Bijwijlen staat het verkeer op de A12 al vanaf de Tijsmanstunnel stil. De splitsing thv Kleine Bareel, moet het zware verkeer rechts kiezen, ff een stukje richting de afrit naar de N1 Kapellen, om dan verder door weer de E19 richting NL op te kunnen. De aanduiding is er erbarmelijk. Ik zie veel buitenlandse chauffeurs daar -begrijpelijk- twijfelen van "Shit, ik moet de snelweg hier verlaten. Damn, waar ga 'k uitkomen".
En wat ze er tussen Kleine Bareel en Sint-Job van gemaakt hebben, is echt te gek voor woorden. idd: Oneindig veel keer slalommen. Way te smalle rijstroken. En aanwijzingsborden die wel érg dichtbij staan, vaak liefst nog vlak aan een rioolputje waar je met de rechterwielen doorheen moet (en waardoor je trekker ff naar rechts klikt). 70 Is daar de maximumsnelheid, maar ik durf gerust stellen dat er stukken zijn waar ik die snelheid niet haal. Het risico op sneuvelen van spiegels zou te groot zijn.
Ik begrijp trouwens niet, waarom ze dat ding op deze manier aanleggen. Gewoonlijk staat de file tot op de pechstrook richting afrit Sint-Job. Hoe lang gaat het daar duren eer de eerste vrachtwagen of autocar daar in de staart van de file zal knallen ? Er is GVD zo'n brede middenberm. Konden ze daar dan geen rijstrook aanleggen? Zou wellicht nog veel goedkoper uitkomen, dan nu permanent zo'n hoop kranen in de gracht naast de pechstrook aan het werk te zetten.