Auteur Topic: Halfuur minder file als je pijlen op borden omdraait  (gelezen 6074 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Halfuur minder file als je pijlen op borden omdraait
« Reactie #15 Gepost op: donderdag 10 april 2014 - 10:30:00 »
Op de Antwerpse Ring, rijrichting Gent, zijn er al F15 's in die zin aangepast ....
Nog niet gemerkt dat het daar plots vlotter gaat anders .... ::)

Ik denk dat sommigen graag mirakeloplossingen willen zien waar er geen zijn.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Halfuur minder file als je pijlen op borden omdraait
« Reactie #16 Gepost op: donderdag 10 april 2014 - 10:57:18 »
Op de Antwerpse Ring, rijrichting Gent, zijn er al F15 's in die zin aangepast ....
Nog niet gemerkt dat het daar plots vlotter gaat anders .... ::)

Ik denk dat sommigen graag mirakeloplossingen willen zien waar er geen zijn.

Tja die angstige remtikkers zullen niet naar die pijlen kijken zeker ?
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Halfuur minder file als je pijlen op borden omdraait
« Reactie #17 Gepost op: donderdag 10 april 2014 - 11:47:41 »
Ondertussen gaat het richting NL totaal de verkeerde kant uit ...

Werken E19 blokkeren volledige ring van voor Merksem wegens manke (geografische) richting-geleiding per rijstrook.

Rijstrookwissels tot vlak voor splitsing E19/A12 zetten ook verkeer naar A12 vast.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Halfuur minder file als je pijlen op borden omdraait
« Reactie #18 Gepost op: donderdag 10 april 2014 - 16:33:20 »
Bijwijlen staat het verkeer op de A12 al vanaf de Tijsmanstunnel stil.  De splitsing thv Kleine Bareel, moet het zware verkeer rechts kiezen, ff een stukje richting de afrit naar de N1 Kapellen, om dan verder door weer de E19 richting NL op te kunnen.  De aanduiding is er erbarmelijk.  Ik zie veel buitenlandse chauffeurs daar -begrijpelijk- twijfelen van "Shit, ik moet de snelweg hier verlaten.  Damn, waar ga 'k uitkomen".  

En wat ze er tussen Kleine Bareel en Sint-Job van gemaakt hebben, is echt te gek voor woorden.  idd: Oneindig veel keer slalommen. Way te smalle rijstroken.  En aanwijzingsborden die wel érg dichtbij staan, vaak liefst nog vlak aan een rioolputje waar je met de rechterwielen doorheen moet (en waardoor je trekker ff naar rechts klikt).   70 Is daar de maximumsnelheid, maar ik durf gerust stellen dat er stukken zijn waar ik die snelheid niet haal.  Het risico op sneuvelen van spiegels zou te groot zijn.

Ik begrijp trouwens niet, waarom ze dat ding op deze manier aanleggen.  Gewoonlijk staat de file tot op de pechstrook richting afrit Sint-Job.  Hoe lang gaat het daar duren eer de eerste vrachtwagen of autocar daar in de staart van de file zal knallen ?  Er is GVD zo'n brede middenberm.  Konden ze daar dan geen rijstrook aanleggen?  Zou wellicht nog veel goedkoper uitkomen, dan nu permanent zo'n hoop kranen in de gracht naast de pechstrook aan het werk te zetten.
« Laatst bewerkt op: donderdag 10 april 2014 - 16:39:06 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone