Auteur Topic: Rijbewijs halen zal langer duren  (gelezen 2593 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Rijbewijs halen zal langer duren
« Gepost op: zaterdag 07 december 2013 - 13:35:12 »
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline e49Memling

• Meer dan expert
Re: Rijbewijs halen zal langer duren
« Reactie #1 Gepost op: zondag 08 december 2013 - 16:41:55 »
Geen psycholoog die je mentale bekwaamheid om een voertuig te besturen probeert te achterhalen?

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #2 Gepost op: zondag 08 december 2013 - 22:12:55 »
Geen psycholoog die je mentale bekwaamheid om een voertuig te besturen probeert te achterhalen?

Die verschijnt pas later ten tonele, als je eerst al een keer of zeven met 2 promille enkele mensen omvergereden en vluchtmisdrijf gepleegd hebt, en opnieuw een rijbewijs wil bekomen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #3 Gepost op: maandag 09 december 2013 - 00:31:19 »
Zo ken ik er ene, man heeft een serieus probleem.
Hij heeft het geprobeerd, was op de goede weg maar geraakte niet door de testen.
Is nu weer slechter met hem maar hij krijgt zijn rijbewijs binnenkort wel zo terug, heeft dan een bepaalde termijn doorlopen en dan hoeft die test weer niet.
Gelukkig hoor ik hem wel zeggen dat hij het niet meer hoeft.....
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 06 maart 2014 - 17:14:45 »
En de "misbruikers" die door Wathelet plots gestraft zijn omdat ze om welke reden dan ook geen rijbewijs behaalden binnen de geldigheidsperiode van hun voorlopig rijbewijs B, zullen daar zeker zeer blij mee zijn ...

http://www.gratisrijbewijsonline-forum.be/viewtopic.php?f=8&t=17433#p84390
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Stefto

• Expert
« Reactie #5 Gepost op: vrijdag 14 maart 2014 - 21:08:54 »
En de "misbruikers" die door Wathelet ...
Ja, altijd leuk om te vernemen hoe onze overheid over ons denkt.

Citaat
... plots gestraft zijn omdat ze om welke reden dan ook geen rijbewijs behaalden binnen de geldigheidsperiode van hun voorlopig rijbewijs B...
Is inderdaad erg jammer als er bijzondere omstandigheden in het spel zijn. Is Wathelet daarom ook een "misbruiker"? Verder moet iedereen zich schikken naar de (soms plotse) veranderingen in de wetgeving.
Het is misschien ook niet echt een straf om lichtjes naar een rijschool gedwongen te worden. Meestal kunnen de "slachtoffers" daar nog wel wat leren.

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #6 Gepost op: zaterdag 15 maart 2014 - 05:34:42 »
Is inderdaad erg jammer als er bijzondere omstandigheden in het spel zijn. Is Wathelet daarom ook een "misbruiker"? Verder moet iedereen zich schikken naar de (soms plotse) veranderingen in de wetgeving.
Het is misschien ook niet echt een straf om lichtjes naar een rijschool gedwongen te worden. Meestal kunnen de "slachtoffers" daar nog wel wat leren.

De wetgever, onder Renaat-het Land-Uit, heeft bepaalde achterpoortjes -bewust of niet- opengelaten.  Zo kon iemand, mits hij tijdig omschakelde 18+36 maanden (zowat een kleine 4,5 jaar dus)  rondtoeren met een voorlopig rijbewijs, zonder ooit praktijkexamen te hebben afgelegd.

Dat er dan kandidaten dus een uitstellertjes-gedrag gingen vertonen, was daar een spijtig gevolg van.  Dat men daar paal en perk aan heeft willen stelle, ok da's niet slecht. 

Maar dat men dan van het ene moment op het andere, en zonder overgangsmaatregel er een heel aantal die al houder waren van een vrb met de rug tegen de muur gezet heeft, is er volgens mij ferm over.  Zij krijgen nu ineens de keuze: ofwel verplicht rijschool, ofwel minstens 3 jaar wachten.

Dat lijkt me niet erg fair.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

• Meer dan expert
« Reactie #7 Gepost op: zondag 16 maart 2014 - 11:30:03 »
Als ze (vinden dat ze) het kunnen betalen.
Indien niet, komt er ook geen rijschool aan te pas.
En goed mogelijk, ook geen rijbewijs ...
Weg Wanbeheer.be

Offline Inazuma

• Meer dan expert
« Reactie #8 Gepost op: zondag 16 maart 2014 - 11:34:21 »
Maar dat men dan van het ene moment op het andere, en zonder overgangsmaatregel er een heel aantal die al houder waren van een vrb met de rug tegen de muur gezet heeft, is er volgens mij ferm over. 
Vooral omdat ze niet "weg" konden uit de bestaande regeling.
Je kon immers niet "even" een ander voorlopig rijbewijs B halen onder de vorige regeling als het bestaande nog geldig was.

Weg Wanbeheer.be