Auteur Topic: BVs in het verkeer  (gelezen 15415 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: BVs in het verkeer
« Reactie #30 Gepost op: maandag 16 juni 2014 - 18:58:18 »
Nog een overbetaald sjotterke

Vasquez (Club Brugge) moet rijexamen opnieuw afleggen na overdreven snelheid

82 waar 50 toegelaten is.

Is zeer goed bezig ...
Veroordeling bij verstek, na al een eerdere veroordeling in februari ...

300 euro geldboete
15 dagen verval
Theorie opnieuw (beginnend bestuurder)


Zo te zien geen recidive ... wegens de trage werking van het gerecht .

Bron en © : GvA.be
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: BVs in het verkeer
« Reactie #31 Gepost op: dinsdag 17 juni 2014 - 19:36:07 »
Ik vind het erg dat ze haar fouten zo minimaliseert en niet kan erkennen dat ze terecht niet geslaagd is. Als ze het autorijden niet ernstiger neemt, valt enige verbetering helaas niet te verwachten.
Ze had volgens haar beter wat roekelozer gereden om geslaagd te zijn.....
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: BVs in het verkeer
« Reactie #32 Gepost op: woensdag 18 juni 2014 - 17:53:16 »
Als ze het autorijden niet ernstiger neemt, valt enige verbetering helaas niet te verwachten.

Hoe zou dàt nu komen, dat ze 't autorijden niet ernstiger neemt?  Wees als lesgever dan toch iets eerlijker, en durf -beleefd- te zeggen waar het op staat.  Anders denkt je kandidaat natuurlijk goed bezig te zijn ....

Je kan gelijk hebben, Bert.

Ik vraag me af of je dergelijke lieden de ernst van het verkeer kan doen inzien. Onderweg zegt ze bijvoorbeeld: "'t Was bijna botsing". Mij lijkt dat eerder een uitspraak die je op een autoscooter doet dan in het wegverkeer.

Volgens mij is zij het type dat die lesgever een mierenneuker of een zagevent zou vinden als hij er zwaarder aan zou tillen.

Onlangs ontmoette ik hier een bekende die net in haar auto gestapt was, haar portier stond nog open. Ik ging ze begroeten en er een praatje mee slaan. Terloops wees ik haar erop dat haar veiligheidsgordel verdraaid zat. Haar reactie: "Ach ja, jij hebt voor rijschoolinstructeur gestudeerd". Zo van: "Dat heeft geen belang, daar let ik nooit op, maar jij natuurlijk wel".
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: BVs in het verkeer
« Reactie #33 Gepost op: donderdag 19 juni 2014 - 00:26:44 »
Ik vraag me af of je dergelijke lieden de ernst van het verkeer kan doen inzien. Onderweg zegt ze bijvoorbeeld: "'t Was bijna botsing". Mij lijkt dat eerder een uitspraak die je op een autoscooter doet dan in het wegverkeer.

Volgens mij is zij het type dat die lesgever een mierenneuker of een zagevent zou vinden als hij er zwaarder aan zou tillen.

Je kan het niet iedereen doen inzien, maar je kan het minstens proberen.

Daarstraks nog in Kontich tijdens m'n stage ff ingegrepen.  
http://goo.gl/maps/leBER

Via googlemaps, toont de zichtbaarheid er zelfs nog beter dan ze in werkelijkheid is.  Welnu, had ik 'm laten doen, was 'm dat kruispunt tegen zowat 50 overgevlamd.  Aangezien er geen achterliggers waren, 'm toch maar tegengehouden en 'm 's gevraagd wat hij van z'n rijstijl vond.  Zijn reactie was enigszins voorspelbaar: "Sééég, ik kijk toch ?".  Hem er toch 's attent op gemaakt dat hij aan die snelheid in 't beste geval zou kunnen zien WIE er in z'n flank zou terechtkomen.  Mischien -en hopelijk- heb 'k 'm overtuigd ...   If not, dan heb ik 't toch op z'n minst geprobeerd.

« Laatst bewerkt op: donderdag 19 juni 2014 - 00:32:41 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: BVs in het verkeer
« Reactie #34 Gepost op: donderdag 19 juni 2014 - 16:16:49 »
Zijn reactie was enigszins voorspelbaar: "Sééég, ik kijk toch ?".  Hem er toch 's attent op gemaakt dat hij aan die snelheid in 't beste geval zou kunnen zien WIE er in z'n flank zou terechtkomen.

Typisch iemand die geen kaas gegeten heeft van stopafstanden. Als het tot een ongeval komt, gaat hij dat niet toegeven; dan gaat hij beweren dat hij alleen maar brute pech gehad heeft.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: BVs in het verkeer
« Reactie #35 Gepost op: zaterdag 21 juni 2014 - 10:42:33 »
« Laatst bewerkt op: zaterdag 21 juni 2014 - 10:44:17 door Rafael »

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: BVs in het verkeer
« Reactie #36 Gepost op: zaterdag 21 juni 2014 - 10:45:22 »
En zulke potentaten staan in voor de verkeersveiligheid.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: BVs in het verkeer
« Reactie #37 Gepost op: zaterdag 21 juni 2014 - 13:48:13 »
En zulke potentaten staan in voor de verkeersveiligheid.

Precies. Hij staat achter de talrijke initiatieven die sneller dan toegestaan, ongeacht de omstandigheden, als één van de belangrijkste oorzaken van verkeersongevallen bestempelen. Stelletje hypocrieten!
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: BVs in het verkeer
« Reactie #38 Gepost op: maandag 23 juni 2014 - 08:10:12 »
En zulke potentaten staan in voor de verkeersveiligheid.
De resultaten zijn er dan ook naar ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: BVs in het verkeer
« Reactie #39 Gepost op: maandag 23 juni 2014 - 15:51:01 »
En zulke potentaten staan in voor de verkeersveiligheid.
De resultaten zijn er dan ook naar ...

Overheidsinstanties en aanverwante worden helaas niet op hun resultaten beoordeeld, anders bestond het BIVV al lang niet meer.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: BVs in het verkeer
« Reactie #40 Gepost op: donderdag 03 juli 2014 - 22:58:56 »
Phaedraatje toch, tssss

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=dmf20140703_01165910

Een snelheidsovertreding van amper 10 km/u, en dan nooit reageren op de vraag wie er achter 't stuur zat.  En nu : 1.200 euro aan je been.  't Sop en de kool ....
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: BVs in het verkeer
« Reactie #41 Gepost op: vrijdag 04 juli 2014 - 09:28:29 »
BVs komen doorgaans niet op TV wegens enige mate van intelligentie ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Tour d'alcool ...
« Reactie #42 Gepost op: woensdag 16 juli 2014 - 10:02:56 »
http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cnt/dmf20140715_01180460

Belachelijke strafmaat voor iemand met 4x het toegelaten promille ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: BVs in het verkeer
« Reactie #44 Gepost op: donderdag 04 september 2014 - 17:38:56 »
Bij zijn verdedigingsstrategie, heb ik toch m'n twijfels.

De mate waarin sneller dan toegestaan rijden hinder of gevaar voor andere weggebruikers opgeleverd heeft, zou een rol moeten spelen. Die elementen van zijn verdediging vind ik dan ook wel zinnig. Maar dat hij om halfzeven op de set moest staan, vind ik totaal niet terzake. Daarvoor moet je niet sneller dan toegestaan rijden, doch op tijd vertrekken.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."