Paprieka, je mag gerust in de war zijn hoor. De Vlaamse wegbeheerder creeert alleen maar verwarring.
Een dwarsmarkering verwarren met een langsrichting markering, hoe durven ze. Het is logisch dat je niet meer weet wie voorrang heeft.
Volgens mij kan de voorrang die je reeds hebt niet worden afgenomen door een slecht geplaatste wegmarkering maar ik vind daarover geen enkele uitspraak. Zoals een fietsoversteekplaats over een kruispunt in de langsrichting van een voorrangsweg of zoals jij schrijft bij voorrang van rechts.
Bij ongeval de wegbeheerder aanklagen voor misleiding van de weggebruiker.
Het MB van 1976 maw de plaastingsvoorwaarden voor verkeerstekens bepaalt :
18.4. Markeringen van oversteekplaatsen voor fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen.
De afstand tussen de twee onderbroken strepen is ten minste 1,00 m overeenkomstig plaat 6 van bijlage 4 tot dit besluit.
Deze tussenruimte kan evenwel teruggebracht worden tot ten minste 0,80 m indien het fietspad met éénrichtingsverkeer is.
Deze onderbroken strepen worden gevormd door vierkanten of parallellogrammen met als zijde ongeveer 0,50 m en met een tussenafstand van ongeveer 0,50 m.
De dwarsmarkering moet aangebracht worden wanneer fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen de rijbaan moeten oversteken buiten het kruispunt of de rotonde.
Zij mag niet aangebracht worden op het kruispunt of de rotonde wanneer de fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen dezelfde voorrangsregels moeten naleven als de andere bestuurders.
De ondergeschiktheid aan het verkeer op de openbare weg die wordt overgestoken mag verduidelijkt worden door de verkeersborden B1 of B5.