Auteur Topic: ook mijn maschien is kaputt :(  (gelezen 4686 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline os2lover

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 497
  • Geslacht: Man
    • BASM
ook mijn maschien is kaputt :(
« Gepost op: woensdag 19 februari 2014 - 23:30:33 »
Zo vader zo zoon zeker ?
Vanmorgen ben ik met m'n wagen vertrokken op m'n oprit: 't is te zeggen, ik rijd tot het einde van de oprit, en wil de baan oversteken.

Ik herinner me dat ik twee wagens heb gewacht, voor ik de baan op ging, en dat ik totaal geen voertuig zag afkomen, maar één seconde later werd m'n wagen zwaar geraakt.
De tegenpartij was nota bene een takelwagen, die voor een Nederlandse firma werkte.

Ik ben ter controle naar het ziekenhuis afgevoerd, en zal nu enkele dagen een nekkraag moeten dragen, en heb gelukkig geen andere letsels. Ook de tegenpartij was niet gekwetst.
Ik denk dat m'n grootste geluk geweest is, dat de tegenpartij me vol trof op de linkervleugel, en niet in m'n portier.

M'n vriendin die ter plaatse bleef om m'n werkgever te verwittigen en de takeldiensten te laten komen, hoorde wel van de politie dat de verzekeringspapieren van die Nederlander vervallen waren, dus ik ben benieuwd wat dat nog gaat geven :-(
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: ook mijn maschien is kaputt :(
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 20 februari 2014 - 00:04:36 »
Ook voor jou veel sterkte.  Zonde van je auto, maar gelukkig zijn er geen gekwetsten.  Auto's rollen er elke dag nieuwe van de band.  Mensen daarentegen ....
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: ook mijn maschien is kaputt :(
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 20 februari 2014 - 12:56:16 »
Vooreerst wens ik jou van harte algehele beterschap toe, Olivier.

Draag die nekkraag niet langer dan een paar dagen. Recentere opvattingen daaromtrent gaan ervan uit dat hij meer kwaad dan goed doet, omdat je spieren erdoor verzwakken. Zorg voor goede kinesitherapie en let erop dat die klachten volledig verdwijnen. Onderteken intussen vooraal geen verklaring om het dossier al af te sluiten.

Het is inderdaad een meevaller geweest dat die takelwagen jouw auto niet ter hoogte van jouw portier getroffen heeft. Maar ik neem aan dat je de auto door een andere takelwagen hebt laten afvoeren?

Maak je geen zorgen over de verzekering van de tegenpartij. Daarvoor is er het Motorwaarborgfonds, en al zeker als het een voertuig betreft dat ingeschreven is in het buitenland. Als Leslie het goed begrepen heeft op Facebook, ging het trouwens om jouw bedrijfswagen?

De tachograaf van de aanrijdende takelwagen zal uitsluitsel brengen over zijn al dan niet aangepaste snelheid.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline os2lover

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 497
  • Geslacht: Man
    • BASM
Re: ook mijn maschien is kaputt :(
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 20 februari 2014 - 14:08:18 »
Het gaat inderdaad om m'n firmawagen (Ford Fiesta 1.5 TDci Titanium).

Intussen is gebleken dat de verzekering wel in orde was, maar dat de aangepaste papieren nog niet in het voertuig aanwezig waren.
Gezien de takelwagen zelf ook getakeld moest worden, was er daar geen sprake van, al zou ik het ook nooit gewild hebben. De leasingmaatschappij van mijn voertuig werkt trouwens samen met enkele takelbedrijven, en zij hebben dus ook het takelen geregeld, net zoals ze geregeld hebben, dat ik vanaf vandaag opnieuw juist hetzelfde type wagen bezit

In verband met m'n nekkraag: de dokter zei: permanent aanhouden tot vrijdagmorgen, dan nog twee dagen enkel 's nachts, en dan terug op controle.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: ook mijn maschien is kaputt :(
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 20 februari 2014 - 14:42:21 »
In verband met m'n nekkraag: de dokter zei: permanent aanhouden tot vrijdagmorgen, dan nog twee dagen enkel 's nachts, en dan terug op controle.

Toen we van België kwamen, hebben wij hier meermaals van een geneesheer moeten horen: "Ja, dat deden wij hier ook tot 50 jaar geleden, maar sindsdien niet meer".

Mijn moeder is hier 3 keren naar de kinesist geweest. Het goede nieuws: ze voelde zich er veel beter mee dan met haar Belgische kinesist. Het slechte nieuws: de kinesist zei dan zijn Belgische collega volledig verkeerd bezig is en haar toestand alleen maar verergert.

Ik heb na mijn ongeval ongeveer twee uur een halskraag moeten dragen, tot in het ziekenhuis vastgesteld was dat er geen wervels en zenuwbanen gekwetst waren. Dan moest hij uit.

Ik ga mij beperken tot één site, maar je kunt er onder google.de met "Unfall Halskragen" veel meer vinden.

http://www.spiegel.de/wissenschaft/mensch/der-spiegel-schaedliche-halskrausen-nach-verkehrsunfaellen-a-107153.html

Citaat
Doch die Stabilisierungshilfen ("Zervikalstützen") sind nicht nur warm und lästig: Nach neuen Studien können sie sogar den Heilungsprozess behindern. Der Essener Neurologe Matthias Keidel beispielsweise hat herausgefunden, dass Unfallopfer von den Haltehilfen der Ärzte kaum profitieren: Die Kopf- und Nackenschmerzen verschwinden im Mittel nach drei Wochen, und zwar unabhängig davon, ob die Patienten eine Halskrause getragen haben oder nicht.

Nach einer Untersuchung norwegischer Mediziner von der Universität in Trondheim schaden die Halskrausen sogar: Schleudertrauma-Opfer, die von den Ärzten weder krankgeschrieben worden waren noch eine Halskrause getragen hatten, klagten nach einem halben Jahr seltener über Schmerzen oder einen steifen Nacken als jene Leidensgenossen, denen die Mediziner einen Halteapparat verpasst hatten.

Der Grund für den zweifelhaften Nutzen des Büßerkragens: Schon nach spätestens zwei Tagen ununterbrochenen Tragens bildet sich unter ihm die Muskelmasse zurück. Die nicht mehr trainierten Hals- und Nackenmuskeln werden schwach. Streifen Unfallopfer die Kunststoffhilfen erst nach mehreren Wochen wieder ab, ist der natürliche Halteapparat mit dem rund vier Kilogramm schweren Kopf überfordert. Die vermeintlich Genesenen leiden in der Folge erst recht unter Kopf- und Muskelschmerzen.

Statt zur Immobilisierung raten die Mediziner deshalb neuerdings zur schnellen, wenn auch sanften Belastung. Die Patienten sollten nach dem Unfall so früh wie möglich ins Alltags- und Berufsleben zurückkehren. Gegen Beschwerden helfen in der Frühphase schmerzlindernde und entzündungshemmende Medikamente.

Auch Krankengymnastik und Massagen sollten so früh wie möglich begonnen werden, um den Teufelskreis aus Schonhaltung, Verspannung und Muskelschwäche zu verhindern. Voraussetzung allerdings: Wirbel und Nervenstränge dürfen durch den Nackenschlag nicht verletzt worden sein.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: ook mijn maschien is kaputt :(
« Reactie #5 Gepost op: donderdag 20 februari 2014 - 16:30:19 »
It runs in the family ...  :o
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: ook mijn maschien is kaputt :(
« Reactie #6 Gepost op: donderdag 20 februari 2014 - 17:24:27 »
In 99 zwaar ongeval gehad met de Civic, 4 keer rond zijn as en op een huis door uit te wijken voor ene dat op mijn rijvak kwam in een S-bocht, whiplash, geen nekkraag wel 10 beurten bij de kinesiste hier in het dorp, na 4-5 beurten was de pijn al weg.

Spoedig herstel Olivier.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Paprieka

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 292
Re: ook mijn maschien is kaputt :(
« Reactie #7 Gepost op: maandag 24 februari 2014 - 10:43:37 »
Ai, jullie proberen toch niet dit te bewijzen?
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/1799547/2014/02/24/Hoe-is-het-met-uw-kennis-van-het-verkeersreglement-gesteld.dhtml

Citaat
uit dezelfde studie bleek dat wie een grotere kennis over het verkeersreglement had, vaker betrokken was in ongevallen.

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: ook mijn maschien is kaputt :(
« Reactie #8 Gepost op: maandag 24 februari 2014 - 20:46:19 »
Het beste voor jou Olivier. Machine kaputt is immer Scheiße. Maar als je niet of licht gekwetst bent, kan je weer verder.
Groetjes aan je vrouwtje.

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: ook mijn maschien is kaputt :(
« Reactie #9 Gepost op: maandag 24 februari 2014 - 21:34:45 »
Ai, jullie proberen toch niet dit te bewijzen?
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/1799547/2014/02/24/Hoe-is-het-met-uw-kennis-van-het-verkeersreglement-gesteld.dhtml

Citaat
uit dezelfde studie bleek dat wie een grotere kennis over het verkeersreglement had, vaker betrokken was in ongevallen.

Die prutsers van de VSV zijn er in geslaagd een voorrangssituatie met voorrangsweg uit te leggen als 12.4bis !
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: ook mijn maschien is kaputt :(
« Reactie #10 Gepost op: donderdag 27 februari 2014 - 02:04:52 »
Sterkte.

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: ook mijn maschien is kaputt :(
« Reactie #11 Gepost op: maandag 24 maart 2014 - 20:42:34 »
Halskraag nooit permanent aanhouden, mijn vrouw kreeg ook de raad -ook in de eerste 2 dagen- de kraag regelmatig langer en langer af te doen om de halsspieren regelmatig zo snel mogelijk meer belasting-doorbloeding te gunnen zeker bij rechtzittende rechtstaande houding. Als men dan in een zetel naar achterleunt (TV kijken bvb) kan men de hals wat laten rusten en ontspannen met halskraag, maar nooit te lang. Na 2 dagen best halskraag niet meer gebruiken. Warmte voor geforceerde spieren is eigenlijk zeer slecht de eerste uren, dat weet iedereen die al sportkwetsuren heeft gehad, of overbelaste spieren.
http://www.ironsport.de/Muskelverletzungen.htm

Staat hier ~ beschreven: (vervolg van post Jozef)
Citaat
Nach einer Untersuchung norwegischer Mediziner von der Universität in Trondheim schaden die Halskrausen sogar: Schleudertrauma-Opfer, die von den Ärzten weder krankgeschrieben worden waren noch eine Halskrause getragen hatten, klagten nach einem halben Jahr seltener über Schmerzen oder einen steifen Nacken als jene Leidensgenossen, denen die Mediziner einen Halteapparat verpasst hatten.

Der Grund für den zweifelhaften Nutzen des Büßerkragens: Schon nach spätestens zwei Tagen ununterbrochenen Tragens bildet sich unter ihm die Muskelmasse zurück. Die nicht mehr trainierten Hals- und Nackenmuskeln werden schwach. Streifen Unfallopfer die Kunststoffhilfen erst nach mehreren Wochen wieder ab, ist der natürliche Halteapparat mit dem rund vier Kilogramm schweren Kopf überfordert. Die vermeintlich Genesenen leiden in der Folge erst recht unter Kopf- und Muskelschmerzen.

Statt zur Immobilisierung raten die Mediziner deshalb neuerdings zur schnellen, wenn auch sanften Belastung. Die Patienten sollten nach dem Unfall so früh wie möglich ins Alltags- und Berufsleben zurückkehren. Gegen Beschwerden helfen in der Frühphase schmerzlindernde und entzündungshemmende Medikamente.

Auch Krankengymnastik und Massagen sollten so früh wie möglich begonnen werden, um den Teufelskreis aus Schonhaltung, Verspannung und Muskelschwäche zu verhindern. Voraussetzung allerdings: Wirbel und Nervenstränge dürfen durch den Nackenschlag nicht verletzt worden sein.

In neun von zehn Fällen verschwinden die Beschwerden bei dieser zurückhaltenden Behandlung nach drei bis spätestens sechs Wochen. Vor allem junge Unfallopfer erholen sich von den Beschleunigungsverletzungen rasch.

« Laatst bewerkt op: maandag 24 maart 2014 - 20:58:18 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I