Auteur Topic: alimentatie niet betaald ? Rijbewijs kwijt !  (gelezen 3250 keer)

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
alimentatie niet betaald ? Rijbewijs kwijt !
« Gepost op: donderdag 27 maart 2014 - 20:06:59 »
http://www.standaard.be/cnt/dmf20140327_01043325

1) Nog wat meer chauffeurs die gaan rijden spijts verval ?
2) Financiële pech gehad en alimentatie niet kunnen betalen?  Pech: rijbewijs inleveren, en 3 jaar lang ineens ook niemand mogen begeleiden .... hoewel er met de rijkwaliteiten mss niet eens iets mis is.
2) Veel chauffeurs hebben hun wagen nodig voor hun werk.  Hoe gaan zij hun inkomen, broodnodig om die alimentatie te kunnen betalen, nu in godsnaam verdienen ?
3) Wie zijn verkeersinbreuken niet betaalt, kan gepakt worden via de belastingbrief.  Wie zijn alimentatie niet betaalt, riskeert zijn rijbewijs te moeten inleveren.  Ergens snap ik de logica niet.  Zal wel aan mij liggen.
« Laatst bewerkt op: donderdag 27 maart 2014 - 20:08:40 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
Re: alimentatie niet betaald ? Rijbewijs kwijt !
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 28 maart 2014 - 01:31:47 »
Het artikel haalt alimentatie en onderhoudsgeld door elkaar. Alimentatie betaal je voor een ex-partner, onderhoudsgeld voor kinderen.

Citaat
Nog wat meer chauffeurs die gaan rijden spijts verval ?

Bij elke oorzaak die tot een verval leidt, bestaat het risico dat de betrokkene zich er niet aan houdt. Daar kan enkel iets aan gedaan worden met meer controles en zwaardere straffen.

Citaat
Financiële pech gehad en alimentatie niet kunnen betalen?

Van financiële pech hoeven de schuldeisers niet het slachtoffer te worden, dat gebeurt helaas al veel te dikwijls.

Citaat
Veel chauffeurs hebben hun wagen nodig voor hun werk.

Die moeten er dan extra voor zorgen dat ze hun rijbewijs niet kwijtspelen, als ze niet te voet, met de fiets of met het openbaar vervoer willen moeten gaan werken.

En er zal weer wel een uitzondering komen zoals voor de bestuurder die stomdronken al voor de zevende keer met een vrachtwagen een paar mensen doodrijdt: "Verval van het recht om een motorvoertuig te besturen, behalve voor de categorieën C+E, want dat is die sukkelaar zijn broodwinning".

Citaat
Wie zijn verkeersinbreuken niet betaalt, kan gepakt worden via de belastingbrief.  Wie zijn alimentatie niet betaalt, riskeert zijn rijbewijs te moeten inleveren.  Ergens snap ik de logica niet.

Ik ook niet. Want door iemand zijn rijbewijs te doen inleveren, is de door hem verschuldigde alimentatie (c.q. het onderhoudsgeld) nog niet betaald.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 28 maart 2014 - 06:02:25 »
Die moeten er dan extra voor zorgen dat ze hun rijbewijs niet kwijtspelen, als ze niet te voet, met de fiets of met het openbaar vervoer willen moeten gaan werken.

En er zal weer wel een uitzondering komen zoals voor de bestuurder die stomdronken al voor de zevende keer met een vrachtwagen een paar mensen doodrijdt: "Verval van het recht om een motorvoertuig te besturen, behalve voor de categorieën C+E, want dat is die sukkelaar zijn broodwinning".

Dat is gelukkig onmogelijk.  Als een rechter de vervallenverklaring beperkt qua categorie, moet hij het verval minstens uitspreken voor die categorie motorvoertuigen waarmee de inbreuk begaan werd die aanleiding gaf tot de vervallenverklaring.

Artikel 45

De rechter kan het verval van het recht tot sturen beperken tot de categorieën van voertuigen die hij aangeeft overeenkomstig de bepalingen vastgesteld door de Koning krachtens artikel 26.

Wanneer de overtreding met een motorvoertuig werd begaan, moet het verval ten minste betrekking hebben op de categorie van voertuigen waarmee de overtreding die aanleiding heeft gegeven tot verval, werd begaan.
« Laatst bewerkt op: vrijdag 28 maart 2014 - 06:05:42 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 28 maart 2014 - 10:55:42 »
En wat met de persoon die geen rijbewijs heeft? Die kan het ook niet verliezen.

Dit is een compleet belachelijke wet, zoals de meeste de laatste tijd in Belziek. Er zijn andere middelen om iemand te doen betalen, gebruik die dan ook!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
« Reactie #4 Gepost op: vrijdag 28 maart 2014 - 12:26:42 »
http://www.standaard.be/cnt/dmf20140327_01043325

1) Nog wat meer chauffeurs die gaan rijden spijts verval ?
Gaan die vervallen zijn ?
Denk ik niet hé, enkel rijbewijs moeten inleveren.

Citaat
2) Financiële pech gehad en alimentatie niet kunnen betalen?  Pech: rijbewijs inleveren, en 3 jaar lang ineens ook niemand mogen begeleiden .... hoewel er met de rijkwaliteiten mss niet eens iets mis is.
Ook de eigen kids niet ...
Resultaat : nog meer kosten (rijschool) want nog een begeleider vinden is niet meer zo simpel nu die terug mee op het voorlopige rijbewijs moet ...

Citaat
2) Veel chauffeurs hebben hun wagen nodig voor hun werk.  Hoe gaan zij hun inkomen, broodnodig om die alimentatie te kunnen betalen, nu in godsnaam verdienen ?
Daar denkt men in BXL niet aan ...

Citaat
3) Wie zijn verkeersinbreuken niet betaalt, kan gepakt worden via de belastingbrief.  Wie zijn alimentatie niet betaalt, riskeert zijn rijbewijs te moeten inleveren.  Ergens snap ik de logica niet.
Weten gewoon niet meer van welk hout nog pijlen maken, daar in BXL ...

Regeltjes maken, maar ze anderzijds niet willen afdwingen, en dan andere regeltjes maken om de regels die men niet dierf afdwingen toch te doen opvolgen ...

Te gek voor woorden ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #5 Gepost op: vrijdag 28 maart 2014 - 20:26:18 »
Wacht ff:

Gaan die vervallen zijn ?
Denk ik niet hé, enkel rijbewijs moeten inleveren.

Ook de eigen kids niet ...
Resultaat : nog meer kosten (rijschool) want nog een begeleider vinden is niet meer zo simpel nu die terug mee op het voorlopige rijbewijs moet ...

Iemand die vervallen verklaard is, mag drie jaar niet optreden als begeleider.  Maar wat als het geen vervallenverklaring betreft, doch louter inleveren rijbewijs (zoals je je afvraagt in je eerste quote) .... stelt dat probleem zich dan eigenlijk ? 

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
« Reactie #6 Gepost op: zaterdag 29 maart 2014 - 10:32:37 »
Afwachten wat er uiteindelijk in het Staatsblad komt zeker ?
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder