Auteur Topic: grellig: ongeval met auto, 7 doden  (gelezen 4936 keer)

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
grellig: ongeval met auto, 7 doden
« Gepost op: zaterdag 08 maart 2014 - 09:07:24 »
Wagen knalt achterop een vrachtwagen, wordt weggekatapulteerd en vliegt in brand.  Uiteindelijk sterven er 7 inzittenden.

 >>> klik


 :o
« Laatst bewerkt op: zaterdag 08 maart 2014 - 09:15:09 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: grellig: ongeval met auto, 7 doden
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 08 maart 2014 - 11:07:24 »
Lijkt me geen auto waar je legaal met 7 kan inzitten ...

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: grellig: ongeval met auto, 7 doden
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 08 maart 2014 - 13:14:38 »
BMW heeft modellen met 7 zitplaatsen.
Jonge chauffeur, 19 wordt gezegd.
Intriest.

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: grellig: ongeval met auto, 7 doden
« Reactie #3 Gepost op: zaterdag 08 maart 2014 - 13:43:35 »
BMW heeft modellen met 7 zitplaatsen.
Ja, dat zal best, maar niet deze, denk ik.  Kijk maar naar de openstaande kofferbak.  Het is geen X5 of zo

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: grellig: ongeval met auto, 7 doden
« Reactie #4 Gepost op: zaterdag 08 maart 2014 - 15:37:01 »
>>> klik  en  >>> klik  en  >>> klik  en  >>> klik

En ook Danny Smagghe van Touring, komt zich moeien:

>>> klik

uit het artikel:

Citaat
‘Het is wettelijk verboden om met zeven in een gewone personenauto te zitten', zegt Danny Smagghe van Touring..

Niet als je over 7 zitplaatsen met veiligheidsgordel beschikt, m'n beste.  Gelukkig corrigeert hij zich even verderop in het artikel:

Citaat
'Dit zal problemen geven bij het onderzoek en de verdere afhandeling van het dodelijke verkeersongeval op de E314 in Zonhoven. De verzekeringsexpertise zal dus zeker nog heel wat tijd in beslag nemen. Er moet onder meer bekeken worden wie waar in het voertuig zat. Een auto mag niet meer inzittenden tellen dan het aantal zitplaatsen met een veiligheidsgordel’, aldus Smagghe.

Helaas, heeft de braven burger vaak enkel de zin uit de eerste quote gelezen (en vooral: onthouden).
« Laatst bewerkt op: zaterdag 08 maart 2014 - 15:55:10 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: grellig: ongeval met auto, 7 doden
« Reactie #5 Gepost op: zaterdag 08 maart 2014 - 17:00:07 »
Ja, dat zal best, maar niet deze, denk ik.  Kijk maar naar de openstaande kofferbak.  Het is geen X5 of zo
Lijkt me een 3 reeks vorig model ?
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: grellig: ongeval met auto, 7 doden
« Reactie #6 Gepost op: zaterdag 08 maart 2014 - 18:30:04 »
Ja, dat zal best, maar niet deze, denk ik.  Kijk maar naar de openstaande kofferbak.  Het is geen X5 of zo
Lijkt me een 3 reeks vorig model ?


Lijkt me ook een 3-BMW in deze post#:  http://forum.christophoros.be/index.php/topic,4188.msg47791.html#msg47791 met foto.
staat een crashtest van een 3-BMW aan 64 kmh, en foto´s van een BMW-5 wrak ook aan 64 kmh frontaal (wel op laag obstakel).

(# in elk geval waren minstens 2 passagiers niet aangegordeld, vandaar dat andere topic #)
« Laatst bewerkt op: zaterdag 08 maart 2014 - 18:32:37 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: grellig: ongeval met auto, 7 doden
« Reactie #7 Gepost op: zaterdag 08 maart 2014 - 21:31:22 »
>>> klik  en  >>> klik  en  >>> klik  en  >>> klik

En ook Danny Smagghe van Touring, komt zich moeien:

>>> klik

uit het artikel:

Citaat
‘Het is wettelijk verboden om met zeven in een gewone personenauto te zitten', zegt Danny Smagghe van Touring..

Niet als je over 7 zitplaatsen met veiligheidsgordel beschikt, m'n beste.  Gelukkig corrigeert hij zich even verderop in het artikel:

Citaat
'Dit zal problemen geven bij het onderzoek en de verdere afhandeling van het dodelijke verkeersongeval op de E314 in Zonhoven. De verzekeringsexpertise zal dus zeker nog heel wat tijd in beslag nemen. Er moet onder meer bekeken worden wie waar in het voertuig zat. Een auto mag niet meer inzittenden tellen dan het aantal zitplaatsen met een veiligheidsgordel’, aldus Smagghe.

Helaas, heeft de braven burger vaak enkel de zin uit de eerste quote gelezen (en vooral: onthouden).

En hij moet dan ook als 7 zitter ingeschreven-gekeurd zijn.
Mijn C8 kan ik zo inschrijven doch is hij als 5 zitter ingeschreven omdat ik de laatste stoelen er niet in heb.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: grellig: ongeval met auto, 7 doden
« Reactie #8 Gepost op: zondag 09 maart 2014 - 09:34:27 »
Met twee vooraan.  Vier op de achterbank (waar ik denk, dat er maar drie veiligheidsgordels zijn).  En eentje, zat blijkbaar gewoon in de koffer.

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=dmf20140308_01015479&utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=nieuwsblad&utm_content=article&utm_campaign=seeding
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: grellig: ongeval met auto, 7 doden
« Reactie #9 Gepost op: zondag 09 maart 2014 - 09:36:16 »
Het enige wat ik mij nog afvraag, is of omstaanders mss niet de kans zouden hebben gehad om  (enkele van) de inzittenden uit dat voertuig proberen te halen, ipv te proberen een beginnende brand te blussen.  Ik weet niet of het mogelijk zou zijn geweest, en ja: van achter m'n bureautje heb ik natuurlijk makkelijk praten.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: grellig: ongeval met auto, 7 doden
« Reactie #10 Gepost op: zondag 09 maart 2014 - 13:11:50 »
Het enige wat ik mij nog afvraag, is of omstaanders mss niet de kans zouden hebben gehad om  (enkele van) de inzittenden uit dat voertuig proberen te halen, ipv te proberen een beginnende brand te blussen.  Ik weet niet of het mogelijk zou zijn geweest, en ja: van achter m'n bureautje heb ik natuurlijk makkelijk praten.

Ik stel ook hier in Bayern vast dat zelfs de hulpdiensten er vrijwel nooit in slagen om een inzittende uit een brandende personenwagen te halen. Ten slotte komt de eigen veiligheid uiteraard altijd op de eerste plaats.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: grellig: ongeval met auto, 7 doden
« Reactie #11 Gepost op: zondag 09 maart 2014 - 13:14:25 »
En eentje, zat blijkbaar gewoon in de koffer.

Het toont aan dat het wel degelijk om roekeloze gasten ging.

Helaas zijn hun nabestaanden de ergste slachtoffers.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: grellig: ongeval met auto, 7 doden
« Reactie #12 Gepost op: zondag 09 maart 2014 - 14:02:25 »
Het enige wat ik mij nog afvraag, is of omstaanders mss niet de kans zouden hebben gehad om  (enkele van) de inzittenden uit dat voertuig proberen te halen, ipv te proberen een beginnende brand te blussen.  Ik weet niet of het mogelijk zou zijn geweest, en ja: van achter m'n bureautje heb ik natuurlijk makkelijk praten.
Hangt er van af waarmee.

Met die totaal zinloze 1kg rommel begin ik niet eens te blussen. (*)

Met een 9kg poederblusser van een vrachtwagen kan je wel iets uitkrijgen - als je weet wat er mee aan te vangen.
De meeste mensen hebben daar echter geen ervaring mee.


(*) De mijne ligt niet eens in de auto.
VW voorziet er geen plaats voor , en de dealer mag ze niet meer vastboren in het chassis ... roestgarantie.
En permanent los in de passagiersruimte is wat mij betreft een no-go.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: grellig: ongeval met auto, 7 doden
« Reactie #13 Gepost op: zondag 09 maart 2014 - 14:23:35 »
Ik stel ook hier in Bayern vast dat zelfs de hulpdiensten er vrijwel nooit in slagen om een inzittende uit een brandende personenwagen te halen. Ten slotte komt de eigen veiligheid uiteraard altijd op de eerste plaats.
Tegen de tijd dat die (kunnen) aankomen, is het daar normaal gesproken ook gewoon te laat voor.
Je hebt bij een beginnende (auto)brand een paar minuten, daarna heb je een snel verder ontwikkelende brand en is het over & out.

Zoals bij elke brand : asap blussen, terwijl het nog een klein brandje is.
Dat is ook het enige moment dat je met zo'n 1kg blusprul iets gaat uitspoken.


Op dat soort momenten moet je hopen dat je mensen tegenkomt die onmiddellijk handelen - en daar valt filmen met de smartphone niet onder ...
Die gaan 's nachts op de snelweg niet dik gezaaid zijn.


Wegblijven bij de banden als die nabij de brandhaard zitten.
Uitkijken voor lekkende brandstof - niet gaan in staan bvb.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: grellig: ongeval met auto, 7 doden
« Reactie #14 Gepost op: zondag 09 maart 2014 - 21:04:45 »
Dat van die persoon in de koffer zou een vals gerucht zijn (wat ´kranten´ opgepikt hebben).

Hier een bevestiging (was ook in het nieuws)
Citaat
http://www.knack.be/nieuws/belgie/7-doden-bij-ongeval-e314-4-jongens-en-3-meisjes-tussen-15-en-23-zevende-jongere-stierf-op-vloerpla/article-normal-132715.html

De jongeren zaten met zeven in de BMW terwijl wettelijk niet meer dan vijf inzittenden toegelaten zijn. Volgens Het Nieuwsblad stierf één van de slachtoffers achterin op de vloerplank tussen de benen van zijn vrienden. Dat moet blijken uit een verslag. Het duurde een hele tijd voor het zevende slachtoffer teruggevonden werd in het wrak. Er zat niemand in de koffer zoals eerder gemeld.
« Laatst bewerkt op: zondag 09 maart 2014 - 21:11:13 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I