Auteur Topic: Heraangelegd, maar niet veiliger ...  (gelezen 5147 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Heraangelegd, maar niet veiliger ...
« Gepost op: dinsdag 18 februari 2014 - 18:01:47 »
Noordkaai Straatsburgdok

Nooit deftig gelegen, een gevaar voor al wie er passeerde - auto en fietser, 't is al eender.

Recent heraangelegd.
Als ik er eens passeerde, vroeg ik me af hoe lang het zou duren voor er daar doden zouden valen .
De vraag is beantwoord :

http://www.gva.be/regio-antwerpen-stad/luchtbal-rozemaai/fietser-dood-na-klap-tegen-bus-aan-noxx.aspx
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Heraangelegd, maar niet veiliger ...
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 18 februari 2014 - 18:11:52 »
Ik heb daar een paar jaar woon-werk voorbij gekomen, was nog te overbruggen fietsafstand maar door het ontbreken van deftige plaats als fietser heb ik het nooit gedaan, in Merksem (klein dok richting Schoten) is het trouwens nog gevaarlijker.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Heraangelegd, maar niet veiliger ...
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 18 februari 2014 - 20:02:49 »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Heraangelegd, maar niet veiliger ...
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 19 februari 2014 - 19:57:11 »
Was net in het nieuws, een fietser moet daar zijdelingse bokkesprongen uithalen om niet ten val te komen in "die valkuil", ttz oude ongebruikte treinsporen die daar de rijbaan zeer schuin** dwarsen.

Een geoefende fietser deed het voor op die plaats (nieuws 1900hr) - eerst naar achter kijken voor volgend verkeer - dan uiterst rechts tegen de goot** rijden dan schuin naar links -om zo dwars mogelijk- en tegelijkertijd een sprongetje doen zodat tenminste het voorwiel erover geraakt... 2 rails** hé...

** Googlefoto 2010 : http://goo.gl/maps/zs75C  (er ligt nu wel een doorlopende witte lijn zie foto hln.be # )

Als dan net een bus volgt op amper afstand is een val van de fietser quasi altijd dodelijk. (bij natte rails is het risico nog hoger)

De rijstroken zijn trouwens daar zo smal (foto #) zodat een bus een fietser nooit wettelijk (1m) kan inhalen zonder over de witte lijn te rijden.
Voor dat " veilig springmaneuver" heeft de fietser zeker de ganse rijstrook nodig...  daarom eerst naar achter kijken.

http://www.sporza.be/cm/sporza/videozone/sporten/wielrennen/MV_140218_l_goddaert_overlijden

Citaat


http://www.hln.be/hln/nl/952/Wielrennen/article/detail/1796190/2014/02/18/Wielrenner-Kristof-Goddaert-sterft-bij-val-op-training.dhtml

voor de biggeruggen heeft men blijkbaar wel geld:  :-X
http://goo.gl/maps/TkmuI

Deze fietser: http://goo.gl/maps/iE5sW   neemt geen risico ...
« Laatst bewerkt op: woensdag 19 februari 2014 - 20:30:17 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Heraangelegd, maar niet veiliger ...
« Reactie #4 Gepost op: woensdag 19 februari 2014 - 20:34:46 »
Het ellendige is dat daar dus ruimte ZAT is om een fietspad te leggen, maar de wegbeheerder het vertikte bij de heraanleg.

Dit is een traject dat ook vaak bij fietspendelaars gebruikt wordt.

Het was een kwestie van tijd voor dit zou gebeuren, en echt lang heeft het dus niet geduurd ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Heraangelegd, maar niet veiliger ...
« Reactie #5 Gepost op: donderdag 20 februari 2014 - 05:32:44 »
Heel het kanaal moet nog verbreed worden tot Schoten vandaar dat ze geen geld gaan pompen in een fietspad dat achteraf moet verdwijnen.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Heraangelegd, maar niet veiliger ...
« Reactie #6 Gepost op: donderdag 20 februari 2014 - 16:34:10 »
Heel het kanaal moet nog verbreed worden tot Schoten vandaar dat ze geen geld gaan pompen in een fietspad dat achteraf moet verdwijnen.

Jo, die brug er over is ook nieuw ... er is hopen plaats binnen de pijlers.
Is enkel een kwestie van goed beleid en goede wil.

Ik zie bij de politiek vooral hoera-politiek en de wil om ook volgend jaar 400 verkeersdoden "teveel" te hebben ...

Het gaat niet beter met de verkeersveiligheid, het gaat MINDER SLECHT in absolute termen.

In relatieve termen staat dit land nérgens en verergert het tegenover de rest van de EU.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Heraangelegd, maar niet veiliger ...
« Reactie #7 Gepost op: donderdag 20 februari 2014 - 17:09:36 »
Ze zitten niet stil, van Wijnegem tot Schoten is het bijna klaar, dan de rest tot de Noordkaai.
Wat wel niet te snappen is dat is dat de Aveve aan de Oostkaai nog volop aan het verbouwen is, dat bedrijf ligt gewoon veel te dicht tegen het kanaal.
Wat ook niet te snappen is dat die treinspoor daar ligt voor 1 bedrijf, ; Antwerpse Metalen.

De brug van de Houtlaan in Wijnegem beginnen ze dit jaar ook aan, hoe ze dat verkeer gaan omleiden?
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Heraangelegd, maar niet veiliger ...
« Reactie #8 Gepost op: donderdag 20 februari 2014 - 20:08:37 »
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Heraangelegd, maar niet veiliger ...
« Reactie #9 Gepost op: donderdag 20 februari 2014 - 20:49:08 »
De brug van de Houtlaan in Wijnegem beginnen ze dit jaar ook aan, hoe ze dat verkeer gaan omleiden?

Er zou een tijdelijke bypass tussen de N12 Houtlaan en de Broekstraat gemaakt worden.   >>> klik   ;)

Resten er dan nog 2 bruggen in de onmiddellijke omgeving:

1 in Wijnegem, van de N12 Houtlaan, via de N112 Turnhoutsebaan in Wijnegem
en 1 in Schoten, via die bypass vanop de N12 Houtlaan naar de Broekstraat, Albertkanaalbaan, Wijnegembaan, Braamstraat, Deurnesesteenweg, N120 Bischoppenhoflaan

>>> overzichtsplannetje  ;)


Op de E19 Antwerpen-Breda, zijn ze vanaf 7 maart bezig om een spitsstrook aan te leggen (enfin, ttz.  zo'n ding zoals op de E313 daar).  Ondertussen zijn de werken op de N1 Bredabaan volop bezig, en zijn ze daar ook bijna aan de Deurnesteenweg geraakt.  En meanwhile gaat het feest op de Houtlaan dan ook nog 's een keer voor een half jaar dicht.  Geweldig toch, als we naar Inza moeten vanuit de Kempen.  Oh ja, en als we via Stabroek naar Kallo willen, zijn we er tot in september ook ferm aan voor de moeite.  Daar mag ook geen verkeer + 3,5 ton meer door (uitgez. plaatselijk verkeer).  Omleiding via Hoogerheide is nog de meest plausibele, want Hoevenen en Kapellen kunnen het bijkomende verkeer duidelijk ook niet aan. 

En ik die dacht dat de verschillende wegenwerken allemaal beter op elkaar afgestemd zouden worden.   >:(  

Bedoelen ze soms: best alles tegelijk  ???  

Doe nu nog een een activiteit in het Sportpaleis of Lotto Arena bij wat regenweer.  Een ongevalleke op de E19 Antwerpen-Breda en héél Antwerpen staat muurvast.  Dat geef ik je op een briefke.
« Laatst bewerkt op: donderdag 20 februari 2014 - 21:15:46 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Heraangelegd, maar niet veiliger ...
« Reactie #10 Gepost op: donderdag 20 februari 2014 - 22:09:56 »
Het zal in elk geval lachen worden, de brug van Wijnegem dorp is in de spits nu al op zijn maximum capaciteit door die dat willen afdraaien naar de Houtlaan en aan de andere kant de Stokerijstraat, de Hoogmolenbrug die zit al jaren dicht in de spits.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Heraangelegd, maar niet veiliger ...
« Reactie #11 Gepost op: donderdag 20 februari 2014 - 23:00:50 »
Ha, je weet 't.  En de Merksemsebaan kan 't verkeer ook eigenlijk niet echt meer slikken.  En nu de werken op de N1 Bredabaan al zo dichtbij gevorderd zijn, is 't er daar al zeker niet op gebeterd.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Heraangelegd, maar niet veiliger ...
« Reactie #12 Gepost op: maandag 24 februari 2014 - 17:18:56 »
Wat ook niet te snappen is dat die treinspoor daar ligt voor 1 bedrijf, ; Antwerpse Metalen.

Dat stuk schijnt per 1 januari uit dienst te zijn ...
Heraangelegd mét spoor ... voor niks.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Heraangelegd, maar niet veiliger ...
« Reactie #13 Gepost op: donderdag 13 maart 2014 - 01:13:07 »
Cynisme ten top :

http://www.gva.be/regio-antwerpen-stad/luchtbal-rozemaai/stad-verhoogt-veiligheid-voor-fietsers-op-plek-waar-kristof-goddaert-omkwam.aspx


Daarstraks langsgekomen ... guess what, de werfsignalisatie trekt er op niks.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Heraangelegd, maar niet veiliger ...
« Reactie #14 Gepost op: donderdag 03 april 2014 - 19:26:02 »
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder