Auteur Topic: BVs in het verkeer  (gelezen 16352 keer)

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
BVs in het verkeer
« Gepost op: woensdag 29 januari 2014 - 16:52:55 »
Dit kan een draadje worden zoals dat over onze blauwe vrienden ...
Er is in het verleden als stof genoeg gepasseerd ...

Citaat
De (...)politierechtbank heeft radiopresentator Stefan Ackermans veroordeeld tot vijftien dagen rijverbod en 450 euro boete nav een resem verkeersovertredingen (...). Hij liep voordien al acht veroordelingen op

Bron en © : HLN.be

Laat ons zeggen dat dit een belachelijk lichte straf is voor een recidivist - zeker het rijverbod is potsierlijk en wordt reeds voor veel minder uitgedeeld aan gewone burgers.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline e49Memling

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
Re: BVs in het verkeer
« Reactie #1 Gepost op: maandag 03 februari 2014 - 10:43:16 »
Die lezersreacties van HLN, altijd grappig (?) om die ook eens te lezen. Kwaliteitskranten trekken 'kwaliteitslezers'  ::)

Offline Inazuma

• Meer dan expert
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 18 februari 2014 - 03:11:46 »
Sjotters en otto's ...

http://www.gva.be/sport/voetbal/voetbal-binnenland/aid1539029/club-middenvelder-vazquez-moet-theoretisch-rijexamen-opnieuw-afleggen.aspx

Club-middenvelder Vazquez moet theoretisch rijexamen opnieuw afleggen
 [minder dan 2j rijbewijs B]

Citaat
De Brugse politierechter heeft voetballer Victor Vazquez (Club Brugge) veroordeeld tot een geldboete [480, helft voorwaardelijk] voor een snelheidsovertreding [88 in BBK]. De Spaanse middenvelder moet ook zijn rijbewijs 15 dagen inleveren (...).
Weg Wanbeheer.be

Offline Inazuma

• Meer dan expert
koers voor koersschoenen
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 18 februari 2014 - 03:14:57 »
je kan het zo zot niet bedenken ...

http://www.gva.be/sport/wielrennen/aid1539071/schoonvader-reed-161-km-u-voor-koersschoenen-stijn-vandenbergh.aspx

Schoonvader reed 161 km/u voor koersschoenen Stijn Vandenbergh
[gelukkig op de snelweg]

Citaat
De politierechter veroordeelde de schoonvader van Stijn Vandenbergh tot een geldboete van 600 euro, waarvan de helft met uitstel. Hij moet zijn rijbewijs voor 15 dagen inleveren.
Weg Wanbeheer.be

Offline KV

• Meer dan expert
Re: koers voor koersschoenen
« Reactie #4 Gepost op: dinsdag 18 februari 2014 - 08:42:50 »
je kan het zo zot niet bedenken ...

http://www.gva.be/sport/wielrennen/aid1539071/schoonvader-reed-161-km-u-voor-koersschoenen-stijn-vandenbergh.aspx

Schoonvader reed 161 km/u voor koersschoenen Stijn Vandenbergh
[gelukkig op de snelweg]

Citaat
De politierechter veroordeelde de schoonvader van Stijn Vandenbergh tot een geldboete van 600 euro, waarvan de helft met uitstel. Hij moet zijn rijbewijs voor 15 dagen inleveren.
Ik weet niet wat de rijomstandigheden op dat moment waren, maar 161 op een snelweg is wat mij betreft geen snelheid om zo'n drama van te maken.  Als hun cameraatjes niet zo ijverig waren, reed ik dit op kalme droge snelwegen ook op mijn gemak

Offline Inazuma

• Meer dan expert
« Reactie #5 Gepost op: dinsdag 18 februari 2014 - 10:47:36 »
Tsja, in Brugge vindt de politierechter het blijkbaar erger dan 88 in BBK ...
Weg Wanbeheer.be

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #6 Gepost op: dinsdag 18 februari 2014 - 11:27:04 »
KV, dat is 161 na correctie vermoed ik, dan stamp je al een pak harder, durf jij dat nog zoals vroeger?  Ik alvast niet.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline KV

• Meer dan expert
« Reactie #7 Gepost op: dinsdag 18 februari 2014 - 11:36:57 »
KV, dat is 161 na correctie vermoed ik, dan stamp je al een pak harder, durf jij dat nog zoals vroeger?  Ik alvast niet.
Nee, om verschillende redenen, waarvan de flitsers wel de voornaamste is
Maar ook: de staat van onze wegen, het gedrag van de andere weggebruikers dat te wensen over laat, het feit dat ik het minder gewoon ben dan vroeger omdat ik het minder kan doen wegens de andere redenen en de toegenomen verkeersdrukte

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #8 Gepost op: dinsdag 18 februari 2014 - 13:00:25 »
De volgendeuh !

Je hebt 1,9 promille in je bloed (zowat 4x de toegestane limiet).  Als oom agent dan weigert taxi van dienst te spelen wanneer je vriendin glas in haar oog heeft, dan ga je toch wel zélf rijden zeker? Nota bene onder de neus van die agenten.  En dan verwonderd zijn dat je aan de kant gezet wordt.

Een taxi bellen was te simpel?  En indien medische urgentie voor de vriendin: daarvoor bestaan volgens mij ziekenwagens.

http://www.she.be/celebrities/aid1539498/thuis-acteur-zwaar-beboet-na-ladderzatte-autotocht.aspx?hkey=9AD23D57F715735E69A28A19C2D4BD06&utm_source=she&utm_medium=nieuwsbrief&utm_campaign=shelite_daily

Citaat
De rechter had wel oren naar het verhaal van Mathias en veroordeelde de man tot een boete van 600 euro en een rijverbod van 7 dagen

::)

Hoe kan dat ?

Artikel 34

§ 2. Met geldboete van
200 euro tot 2 000 euro, wordt gestraft :

1° hij die op een openbare plaats een voertuig of een rijdier bestuurt of een bestuurder begeleidt met het oog op de scholing, terwijl de ademanalyse een alcoholconcentratie van ten minste 0,35 milligram per liter uitgeademde alveolaire lucht meet of de bloedanalyse een alcoholconcentratie van ten minste 0,8 gram per liter bloed aangeeft;

200 x 6 = 1.200 euro minimaal.  Houdt de auteur met het bedrag van 600 euro nog géén rekening met de opdeciemen?  In dat geval is het 600 x 6 = 3.600 euro.  Klinkt al héél anders ....

en

Artikel 38

§ 1. De rechter kan het verval van het recht tot het besturen van een motorvoertuig uitspreken :

1° indien hij veroordeelt wegens overtreding van de artikelen 34, 37, 37bis, § 1er, of 62bis;

De vervallenverklaringen uitgesproken krachtens deze paragraaf bedragen ten minste acht dagen en ten hoogste vijf jaar; zij kunnen evenwel uitgesproken worden voor een periode van meer dan vijf jaar of voorgoed indien de schuldige binnen de drie jaar vóór de overtredingen bedoeld in 1° en 5°, veroordeeld is wegens een van deze overtredingen.

Hoezo, slechts 7 dagen verval (en géén rijverbod, zoals weer maar 's foutief geschreven) ?
« Laatst bewerkt op: dinsdag 18 februari 2014 - 13:07:16 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #9 Gepost op: dinsdag 18 februari 2014 - 13:35:55 »
Bert, waarom ga je ervan uit dat Mathias verwacht had dat de politie een taxidienst zou uitvoeren? Ik lees in het artikel alleen maar:

Citaat
Ik heb de agenten ter plaatste om hulp gevraagd, maar die weigerden elke medewerking

Het zou bijvoorbeeld kunnen dat Mathias, gezien zijn alcolholintoxicatie, de politie alleen maar om hulp gevraagd heeft om een taxi te bellen.

Iemand met 1,9 promille beschikt niet meer over zijn volle oordeelsvermogen. Als zo iemand dan geprovoceerd wordt door flikken die elke medewerking weigeren, kan ik nog altijd niet goedkeuren, maar alvast al wel begrijpen dat de stoppen doorslaan en hij achter een stuur kruipt. Vandaar dat ik het oordeel van de rechter kan begrijpen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #10 Gepost op: dinsdag 18 februari 2014 - 13:46:44 »
Vandaar dat ik het oordeel van de rechter kan begrijpen.

Waarmee mij nog altijd niet duidelijk is, hoe 't mogelijk is dat hij slechts 600 euro boete zou moeten betalen.  Een rechter kan mild zijn, en zijn straf eerder naar het minimum laten neigen of een gedeelte voorwaardelijk uitspreken. 

Maar minder dan het wettelijk voorziene minimum uitspreken?  Iets klopt er daar niet.  Het is ofwel 600 euro, te vermenigvuldigen met 6.  Ofwel minstens 1.200 euro, waarvan dan 600 voorwaardelijk.  En hoe kan die rechter slechts 7 dagen verval uitspreken, terwijl er wettelijk een minimum van 8 dagen voorzien is?

Of zie ik nog wat over 't hoofd ?
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #11 Gepost op: dinsdag 18 februari 2014 - 14:00:41 »
En hoe kan die rechter slechts 7 dagen verval uitspreken, terwijl er wettelijk een minimum van 8 dagen voorzien is?

Die rechter heeft misschien geredeneerd: "Dat is weer een slechte vertaling. 'Dans 8 jours' is in het Frans 'over een week'." Over een week mag hij dus terug rijden.  ;D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

• Meer dan expert
« Reactie #12 Gepost op: woensdag 26 februari 2014 - 15:51:24 »
Het gaat lekker daar in Brugge, die scone :

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/1801061/2014/02/26/Drie-maanden-rijverbod-voor-ex-voetballer-Daniel-Camus.dhtml

Citaat
Daniel Camus, ex-voetballer en uitbater van de exclusieve club Gotha, heeft van de politierechter in Brugge drie maanden rijverbod gekregen

Hij mag ook de theorie opnieuw doen.

De straf is een lachertje uiteraard, na 21 (!) voorgaande veroordelingen, en er nu nog een bij voor dronkenschap op een bromfiets.
« Laatst bewerkt op: woensdag 26 februari 2014 - 15:54:01 door Inazuma »
Weg Wanbeheer.be

Offline Inazuma

• Meer dan expert
« Reactie #13 Gepost op: donderdag 27 februari 2014 - 22:42:30 »
Citaat
De (...)politierechtbank heeft radiopresentator Stefan Ackermans veroordeeld tot vijftien dagen rijverbod en 450 euro boete nav een resem verkeersovertredingen (...). Hij liep voordien al acht veroordelingen op

Bron en © : HLN.be

Waarschijnlijk kreeg hij korting voor goede kanten ...

http://www.autokanaal.be/fun/aid1541771/stefan-ackermans-opnieuw-voor-rechter-voor-dronken-rijden.aspx

Citaat
Stefan Ackermans, de in Hasselt wonende presentator van radiozender Nostalgie, moest zich begin januari voor de politierechter verantwoorden voor rijden onder invloed.
Weg Wanbeheer.be

Offline Inazuma

• Meer dan expert
« Reactie #14 Gepost op: maandag 07 april 2014 - 10:09:41 »
Neeeext !

Bron: GvA.be

Citaat
Hanne Troonbeeckx is haar rijbewijs voor 15 dagen kwijt nadat ze werd geflitst in de bebouwde kom. (ze) reed 78 km/uur
Weg Wanbeheer.be