Auteur Topic: 50 kmh ´s nachts op de Antwerpse Ring ?  (gelezen 2918 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
50 kmh ´s nachts op de Antwerpse Ring ?
« Gepost op: donderdag 13 februari 2014 - 17:13:58 »
Tja wat nu met de snelheidshandhaving ?

Of België, met de absurdste snelheidsmax op hun (snel)wegen.
 
vb. 50 kmh   :o  ´s nachts op een meersporige snelweg (E19/E34 of R1-Antwerpen) met amper verkeer:

Citaat
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.1873793

De laatste tijd maakten de dynamische verkeersborden op de Antwerpse Ring vooral 's nachts wel eens vreemde sprongen. Zonder enige aanleiding gaven de schermen boven de snelweg bijvoorbeeld een maximumsnelheid van 50 km/u aan hoewel er amper verkeer was. Dit wekte bij automobilisten de nodige wrevel op. "Het probleem zit bij de sensoren die de verkeersstroom analyseren", legt Hajo Beekman van het Vlaams Verkeerscentrum uit in de Gazet van Antwerpen.

“Als het donker is en er weinig verkeer op de baan is, raken die sensoren soms in de war. Op veel snelwegen in en rond Antwerpen, waaronder de Ring, wordt nog met camera’s gewerkt. Die worden nu vervangen door magnetische meetlussen in het wegdek. Die zijn veel nauwkeuriger.”

Het Agentschap Wegen en Verkeer maakt op dit moment afspraken met de aannemers, maar wanneer de werkzaamheden net opgestart worden, is nog niet duidelijk. “We mikken nog op deze maand”, zegt Erika Decorte van Wegen en Verkeer.

Al een heel tijdje Wegen en Verkeerd genoemd.  :'(

Dus bij gemeten 97 kmh kan men daar dan zijn rijbewijs verliezen.   ::)
http://www.wegcode.be/boeteberekening

Citaat
Betekenis ' wrevel '
U heeft gezocht op het woord: wrevel.
wre·vel (de; m)
1
bitterheid, bedwongen spijt
« Laatst bewerkt op: donderdag 13 februari 2014 - 17:25:32 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: 50 kmh ´s nachts op de Antwerpse Ring ?
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 13 februari 2014 - 21:00:46 »
Ze hebben daar dan nu toch stillekes aan door, wat hier al làng beweerd wordt.  Namelijk: dat die dingen (of zij die er verantwoordelijk voor zijn) van geen kanten deugen.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: 50 kmh ´s nachts op de Antwerpse Ring ?
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 14 februari 2014 - 09:57:21 »

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: 50 kmh ´s nachts op de Antwerpse Ring ?
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 14 februari 2014 - 12:04:25 »
De laatste tijd ?

Dit geklungel is al JAREN aan de gang !
Zoals men hier al x-tig keren kon lezen !
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: 50 kmh ´s nachts op de Antwerpse Ring ?
« Reactie #4 Gepost op: vrijdag 14 februari 2014 - 12:39:57 »
De laatste tijd ?

Dit geklungel is al JAREN aan de gang !
Zoals men hier al x-tig keren kon lezen !

En eigenlijk is het maar een heel kleine investering** zo´n systeem direct duurzaam te bouwen zoals in menig buitenland # met veel meer parameters (camera´s is daar enkel voor mist/sterke regenval ttz zichtwijdte van de bestuurders te detecteren)
Hier prutsen ze eerst (mocht geen geld kosten) enkel met camera´s die sensoren aansturen (zonder degelijke testen) om na vele jaren klungelen alles af te breken en dan toch maar lussen of poorten te installeren.

# even naar post augustus 2010:
http://forum.christophoros.be/index.php/topic,2093.msg28118.html#msg28118

** A99  Autobahnring München Verkehrsbeeinflussung mit zeitweiser Standstreifenfreigabe
 dus met gedeeltelijke pechstrookvrijgave = significante fildrukvermindering, één richting 16 km andere richting 13 km:

 http://www.viaberlin.de/web/img/pj/0098430_prospekt.pdf
  laatste blz 6 alle details (materiaal ook)
 
Citaat
Kosten
VBA A99 22 Mio. DM
**Dat is € 11,28 miljoen omgerekend voor die stukken 13/16 km om te beginnen, later werd dat ~ 50 km.

Duur van de werken ~ 9 maanden:
Citaat
Termine Auftragsvergabe und Baubeginn: Juni 2000
Inbetriebnahme: 23. März 2001

ook: http://www.viaberlin.de/web/index.php?lang=de&page=pj/pj_0098430
De Münchener Ring kan daardoor (ook door extra filestrook) veel meer verkeer slikken als de R1-Antwerpen zonder dat er files ontstaan of tenminste de filedruk verminderen en-of uitstellen.
Citaat
Verkehrsbeeinflussungsanlage BAB A99 / A92 zwischen der AS München-Ludwigsfeld und dem AK München-Süd mit dynamischer zielbezogener Fahrstreifenzuweisung über Wechselwegweiser; Streckenlänge ca. 50 km, BAB-Strecke in Betrieb

Der Autobahnring München (A99) stellt eine wichtige und hoch belastete Verbindung der einmündenden Bundesautobahnen A8 West (Stuttgart), A92 (Flughafen, Deggendorf), A9 (Nürnberg, Berlin), A94 (Passau) und A8 Ost (Salzburg) dar. Zusätzlich zum Durchgangsverkehr des europäischen Fernstraßennetzes und dem Urlaubsverkehr wird über die BAB A99 starker regionaler Verkehr und Quelle-/Zielverkehr zur Neuen Messe München abgewickelt. Die Verkehrsbelastung im Abschnitt zwischen dem Autobahnkreuz (AK) München-Nord und dem AK München-Ost ist in den letzten 5 Jahren um rund 35% auf gegenwärtig rund 116.000 Kfz/24h gestiegen. Die Spitzenbelastungen bei starkem Messeverkehr und im Urlaubsverkehr betragen etwa 164.000 Kfz/24h.

Um die Sicherheit auf dieser hoch belasteten Autobahn zu verbessern und die häufigen Stauungen zu reduzieren, wurde der Aufbau einer Verkehrsbeeinflussungsanlage auf der A99 im Bereich von der Anschlussstelle (AS) München-Ludwigsfeld bis zum AK München-Süd (früher AK München/Brunnthal) realisiert. In einer ersten Baustufe ist der Bereich von der AS München-Neuherberg bis zum AK München-Ost in Fahrtrichtung Salzburg und vom AK München-Ost bis zum AK München-Nord in Fahrtrichtung Nürnberg fertig gestellt worden. Der restliche Teil im Bereich von der AS München-Ludwigsfeld bis zum AK München-Süd wird in einer zweiten Baustufe aufgebaut werden.

Later heeft men die VBA´s verder uitgebouwd over heel Duitsland, ook op de Münchener Ring liggen er nu meer kms van 50 km spreken ze A99/A92
(tot 24 milj euro was voorzien):
Citaat
http://www.autokiste.de/psg/archiv/a.htm?id=0905

Die gesamte Verkehrsbeeinflussungsanlage auf dem Münchner Ring wird mit Bundesmitteln in Höhe von rund 24 Millionen Euro finanziert. In Kürze legt die Bundesregierung ihr "Programm zur Verkehrsbeeinflussung auf Bundesautobahnen 2002 bis 2007" vor, das Investitionen von rund 200 Millionen Euro vorsieht.

€ 200 miljoen was verder voorzien tussen 2002-2007 voor de andere knelpunten of in ballingsgebieden.

Tja wat is nu 200 miljoen voor mobiliteit op 5 jaar of relatief € 40 miljoen per jaar voor betere mobiliteit en ook minder files ?

Wetende dat Vlaanderen nu € 100 miljoen per jaar wil besteden (of besteed) aan fietspaden...
Citaat
http://www.standaard.be/cnt/dmf20130617_00625598

Crevits: ‘Jaarlijks 100 miljoen euro voor fietsinfrastructuur’

17/06/2013

‘De Vlaamse regering maakt jaarlijks 100 miljoen euro vrij voor nieuwe fietsinfrastructuur. Dat is ook het bedrag dat de Fietsersbond in het verleden heeft gevraagd. Met die bedragen leggen we deze legislatuur 1.750 kilometer nieuwe fietspaden aan, goed voor de afstand Brussel-Porto. We zitten momenteel al in het Baskenland’, zo zegt het kabinet-Crevits in een reactie op een enquête van VAB-Fietsbijstand.

Tja dat weet men wat in stilstandland prioriteit geniet en wie de baas lijkt te zijn, de Fietsersbond...  :-\ :-X
... Hopelijk worden die nieuwe fietspaden dan ook relatief gebruikt 24/24h  7 op 7 weer of geen weer... ook werkpendelverkeer ?

Citaat
Volgens VAB blijkt uit een enquête dat fietsers in Vlaanderen ruim 30 procent meer kans op een lekke band hebben dan wielertoeristen in buurland Nederland. Meer dan 60 procent van de fietsers is van mening dat de slechte fietsinfrastructuur in ons land aan de oorzaak ligt van de bandenpech. VAB vraagt daarom meer aandacht voor het onderhoud van de fietsinfrastructuur.

‘We zijn blij met de verhoogde aandacht van een automobielvereniging als VAB voor het fietsbeleid en fietsen in het algemeen. Fietsen helpt nu eenmaal mee de files terugdringen’, klinkt het op het kabinet van Vlaams minister Hilde Crevits.

De CD&V-minister wijst op de grote achterstand die er in Vlaanderen is op het vlak van fietsinfrastructuur. ‘Die achterstand werk je niet op een-twee-drie weg’, klinkt het. Maar volgens het kabinet is er een grote inhaaloperatie aan de gang en wordt er jaarlijks gemiddeld 100 miljoen euro geïnvesteerd in nieuwe of vernieuwde fietspaden.

Wat onderhoud betreft, is er volgens minister Crevits een gezamenlijke verantwoordelijkheid. Zo laat de Vlaamse overheid wel twee keer per jaar een veegactie uitvoeren, in de lente en bij de start van het schooljaar. ‘Maar mensen kunnen zelf ook een bijdrage leveren door zelf geen blikjes of rommel op de fietspaden te gooien. En als er problemen zijn, kunnen mensen die ook altijd signaleren bij het Meldpunt Fietspaden.’
;D
« Laatst bewerkt op: vrijdag 14 februari 2014 - 16:13:51 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: 50 kmh ´s nachts op de Antwerpse Ring ?
« Reactie #5 Gepost op: vrijdag 14 februari 2014 - 15:44:56 »
Kijk maar eens naar de Ijzerlaan in A'pen : 15-16 miljoen ... voor een FIETSbrug.

Totale waanzin, of beter gezegd, de totale waanzin VOORBIJ !
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: 50 kmh ´s nachts op de Antwerpse Ring ?
« Reactie #6 Gepost op: vrijdag 14 februari 2014 - 15:46:01 »
De prijs van die dynamische verkeersborden was anders ook niet minnekes toen ze in 2004 neergepoot werden op de E313/34.
Tegen de 3 miljoen euro aan IIRC ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: 50 kmh ´s nachts op de Antwerpse Ring ?
« Reactie #7 Gepost op: vrijdag 14 februari 2014 - 17:51:18 »
Het is inderdaad wachten tot die borden eens deftig werken, Duitsland is al aangehaald maar Nederland is voor mij ook een vb. , als je in Nederland ineens die borden voor je hebt 70 en daarna 50 krijgt kun je maar beter snel je snelheid aanpassen want dan weet je dat de snelheid ook zeker naar die waarde zakt ter hoogte van die borden, nog maar zelden gezien dat het pas km verder was of helemaal niet zoals hier.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: 50 kmh ´s nachts op de Antwerpse Ring ?
« Reactie #8 Gepost op: vrijdag 14 februari 2014 - 18:53:30 »
Van de week achter de Vlaamse belastingsdienst gehangen, aan duidelijk meer dan de toegestane 70 of 50

Uiteindelijk staat het dan ook vast natuurlijk, als een self-fulfilling prophecy .
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder