Auteur Topic: Nu ook max. 30 bij F99a, F99b, F99c  (gelezen 4463 keer)

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Nu ook max. 30 bij F99a, F99b, F99c
« Gepost op: zondag 23 maart 2014 - 08:55:05 »
Blijkbaar sinds 21 maart ook max 30 km/u bij wegen:

Bron: >>> KB van 29 januari 2014, BS 21 maart 2014

Voor wie niet graag blijft zoeken: zie bladzijde 22757
« Laatst bewerkt op: zondag 23 maart 2014 - 09:10:27 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

• Meer dan expert
Re: Nu ook max. 30 bij F99a, F99b, F99c
« Reactie #1 Gepost op: zondag 23 maart 2014 - 10:10:48 »
Waarom doen ze niets nuttigs met ons geld?
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 25 maart 2014 - 11:21:45 »
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/videozone/programmas/reyerslaat/EP_140324_reyers%2Blaat?video=1.1919664

Met over en weer domme argumenten.

1) "Het is een middel om sluipverkeer te weren".  Duh!  Dus traagrijdend sluipverkeer, ontspringt vrolijk de dans ?  Was af en toe een controle van bestuurders die daar passeren, op het feit of ze daartoe gerechtigd zijn dan te simpel ?
2) "Als fietser ben je galant tav breed lopende voetgangers".
==> Meneer Noels, dat geloof je nu toch zélf niet?  De individuele wielertoerist mss, ja.  Maar als er zo'n bende randdebielen komt aangestoven ... zelden of nooit zijn die Cancellera-wannabees galant.  Integendeel: vaak totaal opgefokt en mekaar extra ophitsend, ja.
OEPZAAI, OAT DE WEG LOEMPE ! en meer van dat fraais.
« Laatst bewerkt op: dinsdag 25 maart 2014 - 11:24:12 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 25 maart 2014 - 15:40:25 »
 ;D  het fietskot is plots te klein daar het redelijk veel wegen kan betreffen. (itt woonerf, 20 kmh)

snelheidsmetertje en fietsplaat ? ;D
Citaat
http://www.wn.de/Archiv/2011/06/Buerokratie-oder-Hilfe-Muensters-Polizei-diskutiert-Nummernschilder-fuer-Fahrraeder
Di., 14.06.2011
Bürokratie oder Hilfe?

Münsters Polizei diskutiert Nummernschilder für Fahrräder

Münster - Ein Radfahrer fährt eine Mutter mit ihrem Kind an - und flüchtet unerkannt. Elektroräder heizen durch Spielstraßen, obwohl dort nur Schritttempo erlaubt ist - und so weiter.

Angesichts solcher tagtäglichen Verstöße auf den Straßen dieser Stadt könnte eine Debatte um Nummernschilder an Fahrrädern von Münster aus erneut an Fahrt gewinnen. Allerdings ist die münsterische Polizei in dieser Frage durchaus gespalten, wie die Standpunkte von Polizeipräsident Hubert Wimber und Udo Weiss, Chef der Verkehrspolizei, offenbaren.

Denn während sich Letzterer wegen der Vielzahl von Leezen-Rowdys und Verkehrsverstößen offen für eine Kennzeichenpflicht für Zweiräder ausspricht, bremst sein oberster Dienstherr diesen Vorschlag aus - und ärgert sich darüber, dass ihm ein deutsches Nachrichtenmagazin jetzt bundesweit anderes zugeschrieben hat.

Google: Kennzeichenpflicht für Zweiräder?

Velovignette in Zwitserland en Liechtenstein sinds 1990, per 1.1.2012 afgeschaft (was verplichte verzekering BA)
http://de.wikipedia.org/wiki/Velovignette
« Laatst bewerkt op: dinsdag 25 maart 2014 - 15:54:00 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #4 Gepost op: dinsdag 25 maart 2014 - 16:37:16 »
Die fietsplaten hebben ook in België bestaan, ze zijn ergens midden jaren '80 afgeschaft als ik me niet vergis. Ik weet nog dat ik begin jaren '80 zo'n taksplaat moest gaan kopen bij de veldwachter in het dorp. Ik reed toen elke dag het trajet Pulle - Herentals en terug met de fiets. Je kon er zeker van zijn dat de politie op de belangrijkste toegangswegen tot Herentals controle deed op deze platen. Ik heb nog zo'n controle meegemaakt bij het binnenrijden van Herentals.

Ik vraag me nog steeds af hoe ze de 30 km/u gaan handhaven. Een snelheidsmeter is immers niet verplicht op een fiets! Hoe weet je dat je een overtreding begaat?

Het is weer een staaltje van de belachelijke overreglementering die als maar erger wordt in Belziek.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #5 Gepost op: dinsdag 25 maart 2014 - 17:27:51 »
Die fietsplaten hebben ook in België bestaan, ze zijn ergens midden jaren '80 afgeschaft als ik me niet vergis. Ik weet nog dat ik begin jaren '80 zo'n taksplaat moest gaan kopen bij de veldwachter in het dorp. Ik reed toen elke dag het trajet Pulle - Herentals en terug met de fiets. Je kon er zeker van zijn dat de politie op de belangrijkste toegangswegen tot Herentals controle deed op deze platen. Ik heb nog zo'n controle meegemaakt bij het binnenrijden van Herentals.
Ik "ouwe", heb nog redelijk lang met die taksplaatjes gereden (maar die foto hierboven zijn werkelijk nummerplaten).

Citaat
Ik vraag me nog steeds af hoe ze de 30 km/u gaan handhaven. Een snelheidsmeter is immers niet verplicht op een fiets! Hoe weet je dat je een overtreding begaat?

Is natuurlijk geen excuus, ze kunnen zich er eentje aanschaffen. Moto´s van vóór 1975 ingeschreven hadden ook geen snelheidsmeter verplicht, en die kunnen nu nog altijd rijden.
http://wegcode.be/wetteksten/secties/kb/kb-101074/559-art17
Auto´s vóór 1968 ook niet denk ik, want de wet is van maart 1968.
http://wegcode.be/wetteksten/secties/kb/tech/320-art43

Indien niet moeten ze maar schatten gelijk de autobestuurder die niet op zijn snelheidsmeter let en op gevoel rijdt.  ;D

Kan niet zo moeilijk zijn op de fiets aan die snelheid, zonder te kijken weet ik bvb op 5 kmh na hoeveel ik rij met de fiets (en de marge is 6 kmh  ;)).
Probeer dat maar eens met de auto.

Citaat
Het is weer een staaltje van de belachelijke overreglementering die als maar erger wordt in Belziek.
Idd, ik wacht nog op de C43 borden op de rotondes.  :D

In Wenen was er een "enquete" voor de invoering van een fietsnummerplaat, 57 % was ervoor.
http://www.oe24.at/oesterreich/chronik/wien/57-Prozent-fuer-Fahrrad-Kennzeichen/73103807

Vooral wegens vluchtmisdrijven na een ongeval (bvb met een voetganger) en algemene discipline voor de verkeersregels (voorrang, verkeerslichten negeren...)

Er zijn steeds meer voetgangerszones in de stad... die hangen vol camera´s maar "fietshooligans" blijven niet identificeerbaar, andere voertuigen wel.

Vlaamse steden kennen die problemen ook al vele jaren, alhoewel ze zelfs uitzonderlijk aangepast mogen fietsen maken ze er misbruik van:
Citaat
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=GPDJ3PS3
STAD WIL GEVAARLIJKE FIETSERS TOT INKEER BRENGEN
Te snel fietsen: 150 euro boete

ZATERDAG 15 OKTOBER 2005

GENT - Fietsers die door hun onaangepast rijgedrag voetgangers in het voetgangersgebied in gevaar brengen, riskeren voortaan een boete van 150 euro. De politie is niet van plan echte flitscontroles te houden, maar zal wel opvallend aanwezig zijn. ,,Wij houden geen klopjacht, wel willen we een ontradend effect creëren'', zegt de politie.

De stad kreeg de jongste tijd behoorlijk wat klachten van fietspiraten die hun collega's-zwakke weggebruikers in het voetgangersgebied hinderen. Op bepaalde plekken in het hart van Gent, aan de Kalandeberg of in de Koestraat bijvoorbeeld, scheren de tweewielers vaak met gevaarlijk hoge snelheid langs de rondslenterende voorbijgangers. In de meeste gevallen gaat het om studenten, soms ook om iets oudere personen. ...]

http://www.openvldgent.be/nl/Gemeenteraad-Gent/Vragen-en-tussenkomsten/569-Onaangepast-rijgedrag-fietsers-in-voetgangersgebied
« Laatst bewerkt op: dinsdag 25 maart 2014 - 18:05:01 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
« Reactie #6 Gepost op: dinsdag 25 maart 2014 - 21:37:04 »
;D  het fietskot is plots te klein daar het redelijk veel wegen kan betreffen. (itt woonerf, 20 kmh)

Zoveelste staaltje perfect overbodige wegcode-vervuiling, goedgekeurd door de voltallige Kamer ...
Om maar te zeggen hoe erg het gesteld is met de reglementitis in dit land.

Kon perfect geregeld worden op lokaal niveau door de opname van deze wegen in een aangepaste snelheidszone.
Er was geen probleem - er zijn amper van die wegen.
Er is enkel een probleem gecreëerd voor rappe fietsers en bromfietsers klasse B.
Maar daar hadden de verkeersgeniën op hun pluche stoeltje dus niet aan gedacht ... ze hadden er ook 50 van kunnen maken, of gewoon van afblijven.
Er is altijd nog Art 10 ...

Er was dus 0,0 noodzaak voor deze wetgeving.

En aangezien de flikken niet echt voorzien zijn om fietsers te flitsen zal ze alweer dode letter blijven ...

Hoera, weer wat zinloze brol bij in de wegcode

Sommigen denken echt dat ze hiermee de verkeersveiligheid in B gaan redden.

Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline sniper

• Meer dan expert
« Reactie #7 Gepost op: dinsdag 25 maart 2014 - 23:21:57 »
het is de fietsersbond zelf die dit gevraagd heeft
en nu klagen hun klanten

hoewel, ik denk dat de meeste wielerterroristen daar geen lid van zijn
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #8 Gepost op: woensdag 26 maart 2014 - 05:12:41 »
en nu klagen hun klanten

hoewel, ik denk dat de meeste wielerterroristen daar geen lid van zijn
Er zijn genoeg fietsenwinkels waar je korting krijgt als je lid bent van de  fietsbond, lidgeld is dan peanuts
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Inazuma

• Meer dan expert
« Reactie #9 Gepost op: woensdag 26 maart 2014 - 13:11:24 »
Waar heb je dat opgevangen ?

Volgens de Jef heeft 'm een gat in de wegcode gedicht ... eentje dat er niet was en als het al gedicht moest worden, perfect anders had gekund.

Om consequent te blijven, moet nu ook de bepaling van de betekenis van een C43 - alweer - aangepast worden ...
Weg Wanbeheer.be

Offline sniper

• Meer dan expert
« Reactie #10 Gepost op: woensdag 26 maart 2014 - 15:00:11 »
Waar heb je dat opgevangen ?
al een tijd geleden, toen de borden voor het eerst opdoken
de fietsersbond vond het goed dat nieuwe wegen voor hen voorbehouden werden, maar vonden dat de weinige andere voertuigen die er mochten rijden het dan ook aan aangepaste snelheid (lees traagheid) moesten doen
dat is toen een paar keer in het nieuws geweest en vergeten
nu met de verkiezingen in aantocht zal er wel iemand zijn die het nuttig vond dit uit te voeren
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #11 Gepost op: woensdag 26 maart 2014 - 15:43:09 »
Die borden bestaan toch al een tijdje.

Offline Inazuma

• Meer dan expert
« Reactie #12 Gepost op: donderdag 27 maart 2014 - 00:11:17 »
Die borden bestaan toch al een tijdje.
Bestaan wel.
Ergens staan ... amper.
Nochtans zijn ze bedoeld voor wegen die er al jàren liggen.
Zonder snelheidsbeperking, en zonder veel problemen.

De Jef heeft een non-probleem gezocht en gevonden om mee te scoren / in 't nieuws te komen, en de rest van het parlement is er stoemmelings mee ingetrapt.
« Laatst bewerkt op: donderdag 27 maart 2014 - 00:12:54 door Inazuma »
Weg Wanbeheer.be