De laatste tijd ?
Dit geklungel is al JAREN aan de gang !
Zoals men hier al x-tig keren kon lezen !
En eigenlijk is het maar een heel kleine investering** zo´n systeem direct duurzaam te bouwen zoals in menig buitenland # met veel meer parameters (camera´s is daar enkel voor mist/sterke regenval ttz zichtwijdte van de bestuurders te detecteren)
Hier prutsen ze eerst (mocht geen geld kosten) enkel met camera´s die sensoren aansturen (zonder degelijke testen) om na vele jaren klungelen alles af te breken en dan toch maar lussen of poorten te installeren.
# even naar post augustus 2010:
http://forum.christophoros.be/index.php/topic,2093.msg28118.html#msg28118** A99 Autobahnring München Verkehrsbeeinflussung
mit zeitweiser Standstreifenfreigabe dus
met gedeeltelijke pechstrookvrijgave = significante fildrukvermindering, één richting
16 km andere richting
13 km:
http://www.viaberlin.de/web/img/pj/0098430_prospekt.pdf laatste blz 6 alle details (materiaal ook)
Kosten
VBA A99 22 Mio. DM
**Dat is
€ 11,28 miljoen omgerekend voor die stukken 13/16 km om te beginnen, later werd dat ~ 50 km.
Duur van de werken
~ 9 maanden:
Termine Auftragsvergabe und Baubeginn: Juni 2000
Inbetriebnahme: 23. März 2001
ook:
http://www.viaberlin.de/web/index.php?lang=de&page=pj/pj_0098430De Münchener Ring kan daardoor (ook door extra filestrook) veel meer verkeer slikken als de R1-Antwerpen zonder dat er files ontstaan of tenminste de filedruk verminderen en-of uitstellen.
Verkehrsbeeinflussungsanlage BAB A99 / A92 zwischen der AS München-Ludwigsfeld und dem AK München-Süd mit dynamischer zielbezogener Fahrstreifenzuweisung über Wechselwegweiser; Streckenlänge ca. 50 km, BAB-Strecke in Betrieb
Der Autobahnring München (A99) stellt eine wichtige und hoch belastete Verbindung der einmündenden Bundesautobahnen A8 West (Stuttgart), A92 (Flughafen, Deggendorf), A9 (Nürnberg, Berlin), A94 (Passau) und A8 Ost (Salzburg) dar. Zusätzlich zum Durchgangsverkehr des europäischen Fernstraßennetzes und dem Urlaubsverkehr wird über die BAB A99 starker regionaler Verkehr und Quelle-/Zielverkehr zur Neuen Messe München abgewickelt. Die Verkehrsbelastung im Abschnitt zwischen dem Autobahnkreuz (AK) München-Nord und dem AK München-Ost ist in den letzten 5 Jahren um rund 35% auf gegenwärtig rund 116.000 Kfz/24h gestiegen. Die Spitzenbelastungen bei starkem Messeverkehr und im Urlaubsverkehr betragen etwa 164.000 Kfz/24h.
Um die Sicherheit auf dieser hoch belasteten Autobahn zu verbessern und die häufigen Stauungen zu reduzieren, wurde der Aufbau einer Verkehrsbeeinflussungsanlage auf der A99 im Bereich von der Anschlussstelle (AS) München-Ludwigsfeld bis zum AK München-Süd (früher AK München/Brunnthal) realisiert. In einer ersten Baustufe ist der Bereich von der AS München-Neuherberg bis zum AK München-Ost in Fahrtrichtung Salzburg und vom AK München-Ost bis zum AK München-Nord in Fahrtrichtung Nürnberg fertig gestellt worden. Der restliche Teil im Bereich von der AS München-Ludwigsfeld bis zum AK München-Süd wird in einer zweiten Baustufe aufgebaut werden.
Later heeft men die VBA´s verder uitgebouwd over heel Duitsland, ook op de Münchener Ring liggen er nu meer kms van 50 km spreken ze A99/A92
(tot 24 milj euro was voorzien):
http://www.autokiste.de/psg/archiv/a.htm?id=0905
Die gesamte Verkehrsbeeinflussungsanlage auf dem Münchner Ring wird mit Bundesmitteln in Höhe von rund 24 Millionen Euro finanziert. In Kürze legt die Bundesregierung ihr "Programm zur Verkehrsbeeinflussung auf Bundesautobahnen 2002 bis 2007" vor, das Investitionen von rund 200 Millionen Euro vorsieht.
€ 200 miljoen was verder voorzien tussen 2002-2007 voor de andere knelpunten of in ballingsgebieden. Tja wat is nu 200 miljoen voor mobiliteit op 5 jaar
of relatief € 40 miljoen per jaar voor betere mobiliteit en ook minder files ?
Wetende dat Vlaanderen nu
€ 100 miljoen per jaar wil besteden (of besteed) aan fietspaden...
http://www.standaard.be/cnt/dmf20130617_00625598
Crevits: ‘Jaarlijks 100 miljoen euro voor fietsinfrastructuur’
17/06/2013
‘De Vlaamse regering maakt jaarlijks 100 miljoen euro vrij voor nieuwe fietsinfrastructuur. Dat is ook het bedrag dat de Fietsersbond in het verleden heeft gevraagd. Met die bedragen leggen we deze legislatuur 1.750 kilometer nieuwe fietspaden aan, goed voor de afstand Brussel-Porto. We zitten momenteel al in het Baskenland’, zo zegt het kabinet-Crevits in een reactie op een enquête van VAB-Fietsbijstand.
Tja dat weet men wat in stilstandland prioriteit geniet en wie de baas lijkt te zijn, de Fietsersbond...

... Hopelijk worden die nieuwe fietspaden dan ook relatief gebruikt 24/24h 7 op 7 weer of geen weer...
ook werkpendelverkeer ?Volgens VAB blijkt uit een enquête dat fietsers in Vlaanderen ruim 30 procent meer kans op een lekke band hebben dan wielertoeristen in buurland Nederland. Meer dan 60 procent van de fietsers is van mening dat de slechte fietsinfrastructuur in ons land aan de oorzaak ligt van de bandenpech. VAB vraagt daarom meer aandacht voor het onderhoud van de fietsinfrastructuur.
‘We zijn blij met de verhoogde aandacht van een automobielvereniging als VAB voor het fietsbeleid en fietsen in het algemeen. Fietsen helpt nu eenmaal mee de files terugdringen’, klinkt het op het kabinet van Vlaams minister Hilde Crevits.
De CD&V-minister wijst op de grote achterstand die er in Vlaanderen is op het vlak van fietsinfrastructuur. ‘Die achterstand werk je niet op een-twee-drie weg’, klinkt het. Maar volgens het kabinet is er een grote inhaaloperatie aan de gang en wordt er jaarlijks gemiddeld 100 miljoen euro geïnvesteerd in nieuwe of vernieuwde fietspaden.
Wat onderhoud betreft, is er volgens minister Crevits een gezamenlijke verantwoordelijkheid. Zo laat de Vlaamse overheid wel twee keer per jaar een veegactie uitvoeren, in de lente en bij de start van het schooljaar. ‘Maar mensen kunnen zelf ook een bijdrage leveren door zelf geen blikjes of rommel op de fietspaden te gooien. En als er problemen zijn, kunnen mensen die ook altijd signaleren bij het Meldpunt Fietspaden.’
