Maar een vrachtwagen die dwars op 10 parkeerplaatsen voor personenwagens staat, dat moet kunnen.
Cowboys heb je overal.
Als alles vol staat is dat vaak nog de enige optie. In je binnenzak steken en in een boom kruipen om te slapen is me ook nog nooit gelukt. Een tentje zetten om in te slapen met je vrachtwagen in je binnenzak mag ook niet want dan ben je aan het wildcamperen.
Hij beweert dat hij zijn 4 richtingsaanwijzers aangestoken had (wat niet klopt), doch ze misschien bedekt waren met sneeuw en daardoor niet zichtbaar waren. Nu moet jij me eens vertellen hoe het vertikale vlak van achterlichten van een oplegger, die zich in een U-vormige bumper bevinden, onder een naar achter uitstekend deel van de laadvloer, en van de sneeuw wegrijdend, dermate met sneeuw konden bedekt zijn dat je zelfs die 21 Watt lampen niet zou zien knipperen hebben.
Dat is, denk ik, alleen vast te stellen op het moment zelf of ze al dan niet voldoende zichtbaar waren. Wat ik wel weet is dat men soms verbaasd staat wat wind kan doen met stof, vuil, sneeuw en dergelijke meer.
Een, zoals zo vaak, spijtige samenloop van omstandigheden.
Wat er ook vaak over het hoofd gezien wordt is dat wanneer een vrachtwagen stopt om z'n verplichte rust te nemen, die gedurende die volledige rustperiode geen meter mag bewegen. Dus wanneer je al 2 parkings doorgereden hebt omdat er geen plaats was dan MOET je wel stoppen op de derde. Plaats of niet want zoals eerder aangehaald zijn de boetes niet mals.
Wanneer je dan ergens "bedenkelijk" moet staan en 10 minuten later komen er 5 plaatsen vrij dan mag je je voertuig niet eens verplaatsen.
In de omstandigheden zoals bij het ongeval is het ook niet aangewezen om je met een vrachtwagen ver buiten het nog zichtbare wegdek te wagen. Voor hetzelfde zak je ergens in, glij je in een put of gracht of zit je daar gewoon een paar dagen vast in de sneeuw.
Dus, die tweede as, kan je volledig afkoppelen ? Waar zitten de steunpoten dan ?
Kan inderdaad (in principe

) afgekoppeld worden maar daar ben je volgens diene mens wel een uur of 4 mee bezig.
De steunpoten zitten ingeklapt onder de laadbak. De "aanhangwagen" is ook voorzien van luchtvering en remmen met perslucht.
Voelt wat vreemd aan de combinatie van de 2 soorten remmen maar het valt best mee.