder