Auteur Topic: Leerling-bestuurder rijdt met dronken begeleider in ongekeurde auto  (gelezen 1238 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Leerling-bestuurder rijdt met dronken begeleider in ongekeurde auto
« Gepost op: donderdag 20 maart 2014 - 12:01:23 »
Citaat van: GVA
Leerling-bestuurder rijdt met dronken begeleider in ongekeurde auto

De Brusselse lokale politie heeft zaterdag bij een verkeerscontrole een leerling-autobestuurder betrapt die rondreed met een wagen van de rijschool die niet gekeurd was. Bovendien bleek dat de begeleider van de rijschool flink gedronken had. [...]

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid1555255/leerling-bestuurder-rijdt-met-dronken-begeleider-in-ongekeurde-auto.aspx[/quote]

Ik wist al dat het met bepaalde rijscholen en rijschoolinstructeurs droevig gesteld is, maar een ongekeurde wagen en een dronken lesgever, dat gaat toch al wel vrij ver.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Leerling-bestuurder rijdt met dronken begeleider in ongekeurde auto
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 20 maart 2014 - 16:52:47 »
Is uiteraard op geen enkele manier goed te praten.  Onmiddellijk ervoor zorgen dat hij nooit nog tegen betaling iemand mag leren autorijden: al z'n brevetten voorgoed afpakken.


Een erkende rijschool ?  Ik heb eerder de indruk dat het om zo'n pseudo-rijschool gaat, zo'n rijbegeleiding :

Citaat
Bovendien bleek dat de begeleider van de rijschool flink gedronken had.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Leerling-bestuurder rijdt met dronken begeleider in ongekeurde auto
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 20 maart 2014 - 19:42:16 »
Volgens de media is de leerling ook geverbaliseerd ...

Wat als bestuurder zelfs "logisch" is volgens Belgische gewoonte ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: Leerling-bestuurder rijdt met dronken begeleider in ongekeurde auto
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 25 maart 2014 - 11:08:38 »
De begeleider legde een negatieve ademtest af: Wat is het dan, is hij dronken of niet? Of is dit weer het soort berichtgeving waar 'kwaliteits-'-kranten hun oplage mee verbeteren.
Hoe kan je trouwens als leerling-bestuurder verantwoordelijk gesteld worden voor de toestand van de leswagen of van de rijinstructeur? zeker als het over een rijschool gaat.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Leerling-bestuurder rijdt met dronken begeleider in ongekeurde auto
« Reactie #4 Gepost op: dinsdag 25 maart 2014 - 11:26:47 »
De begeleider legde een negatieve ademtest af: Wat is het dan, is hij dronken of niet?

Wel, die ademtest heeft dan uitgewezen dat hij alvast niet geïntoxiceerd was.  Dat neemt echter nog niet noodzakelijk weg, dat hij duidelijke tekenen van dronkenschap kan vertoond hebben.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone