Michel, jij bent staatsgevaarlijk 

Ik ben overigens benieuwd of de nieuwe regering iets aan de snelheidslimieten gaat veranderen (snelweg/autoweg/2+2-middenberm)
naar analogie van ex ?- voorbeeldland Nederland die 130 kmh en 100 kmh (ook autoweg 1+1) hanteren.
Men weet nooit hé, de auto´s worden steeds zuiniger en de staatskas moet op peil blijven, wie weet helpt een 10-30 kmh Vmax verhoging ook wat. Men moet optimist blijven...

Zelfs als men over de Atlantische plas kijkt is het trager-is-veiliger-dogma al een tijdje geleden doorprikt (Vmax tot ~130 kmh (80 mph) in inmiddels 4 US-staten) ik herinner me nog de talrijke doemdenkers met hun 6000-more-deaths-voorspellingen per jaar... (stond in Autogids en menige autotijdschriften), tja en
na tien jaar (1995-2005) stelde men statistisch vast dat er **5000 minder doden per jaar waren... per afgelegde kms hé (. Gevolg: menige staat voerde een verdere verhoging van hun Highway limiet in naargelang safety, zelfs een
klein plekje 85 mph (137 kmh) is in Texas te zien...

Wetende dat USA de oliecrisis-55 mph op hun snelwegen hanteerde - #officieel tot 1995- waar amper 5 % zich aan hield... (menige staat veranderde vanaf 1988# die 55 mph-NMSL)
**opiniestukje uit 2006: (best link volledig lezen)
http://www.outsidethebeltway.com/is_driving_faster_safer/
[....]
Ralph Nader claimed that “history will never forgive Congress for this assault on the sanctity of human life.” Judith Stone, president of the Advocates for Highway and Auto Safety, predicted to Katie Couric on NBC’s “Today Show” that there would be “6,400 added highway fatalities a year and millions of more injuries.” Federico Pena, the Clinton Administration’s Secretary of Transportation, declared: “Allowing speed limits to rise above 55 simply means that more Americans will die and be injured on our highways.”
We now have 10 years of evidence proving that the only “assault” was on the sanctity of the truth. The nearby table shows that the death, injury and crash rates have fallen sharply since 1995.

Per mile traveled, there were about 5,000 fewer deaths and almost one million fewer injuries in 2005 than in the mid-1990s. This is all the more remarkable given that a dozen years ago Americans lacked today’s distraction of driving while also talking on their cell phones.
Indeed. Of course, bivariate analysis tends not to be particularly useful. More of us are driving larger vehicles than in 1995, most states require people to wear seatbelts, cars are equipped ith air bags, and so forth.
[...]
nog meer van FHWA :
http://www.hwysafety.com/BHSPI_SettingSpeedLimits_CTCDC_060223.htmSetting Speed Limits: Yesterday, Today and Tomorrow
Presented CTCDC Meeting 02/23/2006
By Chad Dornsife, Director
Best Highway Safety Practices Institute



