Auteur Topic: Chauffeur De Lijn ramt bewust auto  (gelezen 2748 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline os2lover

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 497
  • Geslacht: Man
    • BASM
Chauffeur De Lijn ramt bewust auto
« Gepost op: vrijdag 31 januari 2014 - 08:13:12 »
http://www.gva.be/regio-mechelen/mechelen/chauffeur-de-lijn-ramt-bewust-auto.aspx

Citaat
Een buschauffeur van De Lijn heeft woensdagavond in de Nekkerspoelstraat een autobestuurster de pas afgesneden en is nadien bewust achterwaarts tegen haar wagen gebotst. Het slachtoffer, An B., heeft klacht ingediend bij de Mechelse politie.
"Omstreeks 18u40 reed ik op de Nekkerspoelstraat richting centrum, toen plots aan de bushalte Nekkerspoel een bus de rijbaan weer opreed. Normaal zou ik die bus voorrang geven, maar dat was echt niet meer mogelijk", zegt An. "Ik kon nergens meer uitwijken. De enige optie die me nog restte was alle remmen dichtgooien. Daarom heb ik getoeterd om de chauffeur erop attent te maken dat er nog andere weggebruikers zijn."

Dat viel volgens An niet in goede aarde bij de chauffeur van De Lijn. "Die man was niet gediend met mijn reactie. Hij reed enkele meters verder om plots te stoppen en dan bewust achterwaarts op mijn wagen in te rijden", verklaart ze. Door de botsing was er in Ans wagen een bluts en schade aan de verf.

"Na enkele seconden stapte ik verbouwereerd uit mijn wagen. De bus stond even verderop voor het rode licht, dus ging ik verhaal halen bij de chauffeur. Hij rolde het raampje langzaam naar omlaag en reageerde arrogant: "Ik heb altijd voorrang! En u hoeft niet zo te toeteren. Gaat u de politie bellen? Bel maar zoveel als u wil." Toen maakte hij zich naast verkeersagressie ook nog eens schuldig aan vluchtmisdrijf, want hij reed gewoon door. Ik sta ervan versteld dat De Lijn zulke mensen toelaat met een bus te rijden."

Bij De Lijn Antwerpen was men nog niet op de hoogte van de klacht die An B. heeft ingediend bij de politie. "We zullen de zaak grondig onderzoeken", geeft woordvoerster Nathalie Duerinck aan. "De Lijn zal haar volle medewerking verlenen aan het politieonderzoek. Nu zoeken we eerst uit om welke chauffeur het gaat en zullen we die persoon vragen om zijn verhaal te doen. Pas dan kunnen we verder bestuderen welke sancties mogelijk zijn."
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Chauffeur De Lijn ramt bewust auto
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 31 januari 2014 - 12:31:16 »
Gisteren nog eentje voor de auto staan gehad.
Die was niet van plan voorrang te geven, al kon hij duidelijk ruim op tijd zien dat hij voorrang zou moeten geven (hindernis aan zijn kant).
Spijtig genoeg had ik te weinig tijd om te blijven staan.

Rijgedrag bij De Lijn is beneden alle peil - ze nemen daar dan ook àlles aan dat wel eens met een bus wil rijden.

Ongeveer 8 ongevallen op 100.000 km ... daarmee hou je als gewone burger niet lang een verzekering.
Bij De Lijn betaalt de Vlaamse belastingbetaler hun schade hé.
« Laatst bewerkt op: zaterdag 01 februari 2014 - 11:45:53 door Inazuma »
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Chauffeur De Lijn ramt bewust auto
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 31 januari 2014 - 13:22:55 »
Sinds een tijd, gaat De Lijn met haar toekomstige chauffeurs op examen in een gewoon examencentrum.  Instructeur zijn, en tegelijk zélf examens afnemen is immers niet verenigbaar.

Het gevolg is nu, dat haar eigen ex-chauffeurs die nu instructeur zijn, zich enkel nog bezighouden met ritverkenningen, en het aanleren van PRO DATA.  Zijzelf, zijn niet meer in staat om kandidaat-chauffeurs voor te bereiden op een praktijkexamen.  Zij brengen namelijk hun eigen verziekte rijstijl over op hun kandidaten, die dan natuurlijk grandioos zouden mislukken.  Het leren rijden met een bus, en er praktijkexamen mee afleggen, gebeurt nu in een rijschool.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Chauffeur De Lijn ramt bewust auto
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 31 januari 2014 - 14:12:18 »
 "Ik heb altijd voorrang! heb ik net nog meegemaakt op de N12 buiten Schilde dorp.
Pinken en de bus de weg opzwieren.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Chauffeur De Lijn ramt bewust auto
« Reactie #4 Gepost op: vrijdag 31 januari 2014 - 14:15:11 »
Ik woon niet ver van het station van Mechelen waardoor ik dagelijks zeer veel bussen van de lijn tegenkom. Op meerdere plekken geld voorrang van rechts, een bus zal je de voorrang zelden tot nooit geven. Als je die voorrang dan toch neemt krijg je regelmatig ongepast gedrag van de buschauffeur. Iets wat ze heel graag doen is telkens, bruusk, vlak voor je achterbumper stoppen in fileverkeer. Met mijn parkeersensoren heb ik al kunnen merken dat dergelijke criminelen op minder dan 30 cm van mijn bumper stoppen.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Chauffeur De Lijn ramt bewust auto
« Reactie #5 Gepost op: vrijdag 31 januari 2014 - 17:20:51 »
Los van het voorrangsaspekt: moedwillig stoppen, achteruit tegen een personenwagen rijden en vluchtmisdrijf plegen... duidelijker kan het toch niet zijn dat die man psychisch ongeschikt is om aan het verkeer deel te nemen. Waarom moet De Lijn het dan weeral zo lang trekken vooraleer ze hem uit de bussen haalt?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."