Auteur Topic: BIVV nodigt hardrijders uit op eigen begrafenis  (gelezen 2346 keer)

Offline e49Memling

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
BIVV nodigt hardrijders uit op eigen begrafenis
« Gepost op: dinsdag 08 april 2014 - 10:16:32 »
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.1934236

Ik vind dit niet slecht, maar...
Ze hadden gemakkelijk in één beweging, bijvoorbeeld, de bumperklevers en voorrangsnemers er kunnen bijpakken, een gemiste kans.
Alleen snelheid is de oorzaak van ongevallen is eens te meer de boodschap

Offline Michel

• Meer dan expert
Re: BIVV nodigt hardrijders uit op eigen begrafenis
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 08 april 2014 - 15:41:51 »
Snelheidsmanie of -fobie ?

Ik denk niet dat het wat gaat opleveren, wie weet zelfs minder...

Toen die | Roken is dodelijk | op een pakje sigaretten verplicht werd...

Citaat
'Waarschuwingen op pakjes sigaretten werken niet'
Bewerkt door: redactie − 13/08/12

Angstaanjagende waarschuwingen op pakjes sigaretten werken niet. Dat schrijven onderzoekers van de Universiteit Maastricht in een artikel in het wetenschappelijke tijdschrift Health Psychology Review.

Teksten als 'Roken is dodelijk' of foto's van zwartgeblakerde longen kunnen zelfs het tegenovergestelde effect hebben, waarschuwt onderzoeker Gjalt-Jorn Peters. 'Mensen die er niet van overtuigd zijn dat ze kunnen stoppen met roken, kunnen wanneer ze bang gemaakt worden in de defensie schieten en daardoor meer gaan roken. Dat kan niet de bedoeling zijn.'

De onderzoekers pleiten er dan ook voor dat de angstaanjagende waarschuwingen van de pakjes gehaald worden. 'Als je mensen wil motiveren om hun gedrag te veranderen, is het zaak om dat niet te emotioneel te brengen. De nadruk leggen op de negatieve consequenties werkt maar voor een bepaalde groep mensen: alleen de mensen die geloven dat ze kunnen stoppen met roken.'
« Laatst bewerkt op: dinsdag 08 april 2014 - 15:49:38 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 08 april 2014 - 16:51:33 »
Ze hadden gemakkelijk in één beweging, bijvoorbeeld, de bumperklevers en voorrangsnemers er kunnen bijpakken, een gemiste kans.
Alleen snelheid is de oorzaak van ongevallen is eens te meer de boodschap

Zeer juist, Walter. Als deze ontroerende boodschap al zou aanzetten tot rijden met een gepaste snelheid (waarbij weer maar eens niet het verschil gemaakt wordt tussen sneller dan veilig is en sneller dan toegestaan is, en geen aandacht gevestigd wordt op de gevaren van te traag rijden), dan stelt ze door haar eenzijdigheid de andere ongevalsoorzaken in de schaduw, en zal ze aldus bijdragen tot nog meer verkeersslachtoffers. Ik vind deze video dan ook misdadig. Maar een dergelijke aanpak van de verkeersveiligheid is wat we gewoon zijn van de Belgische overheid.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 08 april 2014 - 23:30:19 »
Ik dacht ook direct aan het pakje sigaretten

Toch denk ik dat het een betere aanpak is, recht naar het hart van de betrokkene.
Dus gaan ze het ook zo doen voor de overige 6.000.000 bestuurders?
Enkel dan zie ik een slaagkans.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien