Auteur Topic: Boetes swingen de pan uit  (gelezen 2144 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Boetes swingen de pan uit
« Gepost op: maandag 07 april 2014 - 12:57:00 »
Citaat van: GVA
Boetes swingen de pan uit

Het aantal parkeerboetes in de stad neemt toe, maar dat geldt ook voor het aantal boetes dat niet wordt betaald. [...]

http://www.gva.be/regio-antwerpen-stad/boetes-swingen-de-pan-uit.aspx
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Boetes swingen de pan uit
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 09 april 2014 - 01:24:37 »
retributies dus   :D
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 09 april 2014 - 08:47:25 »
De zone waarin we retributies moeten betalen wordt dan ook elk jaar groter! Zo'n 15 jaar geleden kon jij over de gehele lengte van de kaaien gratis parkeren, tussen de kaaien en de blauwe steen. Ondertussen zijn daar grote stukken van betalend geworden en verdwijnt deze immense gratis parkeerzone binnenkort volledig.
Op een bepaald moment werd linkeroever voorgesteld als alternatieve en gratis parkeerlocatie. Ik heb hiervan dan ook een tijdje gebruik gemaakt. Met de voetgangerstunnel was je dan ook direct in het centrum. Vanaf dat dit te populair werd heeft men de straten dicht bij de voetgangerstunnel op linkeroever betalend gemaakt.
Zo wordt de zone met betalend parkeren altijd maar groter. Het is dus normaal dat er meer retributies moeten uitgeschreven worden.
Verder legt men een behoorlijke druk op de parkeerwachters door hun een quota op te leggen, ze moeten een aantal retributies per uur uitschrijven.

Het klopt dat er grote aantallen boetes niet betaald worden. Hiervoor zijn er meerdere redenen. Het kunnen inderdaad buitenlandse nummerplaten zijn waarvan men de eigenaar niet terugvindt. Dikwijls is het echter ook moeilijk om een betaling te koppelen aan een retributie.

Een aantal jaren geleden heb ik het betalingssysteem grondig geanalyseerd. De focus lag vooral aan het automatisch koppelen van de betaling met de retributie. Dit lijkt op het eerste zicht heel eenvoudig en dat zou het ook moeten zijn. Als iedereen betaald met de gestructureerde mededeling is er geen enkel probleem. Helaas zijn de mensen meer creatief. Zo wordt de gestructureerde mededeling ook wel eens ingevoerd in het vrije memoveld, dat kan een automatisch systeem ook nog wel opvangen. Ook de invoer van een nummerplaat lukt wel. Als er betaald wordt van de rekening van de nummerplaateigenaar lukt het meestal ook wel. Je kan je echter niet voorstellen wat voor memo's er worden meegegeven met de betaling. De grofste scheldwoorden komen regelmatig voor. Als er dan met een rekening betaald wordt waarmee de gegevens van de rekeninghouder niet volstaan om de koppeling met een retributie uit te voeren blijft die retributie onbetaald.
Bij mijn weten wordt de betaling trouwens ook niet teruggestort. Misschien moeten ze er ook eerlijkheidshalve bij vermelden hoeveel van deze betaling ze hebben ontvangen die nooit gekoppeld zijn met een retributie!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Inazuma

• Meer dan expert
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 10 april 2014 - 00:01:31 »
Binnenkort laat ik A'pen volledig links liggen.
Werkt daar ferm op mijn systeem...

Tarieven swingen er aardig de pan uit, in de parkeergarages al helemaal (meer dan 16 euro om een avondje te parkeren, say again  ??? ).
Systeem aan kaaien / parkeermeters is totaal bezoeker-onvriendelijk, met beperkte termijnen, ttz, je kàn naargelang je aankomstuur niet eens betalen tot het einde van de "derde" halve dag ('s avonds dus   ;) )

En een paar "gratis" plaatsjes die er waren via een gaatje in de wetgeving, zijn intussen ook weg  :-X
Damn ...
Weg Wanbeheer.be

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 10 april 2014 - 09:17:23 »
In Brussel is het hetzelfde. Vroeger wist ik nog tientallen plaatsen die gratis waren. Voor in St.-Joost-ten-node. Die zijn echter allemaal betalend geworden. In Brussel centrum betaal je nu meestal zo'n 14 € voor een dag parkeren. Behalve hier aan het zuid-station, daar betaal je meer dan 30€!

De trein is nu de goedkoopste optie. Vooral omdat mijn huidige klant recht over het zuid-station is gelegen. Als Brussel blijft doorgaan met het automobilistje pesten hoop ik dat er veel ondernemeningen het hier voor bekeken houden en naar de rand van Brussel verkassen.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Rafael

• Meer dan expert
« Reactie #5 Gepost op: donderdag 10 april 2014 - 10:02:15 »

Offline Inazuma

• Meer dan expert
« Reactie #6 Gepost op: donderdag 10 april 2014 - 10:43:03 »
Of in het slechtste geval verkassen ze helemaal naar het buitenland, waar niet alleen het parkeren goedkoper is... 
Als ze hier niet zitten voor de notionele interestaftrek   ;D
Weg Wanbeheer.be