Auteur Topic: buren remmen snelheidsduivels  (gelezen 2906 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

VC

  • Gast
Re: buren remmen snelheidsduivels
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 06 maart 2014 - 19:28:37 »
Nu te hopen dat er geen woningbrand uitbreekt in de omgeving, want voor een ladderwagen zou het wel eens "nipt" kunnen zijn!

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: buren remmen snelheidsduivels
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 06 maart 2014 - 20:00:42 »
Ja plezant als ik met de opligger moet passeren, bellen en laten afslepen dan maar?
Eerst ff het straat helemaal dicht zetten natuurlijk....
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: buren remmen snelheidsduivels
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 06 maart 2014 - 20:37:14 »
Ja plezant als ik met de opligger moet passeren, bellen en laten afslepen dan maar?
Eerst ff het straat helemaal dicht zetten natuurlijk....
Oplegger er achter, trekker er voor.
Kunnen ze zelf evenmin weg ...

Uiteraard is dit bewust hinderlijk parkeren ... en bijgevolg verboden .

Artikel 24. Stilstaan- en parkeerverbod

Het is verboden een voertuig te laten stilstaan of te laten parkeren op elke plaats waar het duidelijk een gevaar zou kunnen betekenen voor de andere weggebruikers of waar het hun onnodig zou kunnen hinderen,
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: buren remmen snelheidsduivels
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 06 maart 2014 - 21:59:59 »
Het verkeer hinderen, het gevaar voor ongevallen verhogen, de hulpdiensten hinderen waar mensenlevens kunnen van afhangen... en dergelijk illegaal en immoreel gedrag wordt dan ook nog aangemoedigd door de gemeente. Klasse!
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: buren remmen snelheidsduivels
« Reactie #5 Gepost op: donderdag 06 maart 2014 - 22:29:29 »

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: buren remmen snelheidsduivels
« Reactie #6 Gepost op: donderdag 06 maart 2014 - 22:45:55 »
Ik begrijp die mensen wel ergens, hier is het net zo in mijn straat alleen zijn de meeste bewoners van het lompe type, ze zetten hun wagen in overtreding op de verhoogde berm omdat ze bang zijn dat zo'n snelle tegen hun wagen gaat botsen, bijgevolg rijden die snelle nog sneller.
De straat is met geparkeerde wagens nog steeds +4m breed, men parkeert maar aan 1 zijde.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: buren remmen snelheidsduivels
« Reactie #7 Gepost op: vrijdag 07 maart 2014 - 07:46:27 »
Ik begrijp die mensen wel ergens,

Maar hun "oplossing" trekt op niks, sorry.  Hopelijk gaan ze er begrip opbrengen als de brandweer wat later arriveert als hun huis in de fik staat.  

En 't gaat dus over snelheid?  Doet mij altijd denken aan die buurtbewoners die van hun tak maakten op buurtvergaderingen "Er wordt hier te snel gereden, meneer.  En de polies doet niks meneer".  Tot de commissaris van de lokale politie het woord nam.  "Jawel, we doen wél iets.  Deze ochtend, hebben we snelheidscontroles gehouden in die buurt.  En er wordt inderdaad te snel gereden.  Hou jullie brievenbus maar in de gaten de komende dagen.  Sommigen onder jullie gaan weldra post van ons krijgen.".  

En toen werd 't natuurlijk stillekes .....
« Laatst bewerkt op: vrijdag 07 maart 2014 - 07:48:26 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: buren remmen snelheidsduivels
« Reactie #8 Gepost op: vrijdag 07 maart 2014 - 14:21:37 »
ik heb zo'n vriend, die niet liever zou hebben dat het in zijn straat zone 30 is, kwestie van de veiligheid voor zijn kinderen te verhogen
ik ben wel de tel kwijt hoe dikwijls ik al heb moeten horen dat hij geflitst werd in een ander zijn zone 30 :D
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: buren remmen snelheidsduivels
« Reactie #9 Gepost op: vrijdag 07 maart 2014 - 19:30:44 »
En 't gaat dus over snelheid?  Doet mij altijd denken aan die buurtbewoners die van hun tak maakten op buurtvergaderingen "Er wordt hier te snel gereden, meneer.  En de polies doet niks meneer".  Tot de commissaris van de lokale politie het woord nam.  "Jawel, we doen wél iets.  Deze ochtend, hebben we snelheidscontroles gehouden in die buurt.  En er wordt inderdaad te snel gereden.  Hou jullie brievenbus maar in de gaten de komende dagen.  Sommigen onder jullie gaan weldra post van ons krijgen.".  

In Berlaar zijn ze zo ooit eens gaan zien wie er te snel reed ... dat bleken grotendeels de locals te zijn dus.  ;D

Eigen straat uit, en gassen maar !
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: buren remmen snelheidsduivels
« Reactie #10 Gepost op: zondag 09 maart 2014 - 22:56:29 »
ik heb zo'n vriend, die niet liever zou hebben dat het in zijn straat zone 30 is, kwestie van de veiligheid voor zijn kinderen te verhogen
ik ben wel de tel kwijt hoe dikwijls ik al heb moeten horen dat hij geflitst werd in een ander zijn zone 30 :D

Geflitst in een zone 30? Nog nooit gehoord...

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: buren remmen snelheidsduivels
« Reactie #11 Gepost op: maandag 10 maart 2014 - 12:40:49 »
Geflitst in een zone 30? Nog nooit gehoord...

Niet opgeven, Walter, blijven door zones 30 razen, dan lukt het ooit wel eens...  :D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: buren remmen snelheidsduivels
« Reactie #12 Gepost op: maandag 10 maart 2014 - 15:29:56 »
Niet opgeven, Walter, blijven door zones 30 razen, dan lukt het ooit wel eens...  :D

Ik denk dat ik op het verkeerde forum zit... ;D ;D ;D

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: buren remmen snelheidsduivels
« Reactie #13 Gepost op: dinsdag 11 maart 2014 - 00:51:22 »
Geflitst in een zone 30? Nog nooit gehoord...
Op een paar locaties aan scholen staan ze hier anders (soms) wel eens
Hier en daar staat er een flitspaal in zone 30
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: buren remmen snelheidsduivels
« Reactie #14 Gepost op: dinsdag 11 maart 2014 - 10:49:32 »
Geflitst in een zone 30? Nog nooit gehoord...
Op een paar locaties aan scholen staan ze hier anders (soms) wel eens
Hier en daar staat er een flitspaal in zone 30

In Hove weet ik er zo een heel aantal staan. Keiharde repressie om hun idiote zone 30 af te dwingen.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519