Auteur Topic: Filip de Stoute  (gelezen 1921 keer)

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
Filip de Stoute
« Gepost op: donderdag 20 maart 2014 - 19:45:54 »
Soms is de realiteit amusanter dan de mopjes ...

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid1556283/koning-filip-krijgt-tientallen-flitsboetes-in-de-bus.aspx

Citaat
Heel wat overtreders van wie de nieuwe nummerplaat met '1' begint, werden onterecht gelinkt aan de plaat van koning Filip.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Filip de Stoute
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 21 maart 2014 - 13:33:47 »
Tsja, de gendarmerie in Frankrijk is blijkbaar niet veel snuggerder dan hun Belgische collega-flikken.

Als er een PV wordt uitgeschreven op naam van een staatshoofd van een buurland, zou een beetje normale mens zich daar toch vragen moeten bij stellen, en ff checken wat er aan de hand is.  En het ging niet enkel om snelheidsboetes, doch ook om foutparkeren.  Of zou dat laatste toch kloppen en een familietrekje zijn ?  

Naja, vooral niet dubbelchecken hé mannen.  Zelfs nog reminders voor tientallen PV's sturen naar dat staatshoofd.  Joost alleen mag weten hoeveel sukkelaars er een onterechte PV in de bus kregen door een nonchalante houding bij het opstellen en verwerken van de gegevens.  En die uit schrik maar betaalden om van de zever vanaf te zijn.

De échte overtreders hunnen dag is goed: zijn gaan vrijuit volgens het artikel.   :D
« Laatst bewerkt op: vrijdag 21 maart 2014 - 13:39:53 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 21 maart 2014 - 16:14:43 »
Ik gok op automatische verwerking ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 21 maart 2014 - 16:34:17 »
Ik gok op automatische verwerking ...

Ja, voor de snelheidsovertredingen.  Maar ook bij de inbreuken wegens foutparkeren ?
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone